Oglasno sporočilo

(intervju) Po koroni bo najbolj pridobila spletna prodaja

Čas branja: 4 min
07.05.2020  02:48
Mnogi ponudniki, predvsem pa kupci so v obdobju omejitev zaradi koronavirusa spoznali, da je določene izdelke možno brez težav kupovati prek spleta
(intervju) Po koroni bo najbolj pridobila spletna prodaja
Boris Zabukovec, solastnik spletne trgovine pick & packSHOP

Kupci so spoznali vrednost preprostega nakupovanja, kjer niso prikrajšani za kakovost izdelka, ponudniki pa so ugotovili, da je zagotavljanje fizične prodajalne povezano z zajetnimi stroški najema poslovnega prostora, prodajnega kadra in podobno. Težko je sicer napovedati, kolikšen delež klasične prodaje se bo prevesil v korist spletne. Boris Zabukovec, solastnik spletne trgovine pick & packSHOP, meni, da bo po koronavirusu prodaja prek spleta ostala vsaj 20 odstotkov večja, kot je bila pred koronavirusom.

Vaše podjetje se ukvarja predvsem z dobavo embalaže, kot sami pravite, z materiali za pakiranje. Ali spletnim trgovcem ponujate tudi kaj drugega poleg embalaž?

Naše podjetje oziroma spletna trgovina pickpack-shop.si ponuja vse osnovno za pakiranje. Vsi spletni trgovci morajo svoje izdelke nekako dostaviti svojim kupcem, še prej pa izdelke zaščititi in zapakirati. Tu nastopimo mi, saj lahko spletni trgovci pri nas dobijo veliko izbiro škatel, lepilne trakove, žepke za dokumente, zaščitne folije in podobno, skratka vse nujno, da lahko svojim kupcem pošljejo naročene izdelke. Moram pa poudariti, da naša ponudba ni namenjena zgolj spletnim trgovcem. V Sloveniji je ogromno manjših podjetij, proizvodenj, delavnic ... in vsaka od teh potrebuje kaj za zaščito svojih izdelkov. Naše pogoste stranke, še posebej marca in aprila, so bile odvetniške pisarne in računovodski servisi, ki pri nas najdejo zelo prikladne arhivske škatle, tako da ob koncu poslovnega leta lahko pospravijo lansko dokumentacijo.

Kako je z zalogami v zdajšnjem obdobju omejene logistike. Zagotavljate nemoteno dobavo navkljub omejitvam, ki so še vedno občutne?

Z blagovno znamko »pick & pack« smo na trgu več kot 10 let. V tem času smo izoblikovali vrsto kakovostnih odnosov s partnerji. Ko govorim o partnerjih, mislim tako na tiste z nabavne strani in tiste s prodajne. Kakovostni odnosi nam v teh časih pomagajo, da nam uspe, kljub logističnim težavam, ki pestijo tako rekoč ves svet, ohranjati nemoteno oskrbo lastnih zalog, posledično pa seveda redno oskrbo naših strank. Poleg tega imamo že vrsto let sklenjeno pogodbo z lokalnim logistom, ki nam tudi v teh kriznih časih zagotavlja ustrezno storitev ter blago v dogovorjenem roku dostavi naši stranki. Imamo pa kar nekaj strank, ki se odločijo za lastni prevzem, ki je pri nas nekaj povsem standardnega.

Kako povečanje spletne prodaje v trenutnih razmerah vpliva na vaš posel, za koliko se je ta povečala?

Naš posel je zelo lokalne narave, je pa res, da se je zaradi omejitve poslovanja klasičnih maloprodaj občutno povečal. Govorimo o dodatnih 150 do 200 odstotkov realizacije v mesecu aprilu, primerljivo s povprečnim mesecem. Po drugi strani pa se nam je vzporedni posel, kjer zagotavljamo materiale klasičnim industrijam, skrčil za 50 odstotkov, saj je kar nekaj tovarn zaprlo vrata.

Razlog za veliko rast gre v večjem delu pripisati nenadnemu skokovitemu povečanju povpraševanja po škatlah, zaradi edine možnosti prodaje – prodaje na daljavo. Del rasti, to je tisti, ki bo zagotovo ostal tudi po umiritvi razmer, pa je rezultat večmesečnega dela ter vlaganja v spletno razpoznavnost, kjer nas nove stranke lažje najdejo.

Sicer embalaže ne proizvajate sami, pa vseeno. Kako sploh poteka razvoj embalaže za majhne serije? So kupci predvsem manjša podjetja?

Tudi če nečesa ne proizvajamo, smo lahko kakovosten člen verige. Proizvajalci imajo za sabo ogromne stroje, stotine zaposlenih ter morajo zagotoviti velike količine blaga na dnevni ravni. Če bi želeli zadovoljiti potrebe manjših podjetij, bi začeli »spotikati« sami sebe, zato bi obstali. Ravno zato so nujna podjetja, kot je naše. Torej podjetja, ki na eni strani vzpostavijo poslovni odnos s proizvajalci in z njimi zagotovijo nabave velikih količin, na drugi strani pa svojim strankam zagotovijo možnost dobav manjših količin, vendar različnih izdelkov. Sam razvoj novih izdelkov poteka zelo »fluidno« oziroma sinergijsko, saj poskušamo potrebe določenih strank razumeti ter take, nove izdelke, približati še drugim strankam.

Kaj bi opredelili kot svojo glavno konkurenčno prednost?

Odnose! Kakovostne odnose s sodelavci in tudi s poslovnimi partnerji. Kdor zmore imeti resnično iskrene in kakovostne odnose, si je zagotovil veliko konkurenčno prednost. Govorim seveda dolgoročno. Kratkoročno se lahko na trgu izkoristi marsikaj, a zame je uspeh dolgoročnega značaja.

Ob pregledovanju vaše spletne trgovine smo naleteli na precej unikatne darilne škatle. Nam lahko poveste kaj več o tej ponudbi?

Darilne škatle, ki ste jih opazili, so res nekaj posebnega. Pred letom dni smo se odločili dati na trg nekaj, česar se pri nas skorajda ne da dobiti. Prvič, gre za vrhunsko izdelane darilne škatle. Drugič, narejene so v Sloveniji. In tretjič, ohranili smo sprejemljivo ceno. Sam sem se kot kupec dostikrat znašel pred težavo, kje kupiti primerno darilno škatlo za posebne priložnosti, saj je ponudba tovrstnih škatel v Sloveniji zelo majhna. Ne govorim o preprostih barvnih škatlah. Govorim o konfekcijskem izdelku, darilni škatli, ki daje vedeti, da je resnično izjemna. V tako darilno škatlo nam ne bo nerodno dati še tako dragocenega darila. Tako so darilne škatle »gift & pack« cenovno dostopen ter vhunski slovenski izdelek. Na to smo ponosni.

Lahko razkrijete tudi kaj o načrtih podjetja?

Načrti za prihodnost so špekulacije, saj moramo načrtovati za čas, ki nam ni poznan. Že vsaj zadnjih 10 let je bilo načrtovanje, ki temelji na dosedanjih kazalcih, lahko zgrešeno. Temu primerno se tudi sami razvijamo. Poskušamo se prepustiti toku in se odzivati na potrebe trga. Eden od srednjeročnih načrtov je vzpostavitev marketinške komunikacije s trgom in gradnja dolgoročne prepoznavnosti.

Menite, da se bo trend spletnega nakupovanja zadnjih dveh mesecev obdržal tudi ko koncu koronakrize?

Zavedamo se, da je trenutno povečano spletno nakupovanje posledica omejitev, ki so kot edino možnost nakupa dopuščale spletni nakup. Te omejitve se zdaj odpravljajo. Ravno v tem času je vlada že večinoma sprostila sprejete ukrepe in je tako že mogoče nakupovati v tehničnih trgovinah, prodajalnah z vrtnim programom ... Posledično se tudi pri nas opazi delno umirjanje povečanih potreb. Te so seveda še opazne, a že nekoliko manj. Obstaja pa dejstvo. Nič več ne bo, kot je bilo prej. 

Še vprašanje za konec. Kaj je po vašem mnenju tisto, zaradi česar se vaše stranke tako rade vračajo?

Če obiščete našo spletno stran, vas ne bodo zmotili oglasi. Ponudba ni tako obsežna, da ne bi mogli najti želenih izdelkov. Pripravili smo zelo preprost nabor izdelkov, z zadostno izbiro, ki jo pa seveda nadgrajujemo. Škatlam smo dodali oznake, ki so stalnim strankam v pomoč pri vnovičnem naročanju. Veliko energije posvečamo skrbi za stranke. Zgodi se, da vas prodajalec pokliče ter se opraviči, ker enega od 15 naročenih izdelkov ni, ko vam ponudi opcijo, ko namesto vas razmisli o rešitvi, da kljub temu lahko prejmete potrebne izdelke. To veliko šteje!

 

FINANCE
Komu in za koliko so v NLB že znižali plače: sledijo velika odpuščanja?

Lahko zaradi poslabšanja gospodarske slike pričakujemo nova pogajanja za ceno srbske Komercijalne banke in ali je že kakšna sprememba...

FINANCE
Times: znanost postaja jasna – zaprtje držav ni več pravo zdravilo 168

Vrhunska znanstvenika opozarjata, da zaradi korone ni potrebe po politični odločitvi o nadzoru ljudi in sledenju državljanom

FINANCE
Kako močno se bo stresel trg nepremičnin? 12

Korona bo vsekakor skrčila povpraševanje, na trg pa hkrati potisnila nekaj nove nepremičninske ponudbe.

FINANCE
Kakšen je predlog za Kurzarbeit, vsakemu polnoletnemu vavčer za dopustovanje v Sloveniji! 11

Kaj še pride v novi sveženj pomoči za ublažitev posledic epidemije zaradi koronavirusa, kdaj bo pred poslanci