Forum Vipavske doline: ura, ki bo preprečevala izgorelost

Čas branja: 4 min
21.02.2020  05:06
Želite spoznati podjetnika in njuno zgodbo v živo? Vabljeni na poslovno srečanje Financ, ki bo potekalo 25. februarja v Ajdovščini. Udeležba je brezplačna!

Obveščaj me o novih člankih:  

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Razvijalca blagovne znamke Creative Solutions Marko Fornazarič in Andrej Peršolja v Primorskem tehnološkem parku v spodnjem delu Vipavske doline najemata majhno pisarno, kjer predvsem za tuja podjetja razvijata aplikacije navidezne resničnosti (VR). Njun najpomembnejši trg je Amerika, zaradi preobilice dela ob koncu prejšnjega leta pa sta dobila novo zamisel. Razvila sta uro, ki bo preprečevala izgorelost.

S svojimi idejami sta v Sloveniji najprej doživela hladen tuš

Skupna poslovna pot Peršolje in Fornazariča se je začela prav v Primorskem tehnološkem parku leta 2016. Tja sta se zatekla, ker sta iskala pisarno, imela sta kopico idej, nista pa vedela, kako bi jih prenesla v izdelke, od katerih bi lahko živela. Najprej sta razvila aplikacijo navidezne resničnosti za gradbenike in arhitekte, ki bi lahko naročniku dala vpogled v še nezgrajeno hišo in njeno celostno podobo.

Po neuspelih poskusih na slovenskem trgu sta se odločila za tujino. Najbolj jima je dišala Amerika in danes je to njun najpomembnejši trg. Poleg zgoraj omenjenih aplikacij navidezne resničnosti programirata še aplikacije za podjetja, ki se odločajo za drugačne trženjske aktivnosti. Njuni naročniki so avtomobilska podjetja, ki želijo z navidezno resničnostjo predstaviti nov model vozila. Vse več zanimanja pa kažejo podjetja, ki želijo svojim zaposlenim prikazati kompleksnejše delovne naloge v proizvodnji in podobno.

Pozneje sta pomagala pri razvoju mobilne aplikacije Kobi v podjetju Hopalai, d. o. o., kjer sta tudi soustanovitelja. Mobilna aplikacija omogoča dislektikom lažje branje. A glavnina njunega posla je, kot rečeno, še vedno povezana s tujino. Nova naročila iz tujine so se jima začela toliko kopičiti, da sta bila že precej blizu izgorelosti.

Tržno nišo sta našla v preobilici dela

»Naročila iz Amerike se v sredini decembra ponavadi umirijo, lani pa so nama krajšo praznino v letu zapolnili evropski projekti in nenadoma nisva imela več časa za kolektivni dopust,« pove Peršolja. Pravita, da sta tako rekoč izgubila svoj ritem. O tem sta se veliko pogovarjala in razmišljala, kako bi lahko z neko aplikacijo in umetno inteligenco preprečila izgorelost. In dobila sta zamisel o pametni uri, ki ne bi kazala časa, bi pa opozorila, kdaj je čas za počitek.

Ura, ki ne bo kazala časa

Kot nam potrdita tudi sogovornika, je trg pametnih ur že precej nasičen. Zato nas je zanimalo, zakaj sta se sploh odločila za razvoj še ene pametne ure. »Najina ura bo drugačna od preostalih, med drugim ne bo kazala časa, ampak samo dogodke, ki so za uporabnika v določenem obdobju pomembni.

»Z aplikacijo in prednastavljenimi dogodki bo opozorila, recimo, na odmor za kavo ali čaj,« pojasnjuje Peršolja in dodaja, da bosta s Fornazaričem uro toliko razvila, da bo lahko delovala na podlagi umetne inteligence, saj ne želita, da bi uporabnik preveč časa izgubljal še z vsakodnevnimi nastavitvami. Pametna ura ne bo prikazovala niti SMS- niti e-sporočil in klicev, saj želita omejiti podatke.

»Uporabnik si bo moral uro nastaviti samo toliko, da bo v aplikacijo, ki bo upravljala uro, vnesel, recimo, spol, višino, starost in podobno, aplikacija pa bo na podlagi algoritma vedela, kdaj uporabniku zmanjkuje energije in kdaj je mogoče čas za počitek,« dodajata sogovornika.

Brez vlagatelja ne bo šlo

Idejo sta začela razvijati pred dobrim mesecem, zato je ura še v fazi prototipa. Fornazarič dodaja, da je pred njima še ogromno dela, predvsem kar zadeva umetno inteligenco. »Največja uporabniška težava je namreč v tem, da se je treba s pametnimi urami precej ukvarjati. Ideja je, da bi naredili uro tako, da ne bo preveč moteča in bo delovala samodejno,« pojasnjuje Peršolja. To pa ni njun edini izziv. Na vprašanje, kdaj bo ura dostopna na trgu, odgovorita: »Upava, da bova lahko kampanjo začela 2. junija letos, na dan, ko Američani prej zapustijo svoje pisarne.« Ciljata predvsem na ameriški trg, a še prej bosta morala najti vlagatelja.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Komu in za koliko so v NLB že znižali plače: sledijo velika odpuščanja?

Lahko zaradi poslabšanja gospodarske slike pričakujemo nova pogajanja za ceno srbske Komercijalne banke in ali je že kakšna sprememba...

FINANCE
Times: znanost postaja jasna – zaprtje držav ni več pravo zdravilo 168

Vrhunska znanstvenika opozarjata, da zaradi korone ni potrebe po politični odločitvi o nadzoru ljudi in sledenju državljanom

FINANCE
Kako močno se bo stresel trg nepremičnin? 12

Korona bo vsekakor skrčila povpraševanje, na trg pa hkrati potisnila nekaj nove nepremičninske ponudbe.

FINANCE
Kakšen je predlog za Kurzarbeit, vsakemu polnoletnemu vavčer za dopustovanje v Sloveniji! 11

Kaj še pride v novi sveženj pomoči za ublažitev posledic epidemije zaradi koronavirusa, kdaj bo pred poslanci