Oglasno sporočilo

Z elektriko zmanjšajte stroške poslovnega vozila

Čas branja: 5 min
14.11.2019  07:00  Dopolnjeno: 14.11.2019 07:43
Ko boste razmišljali o novem vozilu za poslovno ali zasebno rabo, se odločajte na podlagi dejstev. Za vas smo zbrali nekaj najpomembnejših.
Z elektriko zmanjšajte stroške poslovnega vozila

1. E-avtomobil ima dovolj dosega za vse običajne dnevne poti.

Velika večina poslovnih in zasebnih voženj je krajših. Povprečen Slovenec na dan prevozi le nekaj manj kot 40 kilometrov. In čeprav na primer novi Volkswagnov ID.3 ne sodi ravno med največja vozila, lahko z njim že z najmanj zmogljivo baterijo (45 kilovatnih ur) povprečno prevozite od 230 do 330 kilometrov, z najzmogljivejšo (77 kilovatnih ur) pa od 390 do 550 kilometrov. Škodin mestni malček Citigo e iV ima doseg do 265 kilometrov, Audijev luksuzni e-tron pa kar 400 kilometrov. Ne glede na to, kateri model e-vozila bi imeli na voljo zase ali v podjetju, bi torej njegova baterija za običajne poti po vsej državi več kot zadoščala, več kot 600 polnilnih postaj samo v Sloveniji pa zagotavlja tudi netežavno potovanje na daljše razdalje.

2. Možnosti za polnjenje je dovolj.

Električni avtomobil lahko polnite doma ali v podjetju, če sprejmete odločitev za prihodnost in vložite sredstva v lastno polnilnico. Na voljo so pametne polnilne postaje (te omogočajo na primer krmiljenje polnjenja na daljavo in časovno razporejanje polnjenja, tako da je vsako vozilo popolnoma napolnjeno takrat, ko je načrtovana njegova naslednja uporaba), primerne za uporabo v garažah, pod avtomobilskimi nadstreški in tudi na odkritih parkirnih mestih. A če je doma ena polnilnica dovolj, je pri poslovnih uporabnikih, ki se odločajo, da bodo v svojo floto vključili e-avtomobile, lahko drugače. Potrebujejo morda več polnilnih postaj, na voljo pa so jim tudi inteligentni sistemi. Ti na primer poskrbijo, da se vsak avto polni takrat, ko je to potrebno, in da se pri tem uporablja čim cenejša elektrika. Vse to na enem mestu z novim velikim igralcem na tem področju, znamko MOON, ponuja podjetje Porsche Slovenija, uvoznik vozil znamk Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA in Volkswagen Gospodarska vozila.

3. Elektriko lahko pridobivate sami.

Vse več podjetij se odloča za lastne fotovoltaične sisteme, s tem pa še zmanjšujejo svojo odvisnost od zunanjih ponudnikov energije in optimizirajo stroške. Povprečna osončenost v Sloveniji je okoli 1100 kilovatnih ur na kvadratni meter in je primerna za pridobivanje energije na večini lokacij. S kombinacijo fotovoltaičnega sistema in hranilnika električne energije boste lahko ves čas uporabljali lastno energijo za (vsaj delno) zadovoljevanje potreb. Strokovnjaki ponudnika MOON vam bodo znali natančno izračunati potencial za pridobivanje energije na vaši lokaciji ter vam svetovati primeren sistem glede na vaše zmožnosti in potrebe.

4. Električna vozila niso tako draga, kot si mislite.

Začnite računati pri prodajni ceni. Novi Volkswagnov električni ID.3 bo, ko čez nekaj mesecev pride na trg, stal enako kot primerljivo zmogljiva in opremljena različica klasičnega Golfa TDI. Od osnovne cene lahko odštejete še subvencijo za nakup e-vozila brez emisij CO2 – za vozilo kategorije M1 je za fizične osebe na voljo 7.500 evrov nepovratne spodbude. Za osnovni model ID.3 bi fizična oseba tako plačala okoli 22.500 evrov. Za pravne osebe je zgornji najvišji znesek subvencije za e-vozila enak, a veljajo dodatni kriteriji: višina nepovratne finančne pomoči je omejena tako, da ne presega 45 % oziroma 55 % "upravičenih stroškov za naložbo" (torej razlike v ceni med primerljivimi e - in drugimi vozili) - odvisno od geografske lokacije podjetja -, dodatnih 10 % za pomoč lahko dobijo srednja podjetja, 20 % pa mala ali mikro podjetja. Računate lahko tudi na ugodno paketno ponudbo e-vozila v kombinaciji s financiranjem ter z rešitvami za polnjenje in pridobivanje lastne elektrike, kot jo omogoča MOON.

Za e-avtomobil boste plačali najnižjo (0,5-odstotno) stopnjo davka na motorna vozila, prav tako ne boste plačali letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu. Predvsem pa boste občutno znižali stroške uporabe. Namesto na primer od osem do devet evrov za gorivo, ki ga klasični avtomobili porabijo na sto kilometrov, se boste lahko vozili že za znesek od enega evra naprej. Tudi če ne boste polnili na lastni polnilnici, se strošek (po trenutnih podatkih) ne bi smel povzpeti čez tri oziroma štiri evre.

Pa še to: vlada je z novelo Zakona o dohodnini (oktobra 2019) spremenila tudi višino bonitete za zasebno uporabo službenih vozil z električnim pogonom, in sicer s prejšnjih 1,2 % na le še 0,3 % (pri klasičnih vozilih znaša 1,5 %) nabavne vrednosti vozila mesečno. Ker se boniteta prišteje k davčni osnovi, njena nižja vrednost pomeni, da je uporaba e-avtomobila še ugodnejša kot uporaba klasičnega, saj zanjo plačate občutno manj.

In ne nazadnje je tudi vzdrževanje e-avtomobilov cenejše, po ocenah koncerna Volkswagen kar za 20 do 30 odstotkov. Delov, ki bi jih bilo treba popravljati ali menjati na servisu, je namreč precej manj kot pri klasičnem avtomobilu. Odpadejo stroški za olje, oljne filtre, pogonske jermene ali sklopko. Tudi zavorne ploščice se bodo obrabljale počasneje, saj pri e-avtomobilu večino zavornega učinka ustvari regenerativna funkcija elektromotorja.

5. Voziti e-avtomobile je (dobesedno) čisti užitek.

Če še niste sedli na voznikov sedež v e-avtomobilu, storite to čim prej. Z vsakim dnem je za testno vožnjo na voljo več modelov. Kaj lahko pričakujete? Razlika v primerjavi s klasičnim vozilom vas bo najverjetneje presenetila in hkrati navdušila. Poleg sodobnih, digitalnih armaturnih plošč in vrste tehnoloških inovacij boste zagotovo takoj opazili, da vam je na voljo več prostora. In potem – vožnja. Je tiha, saj slišite le še nevsiljive, naravne zvoke upora vetra in skoraj neslišno trenje gum, pri večjih pa komaj slišen zvok elektromotorja, piša vetra in kotalnega trenja pnevmatik. Ker električni avtomobili nimajo menjlanika, je vožnja podobna uporabi vozila s klasičnim samodejnim menjalnikom in torej bistveno manj stresna.

Kljub temu e-avtomobili ponujajo odlične vozne zmogljivosti: odločne pospeške že z mesta, zavidljiv navor, osupljivo odzivnost, zaradi baterij, ki so ponavadi nameščene v dno vozila, pa je težišče nižje, vozna dinamika in varnost v kritičnih trenutkih pa zato boljša kot pri vozilih z višjim težiščem. Nadzorovana hitrost prinese tako užitek kot tudi varnost, pri ustavljanju pa priskoči na pomoč regenerativno zaviranje elektromotorja, ki zmanjšuje tudi obrabo zavor.

FINANCE
Komu in za koliko so v NLB že znižali plače: sledijo velika odpuščanja?

Lahko zaradi poslabšanja gospodarske slike pričakujemo nova pogajanja za ceno srbske Komercijalne banke in ali je že kakšna sprememba...

FINANCE
Times: znanost postaja jasna – zaprtje držav ni več pravo zdravilo 168

Vrhunska znanstvenika opozarjata, da zaradi korone ni potrebe po politični odločitvi o nadzoru ljudi in sledenju državljanom

FINANCE
Kako močno se bo stresel trg nepremičnin? 12

Korona bo vsekakor skrčila povpraševanje, na trg pa hkrati potisnila nekaj nove nepremičninske ponudbe.

FINANCE
Kakšen je predlog za Kurzarbeit, vsakemu polnoletnemu vavčer za dopustovanje v Sloveniji! 11

Kaj še pride v novi sveženj pomoči za ublažitev posledic epidemije zaradi koronavirusa, kdaj bo pred poslanci