S SMK: Zakaj moram kupiti pralni stroj z zaslonom na dotik, če hočem samo oprane obleke?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
Slovenska...   dodaj
trženje   dodaj
Vodafone dodaj
 
Čas branja: 2 min
28.05.2019  12:20
Vodafone in WhatsApp sta povsem različni podjetji, a marketinško rešujeta isti izziv
S SMK: Zakaj moram kupiti pralni stroj z zaslonom na dotik, če hočem samo oprane obleke?
Jaka Levstek, soustanovitelj in direktor, D.Labs
Foto: Jernej Lasič

Obveščaj me o novih člankih:  
Slovenska marketinška...   dodaj
trženje   dodaj
Vodafone dodaj

»Rast je izpodbila marketing,« je svoje predavanje na Slovenski marketinški konferenci začel Jaka Levstek, soustanovitelj in direktor podjetja D.Labs, v katerem ponuja razvojne in svetovalne storitve startupom po vsem svetu. Kot je povedal, se z mladimi rastočimi podjetji srečuje vsak dan, vendar, ko so se pogovarjajo o rasti, tam marketinških strokovnjakov ni. Pa vendar ima marketing veliko vlogo v rasti podjetja.

»Dejstvo je, da tehnologija danes odpira priložnosti, marketing pa priložnostim daje človeško noto,« je dodal Levstek. Kot je pojasnil, se v zadnjih letih marketing začenja zavedati, da porabnikov samo podjetje pravzaprav ne zanima. In zato ne vedo veliko o vas. Ko se nam zdi, da imamo s porabniki pogovor, ti v bistvu želijo popust. »Vse, kar je bilo v marketingu včasih pomembno, je bilo to, da obstajamo, in znali smo se dobro postaviti na čim več panojev in se pojavljati na čim več mestih. To danes ni dovolj, zato se mora marketing spremeniti.«

Marketing mora poglobljeno razumeti potrebe svojih kupcev. To kažeta podjetji Vodafonein WhatsApp. Čeprav sta na prvi pogled povsem različni, rešujeta isto težavo, ki jo imamo kot kupci. Zato sta z vidika marketinga podjetji povsem primerljivi.

Kako se tehnologija povezuje z marketingom?

»Marketingarjev sama tehnologija ne zanima, zanima nas le, katero potrebo naslavlja,« je Levstek začel predstavitev, zakaj tehnologija ne more narediti vsega, in predstavil primer pogovora z enim največjih proizvajalcev bele tehnike. Na vprašanje, kako bodo rasli v prihodnosti, so odgovorili, da bodo vse naprave imele zaslone, povezljivost s telefoni, tehnologija stvari bo tako v polnem zamahu. »Vprašanje, na katero se mora osredotočiti marketing, pa je, ali kupci res želijo biti lastniki boljšega pralnega stroja. Če se z njimi pogovorimo, ugotovimo, da hočejo predvsem oprane obleke. Samo to, da je pralni stroj pameten, ne rešuje nobene težave porabnika,« je poslušalcem konference povedal Levstek. »Tako imamo lahko prečudovit in tehnološko napreden izdelek, ki pa nima smisla v času, ko kupci iščejo predvsem udobno storitev« je dodal.

Z optimizacijo procesov, ki smo ji lahko priča, le redko prihajajo novi kupci. Brez novih kupcev pa ni rasti. Levstek se je tako spet navezal na začetek predavanja: »Marketinga ni več pri izdelovanju strategije rasti, kar pa je dolgoročno slabo. Če imamo dve podjetji – v enem vsak mesec dobijo pet milijonov uporabnikov in jih obdržijo 80 odstotkov, v drugem pa 2,5 milijona uporabnikov in jih obdržijo 95 odstotkov –, bodo v prvem po 15 mesecih stagnirali. Marketing lahko to prepreči, če se osredotoča na prave kupce,« je povedal.

Valuta, ki velja v marketingu, so tako podatki o zdajšnjih in prihodnjih kupcih. »Najprej moramo pogledati, ali se kaj s kupci spreminja. Ugotoviti moramo njihove navade, in ko se te spreminjajo, se lahko spreminjajo tudi naše vsebine in izdelki. Tako bodo kupci dobili to, kar od nas želijo in pričakujejo.«



FINANCE
Prenesite si posebno prilogo Davki, dolgovi in terjatve

V njej pišemo o tem, kaj bodo preverjali davčni inšpektorji, kako dobi država podatke iz tujine in seveda tudi o tem, kako ukrepati ob...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Kako dolgo bosta bencin in dizel še stala okrogel evro? 4

Ministrstvo za finance je sprva preprečevalo zdrs cene litra dizla in bencina pod evro, nato pa preprečilo rast nad evro. Kako dolgo še?

FINANCE
Komu in za koliko so v NLB že znižali plače: sledijo velika odpuščanja?

Lahko zaradi poslabšanja gospodarske slike pričakujemo nova pogajanja za ceno srbske Komercijalne banke in ali je že kakšna sprememba...

FINANCE
Times: znanost postaja jasna – zaprtje držav ni več pravo zdravilo 168

Vrhunska znanstvenika opozarjata, da zaradi korone ni potrebe po politični odločitvi o nadzoru ljudi in sledenju državljanom

FINANCE
Kakšen je predlog za Kurzarbeit, vsakemu polnoletnemu vavčer za dopustovanje v Sloveniji! 11

Kaj še pride v novi sveženj pomoči za ublažitev posledic epidemije zaradi koronavirusa, kdaj bo pred poslanci