Jaka Levstek: Že danes se začnite pripravljati na kupce, ki bodo aktualni čez pet let

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
trženje   dodaj
Slovenska...   dodaj
Jaka Levstek dodaj
 
Čas branja: 2 min
23.05.2019  13:00  Dopolnjeno: 23.05.2019 13:02
"Če se samo od dva do trije odstotki vaših kupcev vsak mesec odločijo, da ne bodo ponovili nakupa, to pomeni, da morate na letni ravni pridobiti od 27 do 43 odstotkov novih kupcev."
Jaka Levstek: Že danes se začnite pripravljati na kupce, ki bodo aktualni čez pet let
Foto: Osebni arhiv

Obveščaj me o novih člankih:  

Jaka Levstek je podjetnik, mentor in predavatelj. Kot soustanovitelj in direktor podjetja D.Labs je svetoval o produktni strategiji in rasti več kot 40 zagonskim podjetjem. Na Slovenski marketinški konferenci bo govoril o spremenjeni vlogi marketinga v podjetjih.

Se vloga marketing spreminja in predvsem kako?

Vloga marketinga se je že doslej spreminjala oziroma se je nenehno razvijala. Posebnost današnjega časa pa je, da se zaradi napredka v tehnologijah, še posebej digitalnih, in zaradi precejšnjega povečanja vlaganj v hitrorastoča zagonska podjetja razlike v rasti med samo »dobrimi« in najboljšimi podjetji povečujejo eksponentno.

Marketing, ne glede na to, ali dela v blue chipih ali v mlajših podjetjih, ima na voljo mnogo več ofenzivnih in defenzivnih orodij kot kadarkoli, s katerimi lahko pridobi in zadrži kupce. Da bi ta orodja lahko uporabil strateško, potrebuje tri stvari: globinsko analizo kvantificiranega kupca, vpogled v nove priložnosti oziroma nove segmente kupcev ter sposobnost hitrega in učinkovitega eksperimentiranja. To pa so znanja, ki so jih prva pridobila zagonska podjetja, zato imajo tukaj prednost.

Se po vaših izkušnjah podjetja zavedajo potrebe po spremenjenih vlogah marketinga?

Zavedanje obstaja, znanja o tem, kaj narediti, pa je malo. Hkrati pomembno manjka občutka nujnosti. V tehnologiji imamo rek, da disrupcija najprej prihaja zelo počasi, potem pa nenadno. Zaradi tega je včasih težko upravičevati vlaganja v nova znanja in pristope.

Kaj se bolj splača: iskanje novih kupcev, zadrževanje starih, stalnih?

Če želimo rasti, je nujno vse troje. Če se samo od dva do trije odstotki vaših kupcev mesečno odločijo, da ne bodo ponovili nakupa, to pomeni, da morate na letni ravni pridobiti od 27 do 43 odstotkov novih kupcev samo zato, da ohranjate prihodke na isti ravni. S takim »luknjastim vedrom« ne moremo rasti.

Glede na to, da ste del D.Labsa in sodelujete, mentorirate startupe: ali startupi drugače razumejo marketing kot neka uveljavljena podjetja? Sklepala bi, da imajo predvsem drugačno razumevanje, videnje novih tehnologij in pristopov k marketingu.

Prav imate. Startupi živijo v dveh fazah svojega nastopa na trgu in tisti dobri ju jasno ločujejo. V prvi fazi predvsem iščejo svoj poslovni model, začenjajo z majhnimi, spremenljivimi produkti in hitro eksperimentirajo s pozicioniranjem, ciljnim segmentom, ceno, kanali ... Ni jim treba skrbeti za »ugled«, zato lahko kršijo nepisana pravila, ki jih večja podjetja težje. Ko najdejo pravo ujemanje produkta in trga (product-market-fit), pa z vsemi topovi napadejo svoj segment, da dosežejo največji učinek. In ti topovi so seveda vedno tehnološka orodja in podatkovni pristopi, kjer lahko hitro prodrejo do največjega deleža svojega ciljnega trga.

Ali drugače: startupi razumejo, da je rast draga. Zato se nanjo vrhunsko pripravijo – z vrhunsko ekipo, z interaktivnimi pristopi, z najučinkovitejšimi orodji in ne nazadnje z naložbo, ki jo pridobijo prav za ta namen. Koliko direktoric oziroma direktorjev marketinga se lahko pripravi podobno?

Kaj se uveljavljena podjetja lahko naučijo od mladih, od startupov, ko govorimo o marketingu?

Da se morajo že danes začeti pripravljati na kupce, ki bodo aktualni čez pet let.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
S SMK: Zakaj moram kupiti pralni stroj z zaslonom na dotik, če hočem samo oprane obleke?

Vodafone in WhatsApp sta povsem različni podjetji, a marketinško rešujeta isti izziv

FINANCE
Članki
Članki (kadrovski boj) Vemo, koga bi na čelu evropske komisije Slovenija, skrivnost ostaja, kdo bo res predlagan 2

Glede postopka izbire načelno ni pričakovati maratona, šprinta pa tudi ne. Voditelji članic EU so danes opravili prvo razpravo o tem,...

FINANCE
Britanski poslanci vnovič zavrnili vse predlagane scenarije za brexit; privzeti scenarij ostaja trdi brexit, če ne bo drugačne odločitve 3

Britanski poslanci so odločali o štirih scenarijih - med njimi o članstvu VB v carinski uniji; kot je ponedeljkovo glasovanje pokazalo...

FINANCE
Članki
Članki V nemški predelovalni industriji so se aktivnosti marca krčile bolj od prvih ocen

To je tudi pomemben razlog, zakaj se je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI v marcu znova znižala

FINANCE
(časovnica) Britanski poslanci imajo še eno sejo o brexitu. Deja vu ali preboj? Šef Siemensa na Otoku opozarja, da se VB smeši pred svetom 2

Kot menijo politični analitiki, so zdaj načelno možne tri opcije in med njimi je še vedno tudi trdi brexit ...

FINANCE
Članki
Članki Kakšna tveganja prežijo na slovenske banke 7

Banke v precej primerih ne upoštevajo priporočil Banke Slovenije glede kreditnih standardov, pravi Tomaž Košak iz Banke Slovenije....

PRO
Članki
Članki Brezplačna priloga Nepremičnine 2019

Slovenski trg nepremičnin ima dva obraza. Povpraševanje po stanovanjih je zelo veliko, zato se v dveh največjih slovenskih mestih gradi...