PRIKAZ NASPROTNIH DEJSTEV: Igor Likar, direktor Zavoda SIQ nadaljuje z neresnicami glede Zavoda SIQ. Zakaj Vlada RS ne ukrepa?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
Igor Likar dodaj
Slovenski institut... dodaj
Iskra dodaj
DSU dodaj
 
Čas branja: 4 min
09.05.2019  11:40
PRIKAZ NASPROTNIH DEJSTEV: Igor Likar, direktor Zavoda SIQ nadaljuje z neresnicami glede Zavoda SIQ. Zakaj Vlada RS ne ukrepa?

Obveščaj me o novih člankih:  
izvozniki   dodaj
Igor Likar dodaj
Slovenski institut za... dodaj
Iskra dodaj
DSU dodaj

V besedilu odgovora g. Igorja Likarja, direktorja Zavoda SIQ, na prikaz nasprotnih dejstev Iskre, d.o.o. z dne 12.4.2019, z naslovom: »SIQ odgovarja na očitke Iskre«, ki ste ga objavili dne 24.4.2019 v spletni izdaji časnika Finance.si, smo zasledili navedbe g. Igorja Likarja, ki ne držijo in dajejo javnosti izkrivljen pogled na resnična dejstva, zato terjajo prikaz vseh dejstev in okoliščin, ki navedbe v objavljenem besedilu bistveno popravljajo in dopolnjujejo in vašim bralkam in bralcem pomagajo pri oblikovanju objektivne predstave.

Dejstvo št. 1: Veljavna Pogodba o ustanovitvi zavoda Slovenski inštitut za kakovost in meroslovje {SIQ) jasno določa, da ima Republika Slovenija 13,81% ustanovitveni vložek in ne 82,22 %-nega, kot to navaja Igor Likar v članku, objavljenem v spletni izdaji časnika Finance dne 24.4.2019. Že to dejstvo spravlja v dvom vse njegove nadaljnje navedbe. Zato smo primorani v prikaz nasprotnih dejstev in ponovno poudarjamo, da Iskra soglasja k prenosu ustanoviteljskega deleža DSU v zavodu SIQ ni dala in ga tudi ne bo, dokler DSU ne bo realiziral svoje obveznosti po sodni poravnavi, da se neprofitni zavod SIQ preoblikuje v gospodarsko družbo. Iskra spoštuje sodno poravnavo, ki je zavezujoča in zato upravičeno pričakuje, da jo bo spoštovala tudi nasprotna stran, predvsem pa Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki zastopa in izvaja pravice iz državnega ustanovitvenega deleža v SIQ ter soglasja k preoblikovanju zavoda v gospodarsko družbo ne da.

Dejstvo št. 2: DSU se je vpisala kot ustanovitelj zavoda SIQ na podlagi poravnave z Iskro. Iskra je tak vpis dovolila in svojo obveznost po sodni poravnavi izpolnila. DSU svojega dela poravnave še ni izpolnila.

Pravno mnenje odvetnika Zobariča je naročila DSU, ne Iskra. Ker pravno mnenje terja transparentno obliko delovanja v obliki gospodarske družbe, je direktor Likar pripravil več scenarijev, kako trenuten netransparenten ustroj instituta SIQ zadržati.

Pri tem je tudi sam v svojem krovnem scenariju predlagal, da SIQ deluje v okviru gospodarske družbe (SIQ d.o.o.) in ne zavoda, pri čemer bi bil lastnik te družbe kar zavod SIQ. Na tak način je želel nivo nadzora še bolj oddaljiti od svojega dejanskega poslovanja. Nedvomno direktor Likar porablja finančna sredstva zavoda zato, da prepričuje, kako zelo pomembno je, da je SIQ zavod, navkljub dejstvu, da mednarodna praksa certifikacijskih organov in pravno mnenje, ki ga je naročila DSU, govorita ravno nasprotno. Mnenje odvetnika Zobariča je strokovno in negira trditve gospoda Likarja. Analizira tudi podobne družbe v tujini, ki so v zasebni lasti in poslujejo uspešno. Konec koncev tudi v Sloveniji delujejo certifikacijske družbe, ki so v povsem zasebni lasti in so pri svojem delovanju tudi uspešne.

Dejstvo št. 3: Ob upoštevanju sklenjene sodne poravnave je izkazano, da za preoblikovanje zavoda SIQ v gospodarsko družbo obstaja strinjanje imetnikov vložkov, ki presegajo 84 % vseh ustanovnih vložkov. Tega dejstva Likar ne sprejema, ker zanj sodna poravnava ne obstaja. Drugače ne bi zatrjeval, da se le Iskra, ki ima manjšinski ustanovni vložek, zavzema za preoblikovanje. Takšno njegovo stališče predstavlja negiranje pravne države in obenem podcenjevanje sodne veje oblasti.

Dejstvo št. 4: Sistemi nadzora v zavodu SIQ ne delujejo, na kar Iskra redno opozarja. Pri tem pa je ena izmed vedno pogostejših izjav, tako predsednice sveta zavoda SIQ Brede Kutin kot tudi direktorja Likarja, da je SIQ neprofitni zavod in zato zanj ne veljajo pravila gospodarskih družb. Zato je direktor Likar mnenja, da na vprašanja članov sveta zavoda ni potrebno odgovarjati, niti ni treba članom sveta zavoda predložiti zaprošene dokumente, ki bi omogočali najosnovnejši nadzor nad poslovanjem zavoda. Še celo več, direktor Likar se je pisno opredelil, da Svet zavoda SIQ, ki je najvišji organ v zavodu, hierarhično ni nad njim. To tudi uspešno izvaja, saj se je s predsednico Sveta zavoda Bredo Kutin, mimo obravnave na svetu zavoda in ne da bi tako odločitev Svet zavoda potrdil, dogovoril, da bo SIQ svoje bivše prostore na elitni lokaciji v Ljubljani prodal društvu, ki ga vodi gospa Kutin in njej prijateljski družbi. Zahteva, da se zaradi transparentnosti posel obravnava na seji Sveta zavoda, je bila s strani gospe Kutin zavrnjena.

Trditev direktorja Likarja, da je kronski dokaz temu, da Iskra ovira razvoj zavoda SIQ, sprožen postopek s strani Državnega odvetništva za izključitev Iskre iz zavoda, ne zdrži ob dejstvu, da je Iskra v 30-ih dneh odgovorila na tožbo in z listinskimi dokazi ovrgla trditve tožnice, ki še sedaj po več kot sedmih mesecih ni podala nobenega odgovora, s katerim bi v postopku zanikala Iskrin odgovor.

Dejstvo št. S: SIQ je v letu 2017 dokončal največjo investicijo v nove prostore in opremo. Pri tem je proračun za investicijo presegel za več kot 100%, in sicer iz predvidenih 6.256.000 EUR na več kot 12 milijonov evrov. Ravnanje, ki bi v vsaki normalni družbi terjalo odgovornost uprave. V zavodu SIQ je očitno ne. Ne glede na to investicijo je SIQ v letu 2018 v prodaji v Sloveniji padel za 3,5 % napram 2017. Katastrofalna prodaja prek hčerinskih družb v tujini, kar je tudi razlog za nestrinjanje Iskre z odpiranjem novih družb v tujini, pa je že bila prikazana v odgovoru Iskre, objavljenim dne 16.4.2019 in je direktor Likar v njegovem odgovoru niti ne negira.

Dejstvo št. 6: Glede posredovanja potrdila o nekaznovanju je potrebno poudariti, da je zavod SIQ šele 26.03.2019 predložil prošnjo za posredovanje osebnih podatkov, ki naj bi ustrezala GDPR. Za mnenje o pravni ustreznosti posredovane prošnje je bila zaprošena Informacijska pooblaščenka, ki je uradno mnenje podala dne 6.5.2019. Iz mnenja izhaja, da v prošnji zavoda niso bila dana zadostna pojasnila. Matija Šešok bo potrdilo posredoval zavodu, ko bo prejel pojasnila SIQ, ki bodo zadostila zahtevam, na katere je Informacijska pooblaščenka opozorila.

Dejstvo št. 7: številke glede prejemkov direktorja še kako držijo.

Iskra d.o.o.

Direktor Mag. Peter Goltnik

Direktor Aleš Klavžar



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Britanski poslanci vnovič zavrnili vse predlagane scenarije za brexit; privzeti scenarij ostaja trdi brexit, če ne bo drugačne odločitve 3

Britanski poslanci so odločali o štirih scenarijih - med njimi o članstvu VB v carinski uniji; kot je ponedeljkovo glasovanje pokazalo...

FINANCE
Članki
Članki V nemški predelovalni industriji so se aktivnosti marca krčile bolj od prvih ocen

To je tudi pomemben razlog, zakaj se je vrednost indeksa nabavnih menedžerjev PMI v marcu znova znižala

FINANCE
(časovnica) Britanski poslanci imajo še eno sejo o brexitu. Deja vu ali preboj? Šef Siemensa na Otoku opozarja, da se VB smeši pred svetom 2

Kot menijo politični analitiki, so zdaj načelno možne tri opcije in med njimi je še vedno tudi trdi brexit ...

FINANCE
Članki
Članki Premierka Mayeva je šla pred poslance - in ti so njen dogovor že tretjič zavrnili. Kaj sledi 3

Poglejmo, kako so danes britanski poslanci glasovali o vladnem predlogu za brexit in kaj lahko zdaj sledi. Kot opozarjajo politični...

PRO
Članki
Članki Kaj v praksi zmore pametna pisarna?

Pametni pisarniški sistemi uporabljajo avtomatizirane in varčne sisteme ter napredna komunikacijska omrežja, ki omogočajo centraliziran...