Podatki in marketing: Več veste o stranki, lažje ji boste prodajali

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
trženje   dodaj
Slovenska...   dodaj
Grega Jerkič dodaj
Geodetska uprava... dodaj
 
Čas branja: 3 min
08.05.2019  16:53  Dopolnjeno: 08.05.2019 19:01
Podatki in marketing: Več veste o stranki, lažje ji boste prodajali
Foto: Shutterstock

Obveščaj me o novih člankih:  

Zbirate podatke o svojih strankah, pa ne veste čisto dobro, kaj bi z njimi? Jih imate le zato, da jih imate, ker jih pač zbirajo tudi drugi, in da lahko rečete, da imate na tisoče stikov in podatkov strank? Pri izkoriščanju nabranih podatkov ima naša regija še precej rezerv, opozarja Grega Jerkič, direktor podjetja IN516HT, kjer svetuje večjim strankam na področju novih analitičnih rešitev ter kompleksnih problemov, ki so zmes tehnologije, vsebine in organizacije.

"Zavedanje se sicer izboljšuje, a mora vsako podjetje veliko narediti predvsem pri sebi, sploh glede kulture do podatkov in zakaj je treba morda tudi prilagoditi kakšne vhodne aplikacije, zakaj morajo prodajalci beležiti interakcije in da uporabniška izkušnja strank temelji na kombinaciji podatkov in pristopu oziroma stiku prek različnih kanalov," pravi sogovornik.

Zakaj se s podatki tako pogosto nič ne zgodi?

Jerkič sicer pravi, da opaža, da je pri strategiji podjetja kupec v sredini, ko pride do odnosa do podatkov o kupcu in analizi tega, pa je ta slika precej drugačna.

Težava, da podjetja podatke zberejo in nato z njimi ne naredijo ničesar, pa je večplastna in odvisna od več oddelkov v podjetju, ne le marketinga. "Proces in zavedanje je treba nagraditi, to pa zajema več oddelkov v podjetjih in zato se večkrat 'nič' ne zgodi, ko uvedemo določeno rešitev za usmerjen marketing. Primer je recimo, da marketing vzame nov projekt za svojega, prodaja pa ne. Ali pa se recimo ugotovi, katera stranka bo z veliko verjetnostjo odšla in se v oddelku za pripravo izdelkov in storitev ne pripravi konkurenčni izdelek oziroma ponudba."

Več veste o stranki, lažji je usmerjeni marketing

Časov, ko je intuicija vodila marketinško odločanje, je tako rekoč konec. Za sprejemanje ključnih odločitev so tu podatki, ne več občutek direktorja marketinga. Zakaj jih torej ne bi izkoristili? Kot pravi Jerkič, glavno pravilo pravi, da več imate podatkov, bolje bodo delovali vsi algoritmi za usmerjen marketing. "Ni dovolj, da samo zbiramo podatke, ampak moramo tudi povezati celoten proces v zaključeno celoto (zbiranje, analiza, priprava kampanj, ponudba, povratna informacija in ponovna iteracija). Tudi samo zbiranje podatkov, ki niso kritičnega finančnega pomena, je trenutno na stranskem tiru glede prioritet," pravi sogovornik.

Kaj pa je torej dobro vedeti, katere podatke je dobro imeti o strankah? Nekatera področja podatkov so demografski podatki, podatki o dosedanjih nakupih stranke, vse vaše interakcije s to stranko, pa tudi digitalna sled stranke, po družbenih omrežjih ali po spletni strani vašega podjetja. "Te podatke lahko tudi segmentiramo potem z zunanjimi javnimi podatki (GURS, statistični urad, da potem lahko dobimo še določene dodatne indikatorje."

Odnos do podatkov naj bo strateški

"Da postanejo podjetja res podatkovno usmerjena (data-driven), sta potrebna zavedanje in pritisk vodstva, da sam odnos do 'podatkov' postane strateški, ker potem je lažje sodelovanje med oddelki v večjih organizacijah," svetuje sogovornik, a ob tem svari, da ne pričakujte čudežev. Analitika je namenjen predvsem kot podpora, pomoč procesom. Napaka je večkrat tudi to, da se pričakuje »čudež«, je pa analitika namenjena v pomoč procesom. Zato, čeprav se strojno učenje sliši super in revolucionarno, to niti ni nujno.

Naj vam bo Deliveroo za zgled

Si pa je priporočljivo pogledati tudi primere dobre prakse podjetij, ki podatke uporabljajo dobro in pametno. Jerkič pravi, da so mu, poleg zelo znanih in velikih ponudnikov e-trgovin, ki nas spremljajo na vsakem koraku in nam ponujajo prilagojene ponudbe, pri uporabi podatkov za trženje zelo zanimiva podjetja, ki so se spremenila iz svojega primarnega poslovanja v popolno nov način poslovanja s pomočjo podatkov. Primer tega je podjetje Deliveroo iz Londona, kjer je bil fokus na raznašanju hrane. Po tem, ko so zbirali vsa naročila in dobili celotno mrežo zahtev in ponudb, so videli priložnost v trženju podatkov restavracijam, kje naj odprejo novo kuhinjo, in veliko restavracij v Londonu se zdaj spreminja, da dodajo nove lokacije, kjer je samo kuhinja, dober primer uporabe podatkov pojasnjuje Jerkič.

"Sam mislim, da bo področje izmenjave ali ponujanja podatkov (segmentiranih, anonimiziranih ...) vplivalo spremembe modelov poslovanja podjetij, ker je tehnološko zdaj to zelo preprosto izvesti," še dodaja sogovornik.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Britanski poslanci brez načrta, kak brexit bi radi. Mayeva bi šla, če potrdijo njen sporazum. So se možnosti za urejeni brexit povečale? 12

Premierka Theresa May je javno naznanila, "da je pripravljena storiti, kar je najboljše za državo in njeno stranko" -- odstopiti, da se...

FINANCE
Usodno o brexitu: britanski poslanci bodo izbrali – dogovor, odlog ali izstop brez dogovora

Pozor – po britanski zakonodaji trdi brexit ostaja privzeti scenarij, če parlament ne odloči drugače

FINANCE
Članki
Članki V VB odmeva pravno mnenje, ki ga vidijo kot dokaz proti sporazumu o brexitu 6

Kaj je premierka Mayeva včeraj izposlovala od EU, česa pa ne ... in kaj je iz tega izluščil državni pravobranilec Geoffrey Cox okoli...

FINANCE
Članki
Članki Če bi prišlo do trdega brexita, bi VB za uvoz avtov uvedla 10-odstotno carino 7

Britanska vlada je danes naznanila, da bi v primeru trdega brexita za uvoz na britanski trg večinoma uvedla ničelne carine – a ne za...

FINANCE
Članki
Članki Britanski parlament se je izrekel: Nočemo trdega brexita. Pri glasovanju kaos - kaj sledi 36

Glasovanje se je sicer izšlo s pričakovanim izidom. A daleč, da bi šlo vse po načrtih, saj so tako voljo poslanci izrazili z...

FINANCE
Članki
Članki Premierka Mayeva je šla pred poslance - in ti so njen dogovor že tretjič zavrnili. Kaj sledi 3

Poglejmo, kako so danes britanski poslanci glasovali o vladnem predlogu za brexit in kaj lahko zdaj sledi. Kot opozarjajo politični...

FINANCE
(časovnica) Britanski poslanci imajo še eno sejo o brexitu. Deja vu ali preboj? Šef Siemensa na Otoku opozarja, da se VB smeši pred svetom 2

Kot menijo politični analitiki, so zdaj načelno možne tri opcije in med njimi je še vedno tudi trdi brexit ...

PRO
Članki
Članki Brezplačna priloga Nepremičnine 2019

Slovenski trg nepremičnin ima dva obraza. Povpraševanje po stanovanjih je zelo veliko, zato se v dveh največjih slovenskih mestih gradi...