Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?

Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:32  Dopolnjeno: 08.11.2018 15:33
Raziskava branosti in bralcev (RBB) razkriva bralne navade ter omogoča vpogled v komunikacijske in potrošne vzorce uporabnikov tiskanih medijev in njihovih spletnih mest.
Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?
Foto: Aleš Beno

Medijska podjetja, zlasti časopisna, so bila zgodovinsko gledano namenjena doseganju množične javnosti, s ciljem ustvariti največje možno občinstvo z najširšo paleto splošnih interesov. A to je dodobra spremenil razvoj spleta in digitalnih oblik trženja. Tako so danes časopisne hiše bolj osredotočene na potrebe manjših segmentov občinstva, ki vse pogosteje ponujajo plačljive digitalne vsebine.

Oglaševanje pozvano k odgovornosti za prodajne rezultate

Skladno s takšnim razvojem nekatera podjetja v digitalni dobi dvomijo o oglaševanju v tiskanih medijih, saj menijo, da je digitalna doba prinesla učinkovitejše oblike digitalnega trženja. Delen razlog je, da je oglaševanje vse pogosteje pozvano k odgovornosti za rezultate prodaje kot tudi k iskanju odgovorov na vprašanje, ali in kako oglaševanje vpliva na vedenje porabnikov. Tako se vpliv oglaševanja meri na številnih področjih, kot so skupna prodaja določene blagovne znamke, preferenčni izbor posameznih blagovnih znamk, tudi vmesni učinki ustvarjanja zavedanja, prepričanj in izboljšav dojemanja oglaševane blagovne znamke.

Lažne novice, splet in obujen ugled tiska

Toda primerjave med tiskanimi in elektronskimi mediji so pokazale, da tiskani mediji še vedno ponujajo številne prednosti. Oglaševanje v tisku, predvsem v revijah in časopisih, je učinkovitejše pri ustvarjanju bolj trajnega učinka kampanj in doseganju boljše podobe blagovne znamke v očeh bralcev. Tiskani mediji v obdobju izredno obsežnega ustvarjanja spletnih vsebin in s tem povezanim fenomenom lažnih novic oglaševalcem in tudi bralcem zagotavljajo kredibilnost novinarskega poročanja, ki postaja v primeru digitalnih medijev v mnogih primerih vprašljiva.

Sociodemografske metrike tiska

Ena od poglavitnih prednosti digitalnega oglaševanja je, da spletne strani ponujajo natančno segmentacijo in podrobno analitiko uporabnikov. Kako pa je z merjenjem občinstev pri tiskanih medijih? Poglejmo primer najnovejše neodvisne raziskave RBB, raziskave o bralnih navadah prebivalcev Slovenije, ki predstavlja valutne medijske podatke tiskanih medijev, ki jo za skupino največjih slovenskih založnikov (Delo, Dnevnik, Finance, Mladinska knjiga in Večer) izvaja družba Valicon. RBB s pomočjo spletne ankete meri te lastnosti bralcev: spol, starost, izobrazba, delovna aktivnost, zakonski stan, življenjski slog, osebni dohodek, velikost in življenjski cikel gospodinjstva, število otrok do 18 let, dohodek gospodinjstva, velikost in tip naselja ter regija.

Mnogo več kot bralne navade: natančno o komunikacijskih in potrošnih navadah

RBB prinaša tudi drugi uporabne podatke o medijih, kot so spremljanje TV-medijev in oglasnih blokov znotraj TV-programa, spremljanje vsebin na digitalnih platformah in delež uporabnikov, ki želijo spremljati vsebine brez oglaševanja (z uporabo tako imenovanih adblockerjev). Prav tako RBB raziskuje nekatere ključne potrošne navade, denimo v katerih verigah trgovin običajno nakupujejo uporabniki medijev, katera je bila zadnja trgovina nakupa, s katerimi bankami poslujejo, katere blagovne znamk avtomobilov vozijo, katere zavarovalne produkte izbirajo, katere dobavitelje električne energije, pri kom najemajo IT-storitve ter širši nabor faktorjev potrošniškega življenjskega sloga.

Tako postane očitno, da so tiskani mediji osrednji medijski kanal, s katerim oglaševalci dosežejo predvsem bolj izobražene ter premožne segmente družbe in tudi posamezne nišne ciljne skupine, ter da raziskava RBB medijskim načrtovalcem zagotavlja kakovostne podatke o bralcih dnevnih časopisov in revij ter njihovih spletnih novičarskih platform.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Daleč so Danska in njeni standardi, Marjan Šarec, daleč  26

Spet sem se zmotila. Šarec ni imel niti najmanjše težave v eni sapi podpreti dansko komisarko Vestagrovo in v drugi zminirati njen...

FINANCE
Za koliko se letos v resnici prodajo stanovanja v Ljubljani 4

V času, ko Banka Slovenije govori o precenjenosti ljubljanskih stanovanj, smo pogledali, kakšne cene v prestolnici letos dosegajo...

FINANCE
Življenje brez Adrie: kam in s kom bi lahko leteli z Brnika? 5

Je propad letalskega prevoznika politična zagata? Je. Bi morala država zato kupiti letalskega prevoznika? Ne!

FINANCE
Kdaj se vam splača oddati stanovanje kot podjetnik in kdaj kot običajni Janez Novak 2

Naredili smo izračune, kako se vam najbolj splača oddati stanovanje, in opozorili tudi na nekaj pasti, če ste podjetnik

FINANCE
Članki
Članki SPREMEMBA – ukinitev sistema petih brezplačnih člankov 165

Z današnjim dnem na Finance.si ukinjamo t.i. umerjeni plačilni zid (metered paywall).