Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?

Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:32  Dopolnjeno: 08.11.2018 15:33
Raziskava branosti in bralcev (RBB) razkriva bralne navade ter omogoča vpogled v komunikacijske in potrošne vzorce uporabnikov tiskanih medijev in njihovih spletnih mest.
Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?
Foto: Aleš Beno

Medijska podjetja, zlasti časopisna, so bila zgodovinsko gledano namenjena doseganju množične javnosti, s ciljem ustvariti največje možno občinstvo z najširšo paleto splošnih interesov. A to je dodobra spremenil razvoj spleta in digitalnih oblik trženja. Tako so danes časopisne hiše bolj osredotočene na potrebe manjših segmentov občinstva, ki vse pogosteje ponujajo plačljive digitalne vsebine.

Oglaševanje pozvano k odgovornosti za prodajne rezultate

Skladno s takšnim razvojem nekatera podjetja v digitalni dobi dvomijo o oglaševanju v tiskanih medijih, saj menijo, da je digitalna doba prinesla učinkovitejše oblike digitalnega trženja. Delen razlog je, da je oglaševanje vse pogosteje pozvano k odgovornosti za rezultate prodaje kot tudi k iskanju odgovorov na vprašanje, ali in kako oglaševanje vpliva na vedenje porabnikov. Tako se vpliv oglaševanja meri na številnih področjih, kot so skupna prodaja določene blagovne znamke, preferenčni izbor posameznih blagovnih znamk, tudi vmesni učinki ustvarjanja zavedanja, prepričanj in izboljšav dojemanja oglaševane blagovne znamke.

Lažne novice, splet in obujen ugled tiska

Toda primerjave med tiskanimi in elektronskimi mediji so pokazale, da tiskani mediji še vedno ponujajo številne prednosti. Oglaševanje v tisku, predvsem v revijah in časopisih, je učinkovitejše pri ustvarjanju bolj trajnega učinka kampanj in doseganju boljše podobe blagovne znamke v očeh bralcev. Tiskani mediji v obdobju izredno obsežnega ustvarjanja spletnih vsebin in s tem povezanim fenomenom lažnih novic oglaševalcem in tudi bralcem zagotavljajo kredibilnost novinarskega poročanja, ki postaja v primeru digitalnih medijev v mnogih primerih vprašljiva.

Sociodemografske metrike tiska

Ena od poglavitnih prednosti digitalnega oglaševanja je, da spletne strani ponujajo natančno segmentacijo in podrobno analitiko uporabnikov. Kako pa je z merjenjem občinstev pri tiskanih medijih? Poglejmo primer najnovejše neodvisne raziskave RBB, raziskave o bralnih navadah prebivalcev Slovenije, ki predstavlja valutne medijske podatke tiskanih medijev, ki jo za skupino največjih slovenskih založnikov (Delo, Dnevnik, Finance, Mladinska knjiga in Večer) izvaja družba Valicon. RBB s pomočjo spletne ankete meri te lastnosti bralcev: spol, starost, izobrazba, delovna aktivnost, zakonski stan, življenjski slog, osebni dohodek, velikost in življenjski cikel gospodinjstva, število otrok do 18 let, dohodek gospodinjstva, velikost in tip naselja ter regija.

Mnogo več kot bralne navade: natančno o komunikacijskih in potrošnih navadah

RBB prinaša tudi drugi uporabne podatke o medijih, kot so spremljanje TV-medijev in oglasnih blokov znotraj TV-programa, spremljanje vsebin na digitalnih platformah in delež uporabnikov, ki želijo spremljati vsebine brez oglaševanja (z uporabo tako imenovanih adblockerjev). Prav tako RBB raziskuje nekatere ključne potrošne navade, denimo v katerih verigah trgovin običajno nakupujejo uporabniki medijev, katera je bila zadnja trgovina nakupa, s katerimi bankami poslujejo, katere blagovne znamk avtomobilov vozijo, katere zavarovalne produkte izbirajo, katere dobavitelje električne energije, pri kom najemajo IT-storitve ter širši nabor faktorjev potrošniškega življenjskega sloga.

Tako postane očitno, da so tiskani mediji osrednji medijski kanal, s katerim oglaševalci dosežejo predvsem bolj izobražene ter premožne segmente družbe in tudi posamezne nišne ciljne skupine, ter da raziskava RBB medijskim načrtovalcem zagotavlja kakovostne podatke o bralcih dnevnih časopisov in revij ter njihovih spletnih novičarskih platform.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Šarec & Co. prevzemajo nadzor 1

Šarčeva vlada je v resnici – in to v skoraj čisti tišini – že prevzela nadzor nad večino najpomembnejših državnih družb.

FINANCE
Šarčev kadrovski cunami 7

'Varen ni nihče,' se sliši. Sezona zamenjav se je že začela, nadaljuje se po naslednjih sejah skupščin delničarjev, napovedujejo...

FINANCE
Totalna vojna na Deželni banki Slovenije 7

Napoveduje se vroča skupščina DBS: AŽK in KD nad Petra Vriska, Vrisk pa nad AŽK

FINANCE
Kazni za revizorje iz tajkunskih, bančnih in gradbenih poslov 2

Agencijo za javni nadzor nad revidiranjem smo prosili za podatke o doslej izrečenih ukrepih in sankcijah za revizorje in revizijske...

FINANCE
Ste vedeli, da bo Mercator še letos verjetno spet prevzet? 2

Kaj bodo letos delali v največjem trgovcu, kakšni so načrti

FINANCE
Furs misli resno: Zaradi transfernih cen pod drobnogledom tudi slovenska veja Outfita7 4

To seveda ne pomeni, da je pri Ekipi2 karkoli narobe. Pomeni pa, da Fursova svarila očitno niso bila brez podlage.

OGLAS
FINANCE
Članki
Članki Že 30 tisoč evrov je dovolj za varno naložbo v lastniško nepremičnino z visokim donosom

Z nakupom bivalne enote v Rezidenci Pipanova v Vižmarjah lahko ustvarite tudi do 20-odstotni letni donos