Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?

Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:32  Dopolnjeno: 08.11.2018 15:33
Raziskava branosti in bralcev (RBB) razkriva bralne navade ter omogoča vpogled v komunikacijske in potrošne vzorce uporabnikov tiskanih medijev in njihovih spletnih mest.
Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?
Foto: Aleš Beno

Medijska podjetja, zlasti časopisna, so bila zgodovinsko gledano namenjena doseganju množične javnosti, s ciljem ustvariti največje možno občinstvo z najširšo paleto splošnih interesov. A to je dodobra spremenil razvoj spleta in digitalnih oblik trženja. Tako so danes časopisne hiše bolj osredotočene na potrebe manjših segmentov občinstva, ki vse pogosteje ponujajo plačljive digitalne vsebine.

Oglaševanje pozvano k odgovornosti za prodajne rezultate

Skladno s takšnim razvojem nekatera podjetja v digitalni dobi dvomijo o oglaševanju v tiskanih medijih, saj menijo, da je digitalna doba prinesla učinkovitejše oblike digitalnega trženja. Delen razlog je, da je oglaševanje vse pogosteje pozvano k odgovornosti za rezultate prodaje kot tudi k iskanju odgovorov na vprašanje, ali in kako oglaševanje vpliva na vedenje porabnikov. Tako se vpliv oglaševanja meri na številnih področjih, kot so skupna prodaja določene blagovne znamke, preferenčni izbor posameznih blagovnih znamk, tudi vmesni učinki ustvarjanja zavedanja, prepričanj in izboljšav dojemanja oglaševane blagovne znamke.

Lažne novice, splet in obujen ugled tiska

Toda primerjave med tiskanimi in elektronskimi mediji so pokazale, da tiskani mediji še vedno ponujajo številne prednosti. Oglaševanje v tisku, predvsem v revijah in časopisih, je učinkovitejše pri ustvarjanju bolj trajnega učinka kampanj in doseganju boljše podobe blagovne znamke v očeh bralcev. Tiskani mediji v obdobju izredno obsežnega ustvarjanja spletnih vsebin in s tem povezanim fenomenom lažnih novic oglaševalcem in tudi bralcem zagotavljajo kredibilnost novinarskega poročanja, ki postaja v primeru digitalnih medijev v mnogih primerih vprašljiva.

Sociodemografske metrike tiska

Ena od poglavitnih prednosti digitalnega oglaševanja je, da spletne strani ponujajo natančno segmentacijo in podrobno analitiko uporabnikov. Kako pa je z merjenjem občinstev pri tiskanih medijih? Poglejmo primer najnovejše neodvisne raziskave RBB, raziskave o bralnih navadah prebivalcev Slovenije, ki predstavlja valutne medijske podatke tiskanih medijev, ki jo za skupino največjih slovenskih založnikov (Delo, Dnevnik, Finance, Mladinska knjiga in Večer) izvaja družba Valicon. RBB s pomočjo spletne ankete meri te lastnosti bralcev: spol, starost, izobrazba, delovna aktivnost, zakonski stan, življenjski slog, osebni dohodek, velikost in življenjski cikel gospodinjstva, število otrok do 18 let, dohodek gospodinjstva, velikost in tip naselja ter regija.

Mnogo več kot bralne navade: natančno o komunikacijskih in potrošnih navadah

RBB prinaša tudi drugi uporabne podatke o medijih, kot so spremljanje TV-medijev in oglasnih blokov znotraj TV-programa, spremljanje vsebin na digitalnih platformah in delež uporabnikov, ki želijo spremljati vsebine brez oglaševanja (z uporabo tako imenovanih adblockerjev). Prav tako RBB raziskuje nekatere ključne potrošne navade, denimo v katerih verigah trgovin običajno nakupujejo uporabniki medijev, katera je bila zadnja trgovina nakupa, s katerimi bankami poslujejo, katere blagovne znamk avtomobilov vozijo, katere zavarovalne produkte izbirajo, katere dobavitelje električne energije, pri kom najemajo IT-storitve ter širši nabor faktorjev potrošniškega življenjskega sloga.

Tako postane očitno, da so tiskani mediji osrednji medijski kanal, s katerim oglaševalci dosežejo predvsem bolj izobražene ter premožne segmente družbe in tudi posamezne nišne ciljne skupine, ter da raziskava RBB medijskim načrtovalcem zagotavlja kakovostne podatke o bralcih dnevnih časopisov in revij ter njihovih spletnih novičarskih platform.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Kako je izpuhtelo premoženje družine Janković 77

V 12 letih: od lestvice najbogatejših Slovencev do milijonskih dolgov, insolventnih podjetij in osebnega stečaja

FINANCE
Kako huda bo nova recesija? 38

Ne delam panike. Naslov komentarja sem si sposodila pri uglednem Economistu, ki je izdelal le eno v nizu analiz prihajajoče recesije. Mi...

FINANCE
Dva od najbogatejših Slovencev prodala večino podjetja: Bitstamp v roke Južnokorejcev 16

O prodaji se je špekuliralo že več mesecev, zdaj je uradno, Bitstamp ima novega lastnika

FINANCE
Za delnico NLB od 51,5 do 66 evrov. Se jo splača kupiti? Vse, kar morate vedeti o IPO 9

Tudi pri vrhnji ceni razpona je dividendna donosnost privlačna, a ne gre pričakovati, da bo večno takšna; večji del državne pomoči...

FINANCE
NLB prodana po 51,5 evra za delnico: kdo so največji lastniki in kaj pričakovati v borznem debiju 23

Država je prodala 59,1 odstotka NLB v spodnjem delu cenovnega razpona, v državni proračun roma 609 milijonov evrov