Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?

Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:32  Dopolnjeno: 08.11.2018 15:33
Raziskava branosti in bralcev (RBB) razkriva bralne navade ter omogoča vpogled v komunikacijske in potrošne vzorce uporabnikov tiskanih medijev in njihovih spletnih mest.
Medijsko načrtovanje: Kaj razkriva raziskava branosti in bralcev?
Foto: Aleš Beno

Medijska podjetja, zlasti časopisna, so bila zgodovinsko gledano namenjena doseganju množične javnosti, s ciljem ustvariti največje možno občinstvo z najširšo paleto splošnih interesov. A to je dodobra spremenil razvoj spleta in digitalnih oblik trženja. Tako so danes časopisne hiše bolj osredotočene na potrebe manjših segmentov občinstva, ki vse pogosteje ponujajo plačljive digitalne vsebine.

Oglaševanje pozvano k odgovornosti za prodajne rezultate

Skladno s takšnim razvojem nekatera podjetja v digitalni dobi dvomijo o oglaševanju v tiskanih medijih, saj menijo, da je digitalna doba prinesla učinkovitejše oblike digitalnega trženja. Delen razlog je, da je oglaševanje vse pogosteje pozvano k odgovornosti za rezultate prodaje kot tudi k iskanju odgovorov na vprašanje, ali in kako oglaševanje vpliva na vedenje porabnikov. Tako se vpliv oglaševanja meri na številnih področjih, kot so skupna prodaja določene blagovne znamke, preferenčni izbor posameznih blagovnih znamk, tudi vmesni učinki ustvarjanja zavedanja, prepričanj in izboljšav dojemanja oglaševane blagovne znamke.

Lažne novice, splet in obujen ugled tiska

Toda primerjave med tiskanimi in elektronskimi mediji so pokazale, da tiskani mediji še vedno ponujajo številne prednosti. Oglaševanje v tisku, predvsem v revijah in časopisih, je učinkovitejše pri ustvarjanju bolj trajnega učinka kampanj in doseganju boljše podobe blagovne znamke v očeh bralcev. Tiskani mediji v obdobju izredno obsežnega ustvarjanja spletnih vsebin in s tem povezanim fenomenom lažnih novic oglaševalcem in tudi bralcem zagotavljajo kredibilnost novinarskega poročanja, ki postaja v primeru digitalnih medijev v mnogih primerih vprašljiva.

Sociodemografske metrike tiska

Ena od poglavitnih prednosti digitalnega oglaševanja je, da spletne strani ponujajo natančno segmentacijo in podrobno analitiko uporabnikov. Kako pa je z merjenjem občinstev pri tiskanih medijih? Poglejmo primer najnovejše neodvisne raziskave RBB, raziskave o bralnih navadah prebivalcev Slovenije, ki predstavlja valutne medijske podatke tiskanih medijev, ki jo za skupino največjih slovenskih založnikov (Delo, Dnevnik, Finance, Mladinska knjiga in Večer) izvaja družba Valicon. RBB s pomočjo spletne ankete meri te lastnosti bralcev: spol, starost, izobrazba, delovna aktivnost, zakonski stan, življenjski slog, osebni dohodek, velikost in življenjski cikel gospodinjstva, število otrok do 18 let, dohodek gospodinjstva, velikost in tip naselja ter regija.

Mnogo več kot bralne navade: natančno o komunikacijskih in potrošnih navadah

RBB prinaša tudi drugi uporabne podatke o medijih, kot so spremljanje TV-medijev in oglasnih blokov znotraj TV-programa, spremljanje vsebin na digitalnih platformah in delež uporabnikov, ki želijo spremljati vsebine brez oglaševanja (z uporabo tako imenovanih adblockerjev). Prav tako RBB raziskuje nekatere ključne potrošne navade, denimo v katerih verigah trgovin običajno nakupujejo uporabniki medijev, katera je bila zadnja trgovina nakupa, s katerimi bankami poslujejo, katere blagovne znamk avtomobilov vozijo, katere zavarovalne produkte izbirajo, katere dobavitelje električne energije, pri kom najemajo IT-storitve ter širši nabor faktorjev potrošniškega življenjskega sloga.

Tako postane očitno, da so tiskani mediji osrednji medijski kanal, s katerim oglaševalci dosežejo predvsem bolj izobražene ter premožne segmente družbe in tudi posamezne nišne ciljne skupine, ter da raziskava RBB medijskim načrtovalcem zagotavlja kakovostne podatke o bralcih dnevnih časopisov in revij ter njihovih spletnih novičarskih platform.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Kdo prihaja med najbogatejše Slovence 2

Predstavljamo devet novih kandidatov, ki se bližajo pragu za uvrstitev na lestvico 100 najbogatejših

FINANCE
Kaj gradi Krka nasproti Plečnikovega stadiona? 5

Investicijska vrednost novega ljubljanskega doma novomeškega farmacevta znaša 10 milijonov evrov

FINANCE
Se bo bencin pocenil še sedmič zapored ter kaj se dogaja s cenami kurilnega olja?

S prvim dnem novega leta se je bencin pocenil šestič zapored, dizel petič. Kaj zadnja rast cene nafte pomeni za slovensko regulirano...

FINANCE
Kam s prihranki v letu 2019? 7

Nasveti za konservativne in ambiciozne vlagatelje

FINANCE
Spopad v Hidrii – šef Seljak proti lastniku Svetliku. Je v ozadju Petrič? Ne, to je '100 % naša zgodba'. 5

Iztok Seljak in Dušan Lapajne želita preprečiti, da bi prek nagrajevanja menedžerjev z lastnimi delnicami družina Svetlik tudi uradno...

FINANCE
Bodo lahko upokojenci delali in prejemali polno pokojnino ter kaj to pomeni za trg dela in podjetja? 6

Prispevki bodo verjetno enaki tako za upokojence, ki bodo dodatno delali, kot za druge delojemalce, torej bodo prvi plačevali tudi v...