(intervju) Česa se lahko naučite od nekdanjega šefa trženja v Red Bullu, ki je presedlal v svoje podjetje

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
trženje   dodaj
intervju   dodaj
podjetništvo   dodaj
Red Bull dodaj
 
Čas branja: 2 min
21.10.2018  08:00
"Prehod od statusa, ki ti omogoča sestanek s tako rekoč komerkoli, do položaja, ko ne prideš niti do sestanka s pomočnikom nabavnika majhne verige trgovin, je težek."
(intervju) Česa se lahko naučite od nekdanjega šefa trženja v Red Bullu, ki je presedlal v svoje podjetje
Foto: Press

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
trženje   dodaj
intervju   dodaj
podjetništvo   dodaj
Red Bull dodaj

Huib van Bockel je ustanovitelj podjetja Tenzing, ki proizvaja istoimensko stoodstotno naravno energetsko pijačo. Izkušnje na tem področju si je van Bockel nabiral v Red Bullu, kjer je delal med letoma 2006 in 2014 in bil tudi šef trženja Red Bulla v Evropi. V tem času je vodil nekaj Red Bullovih največjih projektov, denimo Air Race Ascot. V bližini mu boste lahko prisluhnili na Marketing Summit Sarajevo, ki bo 8. novembra.

Katere lekcije iz Red Bulla ste prinesli s seboj v Tenzing?

Vedno sem verjel, da morata znamka in trženje človeškemu življenju dodati vrednost. Denimo, namesto da ljudi nadlegujete s svojim oglasom, organizirajte dogodek, na katerega bodo z veseljem prišli. Ali pa ustvarite aplikacijo, ki bo ljudi spodbudila k teku, namesto da jim kažete oglas z ljudmi, ki tečejo. O tem sem napisal tudi knjigo The Social Brand – kako ustvariti znamko, ki je družabna in ne le na družbenih medijih. Red Bull to zna. A ne glede na to, kako rad sem imel to znamko, se v eni točki z izdelkom nisem več poistovetil.

Zakaj ste se odločili za svojo pot?

Dva glavna razloga sta. Prvi je, da sem želel spremeniti način, kako se ljudje napolnijo z energijo. Namesto ekstremne, umetne energetske pijače, sem želel ustvariti pijačo, narejeno povsem iz rastlin in z malo kalorijami. Tako je nastal tenzing.

Drugi razlog je, da sem imel dovolj menedžiranja in raznih politik. Želel sem ustvariti svoj posel, brez šefov, ki bi mi govorili, kaj naj počnem. Zato imamo nehierarhično podjetje. Nihče ni šef, nihče nikomur ne pravi, kaj mora delati. Smo na poti, ki temelji na zaupanju, zavezi in podjetništvu.

Katere so glavne razlike med delom v multinacionalki, kot je Red Bull, in delom v manjšem podjetju, kot je Tenzing?

Vsi v Tenzingu smo pripravljeni pomagati drug drugemu, tudi če ne gre ravno za naše področje dela, ali če moramo zaradi tega vstati ob petih zjutraj v soboto. Najpomembnejše je, da drug drugega vidimo kot enakovrednega in vsi igramo pomembno vlogo v našem uspehu.

Druga ključna razlika je spoznanje, da se trgovci nočejo tako pogosto srečati z mano, kot so se, ko sem bil velika živina v Red Bullu. Prehod od statusa, ki ti omogoča sestanek s tako rekoč komerkoli, do položaja, ko ne prideš niti do sestanka s pomočnikom nabavnika majhne trgovske verige, je težek. To te naredi ponižnega in to je bila zame velika učna ura. Ampak se je treba vprašati, ali si se pripravljen kratkoročno žrtvovati za večji cilj pozneje. Večina ljudi svojih udobnih služb ne bi žrtvovala.

Kakšne so prednosti in slabosti obeh služb?

Navzven so velike korporacije videti kot mesta, kjer bi si želeli delati. Dajo ti status, da izdelek z lahkoto prodaš. Po drugi strani pa je z novim produktom težko doseči preboj. Me je pa to naredilo bolj odpornega.

Pri trženju pa je velik proračun, ki pride z veliko znamko, seveda vedno velika prednost. Dovoli ti, da ustvariš neverjetne stvari, a po drugi strani je z več denarja povezanih tudi več deležnikov, ki ti postavljajo omejitve pri ustvarjalnosti. Zato je svoboda, ki jo imam zdaj, prav poživljajoča.

Kako naj bodo podjetja opazna ob poplavi vseh možnih znamk na družbenih medijih?

Izstopati iz množice na prenatrpanem trgu je poseben izziv. Naučili smo se, da damo na družbenih omrežjih ljudem majhen vpogled v osebnosti, ki so v ozadju znamke. Tenzing so ljudje, ki stojijo za njim.

Kako torej pridobiti zaupanje strank v eri družbenih omrežij?

Preprosto: dajte jim nekaj vrednega.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Stanje v evrski industriji se je avgusta skisalo 2

V vseh opazovanih evrskih državah so se aktivnosti v predelovalni industriji še vedno povečevale, je pa bila rast ponekod skromnejša

FINANCE
Članki
Članki (evropski semester) Slovenija pod drobnogledom Bruslja 4

Stekel je evropski semester 2019: evropska komisija se je spet odpravila na teren preverjat, kako Slovenija in druge članice izvajajo...

FINANCE
Članki
Članki 10 izzivov nove politične in gospodarske realnosti - je Slovenija pripravljena?

Zdaj je še veliko bolj kot pred leti pomembno, da v podjetjih ne razumejo le svojega posla, temveč tudi širše okolje - povzemamo deset...

FINANCE
Članki
Članki Inštitut Ifo: nemško gospodarstvo se ohlaja 1

Razpoloženje nemških direktorjev se je po podatkih sveže mesečne raziskave nemškega inštituta Ifo novembra še nekoliko poslabšalo;...

FINANCE
Članki
Članki Velika revizorska četverica še vedno pod drobnogledom 2

Še vedno teče razprava, kako bi bilo mogoče reorganizirati delovanje velike revizorske četverice – družb EY, Deloitte, KPMG in PwC...

AVTO
Posel
Posel Bodo nove meritve izpustov avte podražile? Furs pravi, da ne nujno. Avtotrgovci pravijo, da ja

Prvi september je avtomobilskim proizvajalcem prinesel nove zahteve po čistejših motorjih; pogledali smo, kaj lahko zaradi tega...

PRO
Članki
Članki Podcenjenost in stres srednjega menedžmenta: kako ublažiti operativni stres?

Pomembno je razumeti psihološke pritiske, s katerimi se srečuje srednji menedžment, in poznati strategije za lajšanje bremen, ki jih...