AVK: United mora prodati športne programe iz sheme Sport Klub

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
prevzemi   dodaj
SiOL dodaj
Agencija za varstvo... dodaj
United Group dodaj
Pop TV dodaj
 
Čas branja: 3 min
18.09.2018  14:05  Dopolnjeno: 18.09.2018 14:32
AVK: United mora prodati športne programe iz sheme Sport Klub
Foto: Shutterstock

Obveščaj me o novih člankih:  
prevzemi   dodaj
SiOL dodaj
Agencija za varstvo... dodaj
United Group dodaj
Pop TV dodaj

Siol je prvi objavil, da je AVK izdal odločbo, ki United Group, nesojenemu kupcu POP tv, nalaga prodajo 13 športnih programov iz sheme Sport Klub. To mora načeloma narediti v šestih mesecih.

"Koncentracija, ki se nanaša na dejavnost izdajanja TV-programov Sport Klub in je nastala na podlagi Pogodbe o prodaji poslovnih deležev, sklenjene dne 24. 8. 2012, med družbama S.C. IKO Poland S.R.L., Romunija (v nadaljevanju: IKO POLAND), kot prodajalcem in United Media Limited, Poseidonos 1, Ledra Business Centre, Egkomi, 2406 Nikozija, Ciper (v nadaljevanju: UML), kot kupcem, je neskladna s pravili konkurence in se prepove," piše v odločbi.

Ta odločitev še nima zveze z Unitedovim nakupom in presojo AVK ob POP tv

Kupec športnih programov in tisti, ki jih mora zdaj prodati, ker so kršena pravila konkurence, je United Group. Ta je bolj znan kot tisti, ki želi kupiti POP tv, Kanal A, spletno stran 24.com in vse druge programe izdajatelja Pro Plus. In tudi v tem postopku že dolgo čakamo na odločitev varuha konkurence. Vendar pa opozarjamo, da zdaj zahtevana prodaja športnih programov nima zveze z načrtovanim prevzemom Pro Plusa. Pravila konkurence in ugotovitev kršitev je v čisto drugem postopku in v ločenem primeru.

Dodajmo, da je United nakup Pro Plusa priglasil 8. avgusta lani – AVK o tem odloča že 406 dni.

Kaj mora narediti United

Priglasitelj mora prodati dejavnost izdajanja TV-programov Sport Klub, s čimer se vzpostavi stanje, ki je obstajalo pred koncentracijo.

AVK United nalaga, da iz skupine podjetij, kateri pripada, v roku 90 dni od prejema te odločbe izloči vsa materialna in nematerialna sredstva (kapital, zaposlene, licence, pravice za prenos tv-vsebin na območju Republike Slovenije, pridobljene do dneva odsvojitve in so del ali so namenjeni uporabi v TV-programih Sport Kluba na ozemlju Republike Slovenije, upravna dovoljenja, pogodbe ...), ki so potrebna za samostojno opravljanje dejavnosti izdajanja TV-programov Sport Kluba in bo tako izločena sredstva pripravil za prodajo primernemu kupcu.

United pa mora takoj začeti izvajati ukrepe, ki bodo zagotovili, da priglasitelj do prenosa dejavnosti ne bo izvrševal koncentracije, oziroma jo bo izvrševal na podlagi soglasja Agencije, kadar bo to potrebno za ohranjanje vrednosti naložbe ali za opravljanje storitev splošnega interesa.

Kot že rečeno, se mora prodaja zgoditi v šestih mesecih, rok pa se lahko na utemeljeno zahtevo podaljša.

V obdobju treh let od dneva odsvojitve dejavnosti primernemu kupcu pa mora United kupcu zagotoviti neizključno in neprenosljivo uporabo blagovne znamke »Sport Klub« in »SK« na ozemlju Republike Slovenije. AVK prav tako nalaga, da United na ozemlju Republike Slovenije ne bo opravljal dejavnosti izdajanja športnih TV-programov, z izjemo programov, ki predvajajo borilne veščine, trenutno TV-program Fight Channel, njihovo programsko vsebino pa v tem času ne bo dopolnil z drugo zvrstjo športne vsebine.

Odziv United: odločitev je slaba za vse, ki imajo radi šport

»Prepričani smo, da odločitev AVK ne spoštuje osnovnih standardov predpisanih postopkov, je izjemno diskriminatorna in slaba za vse v Sloveniji, ki imajo radi šport. Sprožili smo potrebne pravne postopke za zadržanje odločitve ter vložili pritožbo zoper odločitev in zahtevo za nadomestilo zaradi povzročitve hude gospodarske škode.«

Dodajajo, da je odločitev pozna, AVK je čakal pet let, odločitev je prišla po 1.755 dneh, običajen čas sprejemanja takšnih odločitev pri AVK pa je 85 dni.

Opozarjajo na ozko opredelitev trga – posebni plačljivi športni športni TV-programi v slovenskem jeziku. Vsak kupec teh športnih pravic je tako že po definiciji monopolist; celo Eurosport ne velja za konkurenco, čeprav je pridobil določene pravice izključno za območje Slovenije in tako očitno targetira slovensko občinstvo.

Dodajajo, da agencija zdaj prepoveduje podjetje, ki je oddajalo športne vsebine, ki je bilo lastniško povezano s ponudnikom storitev. Agencija pa je leta 2016 brez komentarja potrdila združitev Telekoma in Antenne, ki imata veliko večji doseg in posledice tako na področju infrastrukture kot medijev. Hkrati je realnost takšna, da telekomunikacijski operaterji po vsem svetu vlagajo v vsebine, da bi ostali konkurenčni v primerjavi z resnično močnimi globalnimi izzivi, kot so Netflix, Amazon in Facebook, ki prav tako kupujejo športne pravice. Agencija izloča in kaznuje športne kanale, ponujene v lokalnem jeziku. To izjemno odvrača vsakega izdajatelja televizijskih programov, da bi vlagal v oddajanje programov v lokalnem jeziku.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Rdeča luč Unitedu za prevzem Pro Plusa? AVK ima glede posla precej pomislekov 3

AVK razposlal povzetek relevantnih dejstev, United ima 45 dni časa, da navede dejstva in dokaze v svojo korist, lahko pa predlaga tudi...

FINANCE
Članki
Članki Nemška borza spreminja indekse DAX 2

Pri Deutsche Börse, operaterju nemške borze, bodo septembra spremenili sestavo treh borznih indeksov iz družine DAX, tudi zaradi odprave...

FINANCE
Članki
Članki Stanje v evrski industriji se je avgusta skisalo 2

V vseh opazovanih evrskih državah so se aktivnosti v predelovalni industriji še vedno povečevale, je pa bila rast ponekod skromnejša

OGLAS
IKT
Članki
Članki Zaupni dokumenti naj ostanejo zaupni

Nezaščiten tiskalnik je lahko za hekerja zanimiva vstopna točka v informacijski sistem podjetja