Oglasno sporočilo

GDPR v praksi: brezplačen priročnik s pojasnili aktualnih dilem

Čas branja: 2 min
28.08.2018  00:05
Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR) je uvedla kar nekaj novosti, v praksi pa se še vedno pojavljajo dileme, kako ustrezno postopati.
GDPR v praksi: brezplačen priročnik s pojasnili aktualnih dilem
Foto: photoschmidt

Četudi se je bilo treba na uredbo GDPR pripraviti v različnih oddelkih podjetja, pa so bile verjetno še bolj temeljite priprave potrebne na področju trženja – tako denimo podjetja preverjajo ustreznost pravnih podlag za obdelavo osebnih podatkov in pridobivajo nove privolitve, skladne z uredbo. Še vedno pa v praksi ostaja nekaj vprašanj, zato v nadaljevanju pojasnjujemo, kako je z oblikovanjem soglasij pri marketingu, pa tudi, kdaj je privolitev potrebna v delovnih razmerjih.

Soglasje pri trženju: kako ga pravilno oblikovati?

Uredba GDPR natančno določa ustreznost privolitve kot pravne podlage – a veliko je primerov, ko se trženjske akcije izvajajo preko različnih komunikacijskih kanalov. Če je namen obdelave osebnih podatkov obveščanje ali pa pošiljanje ponudb o izdelkih in storitvah, omogočite posameznikom odločitev, preko katerih komunikacijskih kanalov to dovolijo. V praksi bi to pomenilo, da denimo na spletu omogočite več ločenih okenc za posamezne komunikacijske kanale, ki jih posameznik po želji obkljuka.

Več odgovorov na pereča vprašanja in novic o aktualni praksi redno prejmete v brezplačnem spletnem časopisu Varno poslovanje – ob registraciji pa prejmete brezplačen e-priročnik z odgovori na vprašanja z različnih področij poslovanja glede uredbe GDPR v praksi!

Privolitev v delovnih razmerjih

Tudi v delovnih razmerjih je obdelava osebnih podatkov dopustna le, če imajo delodajalci ustrezno pravno podlago (npr. zakon – ZDR-1, ZEPDSV). Ena od možnih pravnih podlag je tudi privolitev, a je pri tem posebej treba pozornost posvetiti prostovoljnosti slednje (Uvodna določba 43 uredbe GDPR namreč določa, da privolitev ne bi smela biti veljavna podlaga, če obstaja očitno neravnotežje med posameznikom, na katerega se nanašajo osebni podatki, in upravljavcem). Bistveno je torej, da je privolitev res dana prostovoljno in da za zaposlenega ob možni zavrnitvi ne obstaja nevarnost negativnih posledic. Na podlagi take privolitve je možno zbirati podatke delavca kot denimo zasebno telefonsko številko, z namenom hitrejšega komuniciranja, ki je npr. v interesu tako delodajalca in zaposlenega, delodajalec pa mora jasno opredeliti, da posredovanje podatkov ni obvezno.

Več iz teme:  
FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

FINANCE
Članki
Članki V Frankfurtu ponavljajo: obrestne mere ECB bodo na zdajšnji nizki ravni še vsaj do konca poletja 2019

Na poti k zaostrovanju denarne politike na evrskem območju se bodo pri ECB najprej lotili opuščanja obsežnih spodbujevalnih ukrepov,...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...

FINANCE
Članki
Članki Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Vse več pozivov, naj se podjetja pripravijo na vse scenarije

Pri evropski komisiji so pred nedavnim opozorili: Izstop Velike Britanije iz EU bo, ne glede na to, ali bosta partnerici dosegli dogovor...

FINANCE
Članki
Članki V pričakovanju nepričakovanega 2

Britanski izstop iz EU bo precedenčen, zato z gotovostjo ni mogoče napovedati ničesar. Se je pa mogoče na marsikaj pripraviti.