(SMK2018) Zakaj morda potrebujete dizajnersko razmišljanje, četudi niste Lego

Čas branja: 1 min
30.05.2018  10:31  Dopolnjeno: 30.05.2018 10:37
Podjetja, včasih pa celo družbene entitete, bi morala na poti do inovacij pogosto uporabiti dizajnersko razmišljanje, pravi James Hall na začetku drugega dne 23. Slovenske marketinške konference (SMK).
(SMK2018) Zakaj morda potrebujete dizajnersko razmišljanje, četudi niste Lego
Foto: Jernej Lasič

Dizajn postaja "buzzword", pravi James Hall, osrednji govorec drugega dne 23. SMK v Portorožu. Več kot 70 podjetij, ki se ukvarjajo z dizajnom in dizajnerskim razmišljanjem, je bilo prevzetih v zadnjih 15 letih, polovica teh nakupov podjetij se je zgodila v zadnjih treh letih. K širšem priznavanju, poznavanju ter uvedbi dizajna v poslovanje direktorje in lastnike podjetij pozivajo Harvard Business Review, Financial Times, Busines Week in drugi.

Dizajnerska orodja za inovacije, tudi družbene

A kaj pravzaprav je dizajnersko razmišljanje? Po Hallovi definiciji gre za pristop do inovacij, ki uporablja dizajnerska orodja, da se zadovoljijo potrebe stranke skladno s poslovnimi cilji podjetja. Pa vendar dizajnersko razmišljanje ni zgolj dizajn, saj se ukvarja z reševanjem problemov zunaj polja samega oblikovanja, tudi na področju družbene, ne samo poslovne sfere. Zato se s dizajnerskim razmišljanjem ukvarjajo ne le podjetja, ampak tudi že nekatere države za reševanje civilnih problemov.

Vključevanje v poslovne procese

Hall doda, da je dizajnersko razmišljanje svojevrstna holistična mentalna usmeritev pri reševanju poslovnih problemov. Vključevanje v poslovne procese poteka navadno v treh fazah. V prvi fazi se dizajnersko razmišljanje aplicira na individualni ravni, nato projektni ter v sklepni fazi na organizacijski ravni. Za dosego posamičnih faz kot tudi uvedbo celotnega procesa se mora podjetje postaviti v vlogo kupca, zagotoviti združevanje dizajnerskega razmišljanja z drugimi pristopi (npr. "agile" ali "lean") ter na koncu vključiti celostno dizajnersko razmišljanje v operativni protokol podjetja.

Dizajn ni oblikovanje

Da bi se izognili terminološkim nesporazumom. Dizajn ni oblikovanje, čeprav je dizajn vse in brez njega ni poslovanja, je povedal Matjaž Grm iz Adrie Mobila, kjer uporabljajo dizajnerski menedžment in ne še dizajnerskega razmišljanja, o katerem je govoril James Hall.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Trump in Ši merita moči, evrska industrija pa že slabi 4

V časovnici in grafih - kako zaostrovanje trgovinskih odnosov vnaša nervozo na borze ter tudi že v evrsko industrijo

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

PRO
Članki
Članki Kaj bo s trgi do konca leta?

Trenutni bikovski trend je res eden najdaljših v zgodovini. Kar pa še ne pomeni nujno, da je »skrajni čas«, da se konča.