Čas branja: 2 min
13.05.2018  19:00
Kaj nas čaka z drugim tirom?

Referendum o zakonu o drugem tiru je končan. Kot kaže, je referendum padel in zakon ostaja. Pobudniki referenduma so sicer napovedali pritožbe. Poleg tega kmalu dobimo novo vlado in ni samo po sebi umevno, da bo projekt ostal nespremenjen.

Da bi pobudnikom referenduma - ti zakonu nasprotujejo - uspelo, bi namreč moralo proti glasovati najmanj 342 tisoč volilnih upravičencev. Kar se ni zgodilo. Toliko ljudi niti ni prišlo na volišča.

Pobudnik referenduma Vili Kovačič sicer vztraja in napoveduje nadaljnje pritožbe.

Spomnimo, da je to že drugi referendum. Tako je odločilo vrhovno sodišče. Vrhovni sodnik Erik Kerševan je v obrazložitvi odločitve o razveljavitvi izidov prvega referenduma o zakonu o drugem tiru dejal, da je bila vladna »referendumska kampanja nedopustno enostranska.« Premier Miro Cerar je po odločitvi vrhovnega sodišča odstopil z mesta predsednika vlade.

Kakšen je načrt z drugim tirom?

Vlada od Madžarske pričakuje 200 milijonov evrov, prav toliko naj bi tudi sama namenila za kapital projektne družbe za gradnjo drugega tira 2TDK, poleg tega pričakuje 250 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev in 350 milijonov evrov posojila Evropske investicijske banke ali Slovenske izvozne in razvojne banke (SID banke).

Po zdajšnjih predvidevanjih bo gradnja stala 961 milijonov evrov, vendar je to le ocena.

V nedavni predvolilni anketi naše revije Manager so vse vprašane politične stranke sicer napovedale, da so za gradnjo drugega tira, vendar ne tako, kot si je zamislila Cerarjeva vlada. Zato je še vprašanje, kaj nas na koncu z drugim tirom res čaka.

Kdo bo služil?

Največji delež posla si bodo odrezala gradbena podjetja. Projekt drugega tira obsega 27 kilometrov proge, večina so predori, skupaj jih je osem, dodatno bo treba zgraditi dva mosta, dva viadukta in eno galerijo. Gradnja bo trajala do leta 2025, lahko tudi dlje, kar bo sodelujočim podjetjem zagotavljalo konstanten denarni tok.

Med kandidati za posle pri drugem tiru se omenjajo predvsem Kolektor Stojana Petriča, Riko Janeza Škrabca in GH Holding Blaža Miklavčiča. Vsa tri podjetja bi najbrž pri gradnji potrebovala partnerje iz tujine.

Pogodba z izvajalci za pripravljalna dela pa je že podpisana. Zmagal je konzorcij: Kolektor Koling, CGP in Euroasfalt.

Spomnimo: do zdaj investicijskega programa ni bilo, ker zakon o drugem tiru še ni bil uveljavljen. Pred kratkim smo pisali, da lahko Jure Leben odobrenih 44 milijonov evropskih evrov za pripravljalna dela pri drugem tiru samo gleda, ne more pa jih začeti uporabljati, ker še ni sprejetega investicijskega programa za gradnjo drugega tira. Zdaj so pri 2TDK našli bližnjico, pripravili so investicijski program za pripravljalna dela (več tukaj). Glavni cilj Cerarjeve ekipe pri tem je zasaditi lopato pred volitvami (te bodo 3. junija).

Koliko pa nas je že stal drugi tir? Pred prvim referendumom smo pisali: 60 milijonov evrov. V to vsoto so všteti projekti za pridobivanje gradbenega dovoljenja, geološke in arheološke raziskave ter raziskave krasa in seveda odkupi zemljišč. A to še ni vse, dodatne stroške že ves čas od ustanovitve ustvarja tudi projektna družba 2TDK.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TRANS-LOG
Novice
Novice Nov preobrat pri drugem tiru: 2TDK je pripravila investicijski program za pripravljalna dela 2

Ker zakon o drugem tiru še ni uveljavljen, ni mogoče potrditi investicijskega programa za drugi tir, zato ni mogoče zasaditi lopate....

TRANS-LOG
Novice
Novice Drugi tir: Leben je v Bruslju dobil 44 milijonov evrov. Jih lahko začne zapravljati? 2

Evropska komisija je podpisala aneks k pogodbi za 44,3 milijona evrov za pripravljalna dela za drugi tir, vendar bo državni sekretar Jure...

MANAGER
Manager
Manager Ali bodo po volitvah drugi tir zapeljali drugače in koliko bi to stalo 1

Paradoks zakona o drugem tiru: veliko več je možnosti, da bo tudi v drugo preživel referendum, kot da ga bo nova vlada izvajala, tako...

FINANCE
7 vprašanj in odgovorov pred novim referendumom o drugem tiru 38

Pomisleki ostajajo enaki: od cene in finančne konstrukcije do predpostavk rasti pretovora in novih delovnih mestih

FINANCE
#2tir danes: 'Finančna konstrukcija je robustna in trdna (samo zaprta ni)!' Dela na trasi kljub temu 8

Državni sekretar Jure Leben pojasnjuje, kje se mediji motimo, ko te dni poročamo o drugem tiru med Koprom in Divačo; kdaj se začnejo...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura Je Cerarjeva ekipa res ujela evropske milijone za drugi tir? Ne še.

Danes so sicer podpisali sporazum o dodelitvi 109 milijonov evrov med projektnim podjetjem 2TDK in evropsko agencijo INEA, vendar zakon o...

PRO
Članki
Članki Kako omejiti velika poslovna tveganja malih podjetij?

Manjša podjetja, predvsem v zagonski fazi, zaradi manjših finančnih prihrankov pogosto ne izkoristijo možnosti zavarovanja pred...