Denar se ne lepi na tiste, ki so dobri po srcu

Čas branja: 4 min
18.04.2018  15:38  Dopolnjeno: 19.04.2018 07:38
O tem, kako postati privlačen za denar, je razkril strokovnjak za marketing in podjetnik Aleš Lisac na ekonomski fakulteti bodočim mentorjem finančnega krožka Mladi in denar

Če hočeš biti uspešen, moraš ponujati nekaj, kar drugi ne znajo. Moraš biti specialist. Imeti določeno znanje. Fino je, če se lotiš nečesa, po čemer je povpraševanje, svetuje Aleš Lisac, specialist za marketing, ki je predaval učiteljem in staršem na ekonomski fakulteti v sklopu projekta Mladi in denar.

Kje so poslovne priložnosti – trend, kjer bo velika rast in se bo dalo veliko zaslužili? »Staramo se. Tisti, ki bo v petih ali desetih letih ponudil izdelke za starajoče se prebivalstvo, bo lahko zaslužil. Mi bomo drugačni, kot so starejši danes. Moji mami se danes nič ne da, jaz bom zagotovo drugačen kot upokojenec,« pravi.

Lisac se je pred dvema letoma preselil na kmetijo. Če ne bi bil podjetnik, ki sam določa svoj delovnik, si ne bi mogel privoščiti kmetije zunaj Ljubljane. Z živalmi je tako kot s strankami. Pomembno je, kako ravnaš z njimi. Podjetniki želijo imeti čredo zadovoljnih strank, zato morajo z njim dobro ravnati. To pomeni, da morajo imeti z njimi kakovosten stisk. Stranke morajo imeti občutek, da skrbite za njih, in zato se bodo rade vračale. Komunicirajte s strankami čim bolj pogosto, toda ... ne biti tečen, temveč jim dajte več kakovostne vsebine.

»Vsi smo podjetniki. V ZDA so se recimo v neki cerkvi, ki ni bila na najboljši lokaciji, domislili drive-in cerkve. Tudi 'otca' Vladimirja, ki sem ga v Beogradu srečal na seminarju o marketingu, sem vprašal, kaj duhovnik počne na seminarju. Ugotovila sva, da imava iste cilje:

1. želiva imeti več strank,

2. vsaki stranki želiva prodati malo več,

3. želiva, da bi se stranke vračale.«

Ko smo čustveni, denar leti od nas. Kot kupci delujemo zmešano. Koliko vas je zamenjalo električnega distributerja? Tisti, ki tega niste storili, ste lenuhi. Lahko pa samo pokličete svojega distributerja in mu poveste, da razmišljate o menjavi. Zagotovo vam bo ponudil cenejši paket.

Ljudje imajo radi zgodbe. George Foreman je nekdanji boksar, ki z boksom ni zaslužil skoraj nič, je pa znal prodati sam sebe. Ima deset otrok, pet od tega sinov z imenom George, je duhovnik, malce debelušen in uspelo mu je prodati za 100 milijonov dolarjev električnih pečic za hamburger. Gre za povsem navadno pečico, a prodajal jo je George Foreman in bila je za 15 odstotkov dražja od drugih. To je moč zgodb v prodaji in življenju nasploh. V prodaji zmaga tisti, ki pove boljšo zgodbo.

Prodajanje in osvajanje je zelo podobno. Kako se prikupiš občinstvu?

1. Z očesnim stikom.

2. Tako da veliko govoriš občinstvu.

3. Če dokažeš, da imate nekaj skupaj točk.

8 korakov, kako postati privlačen za denar

1. Jasnost. Imeti morate jasen cilj, kdo ste, kaj ste pripravljeni narediti za svoj uspeh, koliko več želite zaslužiti. Poglejte se v ogledalo, tam se skriva resnica. To je skrivnost šahovskega velemojstra Garija Kasparova, ki je bil na vrhu 20 let. Vsak poraz in vsako zmago je analiziral.

2. Potreba. Denarja ne moremo v nič prisiliti, gre, kamor hoče. Ko ga potrebujemo, ga ni. To je tako kot pri osvajanju – ko ujameš eno, potem druge pridejo v jati. Podobno je z denarjem. Denar se ne lepi na tiste, ki so dobri po srcu. Od izterjevalcev se lahko prodajalci veliko naučijo – nikoli ne odnehajo s prvim e-sporočilom, pošljejo vam prvi opomin, drugi, tretji, potem pa se povabijo na obisk.

3. Skladnost. Vaši cilji in aktivnost se morajo skladi, a se ne .... Če prodajate drage ure, potem morate imeti lokacijo v središču mesta, z elegantno izložbo, z nekaj urami v izložbi, brez cene ob urah, če pa prodajate ure swatch, boste imeli pisano izložbo z izjemno veliko izbiro.

4. Organiziranost. Denar ima rad organizirano okolje, ne počuti se dobro v kaosu, denar ima rad organizatorje – samo pomislite na UEFA, pomislite na mrežni marketing, tam največji kos pogače odreže organizator, uporabljati morate tuj denar, tuja sredstva, tuje stranke – tako lahko največ zaslužite.

5. Resnost. Bodite realni, premislite, ali ste dovolj pripravljeni, ne lažite si.

6. VIP. Denar se lepi na pomembne osebe. Če hočete, da vas bo imel denar zelo rad, morate biti na nekem področju VIP – znana osebnost.

7. Hitrost. Hitrost je pomembna. Če imate idejo, pojdite v akcijo. Ne čakajte, da bo vse popolno. Pomemben je obrat.

8. Sadite. Denar ima rad dogodke, ki se ponavljajo, nima preveč rad enkratnih projektov. Najrajši ima naročniške posle. Odvisnost od enega kupca, dobavitelja, od enega načina pridobivanja strank je slaba.

Kako iz nič ustvariti evre

Tako, da dvignete cene. Vedno se je treba vprašati, koliko so ljudje pripravljeni plačati za produkt. Recimo, če prodajate tečaj joge, lahko spremenite samo termin ali pa dodate še kakšno storitev.

Diamanti imajo kontrolirano ponudbo. Ko omenite, da je ponudba omejena, se povpraševanje poveča. Ljudem moraš dati občutek vročih žemljic. Gneča zvišuje vrednost.

Lokacija – predsednik Drnovšek se je preselil na Zaplano. Zagotovo so se cene nepremičnin tam dvignile.

Primer ustvarjanja vročih žemljic: zlato v steklenici – zlasti lističi, omejena serija (tisoč izvodov za biblijo za dva tisoč evrov).

Sproti dopolnjujemo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki (Goljufije) Dolgove za grad je hotel poplačati z denarjem EU 2

Tudi lani so med goljufijami z evropskim denarjem v EU prevladovali primeri nepravilno porabljenega denarja iz strukturnih skladov ter iz...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

FINANCE
Članki
Članki ECB zapira pipico? Kaj to pomeni za ceno posojil, delnice in tudi prevzem Cinkarne Celje? 9

Kakšne spremembe so spodbujevalni ukrepi ECB pustili na različnih segmentih trga, kakšni bodo po pričakovanju analitikov naslednji...

PRO
Članki
Članki Kaj bo s trgi do konca leta?

Trenutni bikovski trend je res eden najdaljših v zgodovini. Kar pa še ne pomeni nujno, da je »skrajni čas«, da se konča.