Oglasno sporočilo

(Intervju) Za digitalno preobrazbo morajo dozoreti tehnologija in ljudje

Čas branja: 3 min
07.03.2018  09:38  Dopolnjeno: 07.03.2018 09:46
»Ne glede na to, kako korenite so spremembe, smo ljudje tisti, ki se moramo izkazati za najbolj prilagodljive,« pravi Matjaž Babnik, vodja marketinga za Slovenijo in Hrvaško v podjetju Konica Minolta, ki opozarja tudi na digitalni darvinizem.
(Intervju) Za digitalno preobrazbo morajo dozoreti tehnologija in ljudje
Z Matjažem Babnikom smo se pogovarjali pred regijskim dogodkom IT EvolutionNOW, ki ga bo Konica Minolta 23. marca organizirala v Zagrebu.

Vsak dan poslušamo o digitalni preobrazbi, industriji 4.0 in internetu stvari. Kaj se pravzaprav spreminja v poslovnih okoljih?

Predvsem delovne navade. Digitalna preobrazba je odvisna od dejavnosti podjetja. V proizvodnem okolju je povsem drugačna kot v storitveno naravnanem podjetju, čeprav je cilj v obeh primerih enak – uporaba najnovejših tehnologij z namenom optimizacije delovnih procesov ter s tem povečanja konkurenčne prednosti in posledično dobička. Sicer ni nujno, da se vse vrti okoli dobička, v nekaterih panogah bo digitalna preobrazba nujna že za samo preživetje. Tehnologija v največjem obsegu spreminja naše delovne navade, sistem dela, sodelovanja, povezovanja, navsezadnje lahko vpliva tudi na čas in lokacijo opravljanja dela. Priča smo povsem novim poslovnim modelom, ki v uveljavljeno poslovanje prinašajo disrupcijo v pozitivnem pomenu.

Bodo tehnologije v prihodnje ljudem v pomoč ali v še večje breme?

Tehnologija mora biti v službi človeka, in ne obrnjeno. Z uvedbo novih tehnologij spreminjamo sistem dela. Ljudje smo ujetniki navad, zato bo marsikje prav človeški dejavnik največja ovira. Tehnologije same so že danes v izredno pomoč pri obvladovanju poplave podatkov in informacij. Danes je za uspešno poslovanje najpomembneje imeti pravo informacijo ob pravem trenutku in tehnologija to brez dvoma omogoča.

Kako bodo videti pisarne prihodnosti?

Mislim, da bomo morali kmalu na novo opredeliti pojem pisarne. Danes jo dojemamo kot okolje, kamor prideš »oddelat tistih osem ur«. Povezljivost, internet stvari, umetna inteligenca in druge tehnologije že omogočajo, da svoje delo opravljamo tako rekoč od koderkoli. Potem so tu še milenijci, ki rastejo s temi tehnologijami. Navade in pričakovanja pri njih so povsem drugačni od navad in pričakovanj prejšnjih generacij. V prihodnosti bo pisarno opredeljevala tehnologija, ki se bo uporabljala za to, da bo delo opravljeno. Neodvisno od kraja in časa.

Kako drugače bomo delali in sodelovali?

Delali bomo na daljavo, sodelovali bomo na daljavo, čas in kraj bosta imela čedalje manjšo vlogo. Ko ti tehnologija omogoča, da imaš na voljo vse potrebne informacije in dostop do kolegov, je pomembno le še to, da je delo ustrezne kakovosti pravočasno opravljeno. Tudi pri tem nam bosta močno pomagala umetna inteligenca in internet vsega.

Konica Minolta se želi preobraziti v ponudnika celostnih IT-storitev. Kakšen je pravzaprav vaš cilj?

Cilj je morda precej generičen in zveni nekako takole: Konica Minolta želi postati vodilni ponudnik na področj­u IT-inovacij prihodnosti. Že dolgo ne ponujamo le izdelkov in storitev, povezanih s poslovnim tiskanjem, čeprav smo po tem najbolj poznani. Delujemo precej širše, ponujamo poslovne IT-rešitve in storitve, profesionalni tisk, industrijski tisk, rešitve s področij medicine in zdravstva ter industrijsko metriko. Imamo pet raziskovalnih laboratorijev za inovacije, ki delujejo na tako raznovrstnih področjih, da je skoraj nemogoče našteti vse. Naj jih poudarim samo nekaj: obogatena resničnost, večmodalna interakcija, navidezna resničnost, internet vsega, robotika, digitalna patologija, umetna inteligenca.

Kateri tehnološki dejavniki bodo v praksi najbolj vplivali na digitalno preobrazbo podjetij?

Bolj kot na tehnološke se moramo osredotočiti na človeški dejavnik. Tehnologija ne bo težava. Že danes je je na voljo več kot dovolj. Ob eksponentni rasti je težko s prstom pokazati in opozoriti na posamezne dejavnike, tisti za prihodnost najpomembnejši morda sploh še niso v ospredju. Skrbeti nas morajo ljudje. Imel sem priložnost opazovati, kako so v nekem podjetju kljub očitnim prednostim opustili digitalizacijo, ker zaposleni niso sprejeli spremembe. Lažje jim je bilo delati po starem, čeprav v primerjavi z optimizacijo neučinkovito, kot narediti korak naprej. Vodstvo pa je ocenilo, da kot podjetje sociološko še niso dovolj zreli za ta korak.

Več iz teme:  
FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...

FINANCE
Članki
Članki Koliko se bo po brexitu skrčil evropski parlament?

Kaj se bo po brexitu zgodilo s 73 sedeži evroposlancev iz Velike Britanije? Evropski parlament je danes izglasoval svoj predlog, ki ga...

FINANCE
Članki
Članki Se evropsko stališče do brexita mehča? 5

Po poročanju Business Insiderja (BI) evropski parlament pripravlja resolucijo, s katero naj bi EU pozval k več prožnosti; v pisarni...

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače

FINANCE
Članki
Članki (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in...

FINANCE
(priročnik) Kaj poganja slovensko elektromobilnost? 1

Elektromobilnost ni več le vizija, sanje okoljsko ozaveščenih in tehnično usmerjenih posameznikov.