Oglasno sporočilo

(Intervju) Za digitalno preobrazbo morajo dozoreti tehnologija in ljudje

Čas branja: 3 min
07.03.2018  09:38  Dopolnjeno: 07.03.2018 09:46
»Ne glede na to, kako korenite so spremembe, smo ljudje tisti, ki se moramo izkazati za najbolj prilagodljive,« pravi Matjaž Babnik, vodja marketinga za Slovenijo in Hrvaško v podjetju Konica Minolta, ki opozarja tudi na digitalni darvinizem.
(Intervju) Za digitalno preobrazbo morajo dozoreti tehnologija in ljudje
Z Matjažem Babnikom smo se pogovarjali pred regijskim dogodkom IT EvolutionNOW, ki ga bo Konica Minolta 23. marca organizirala v Zagrebu.

Vsak dan poslušamo o digitalni preobrazbi, industriji 4.0 in internetu stvari. Kaj se pravzaprav spreminja v poslovnih okoljih?

Predvsem delovne navade. Digitalna preobrazba je odvisna od dejavnosti podjetja. V proizvodnem okolju je povsem drugačna kot v storitveno naravnanem podjetju, čeprav je cilj v obeh primerih enak – uporaba najnovejših tehnologij z namenom optimizacije delovnih procesov ter s tem povečanja konkurenčne prednosti in posledično dobička. Sicer ni nujno, da se vse vrti okoli dobička, v nekaterih panogah bo digitalna preobrazba nujna že za samo preživetje. Tehnologija v največjem obsegu spreminja naše delovne navade, sistem dela, sodelovanja, povezovanja, navsezadnje lahko vpliva tudi na čas in lokacijo opravljanja dela. Priča smo povsem novim poslovnim modelom, ki v uveljavljeno poslovanje prinašajo disrupcijo v pozitivnem pomenu.

Bodo tehnologije v prihodnje ljudem v pomoč ali v še večje breme?

Tehnologija mora biti v službi človeka, in ne obrnjeno. Z uvedbo novih tehnologij spreminjamo sistem dela. Ljudje smo ujetniki navad, zato bo marsikje prav človeški dejavnik največja ovira. Tehnologije same so že danes v izredno pomoč pri obvladovanju poplave podatkov in informacij. Danes je za uspešno poslovanje najpomembneje imeti pravo informacijo ob pravem trenutku in tehnologija to brez dvoma omogoča.

Kako bodo videti pisarne prihodnosti?

Mislim, da bomo morali kmalu na novo opredeliti pojem pisarne. Danes jo dojemamo kot okolje, kamor prideš »oddelat tistih osem ur«. Povezljivost, internet stvari, umetna inteligenca in druge tehnologije že omogočajo, da svoje delo opravljamo tako rekoč od koderkoli. Potem so tu še milenijci, ki rastejo s temi tehnologijami. Navade in pričakovanja pri njih so povsem drugačni od navad in pričakovanj prejšnjih generacij. V prihodnosti bo pisarno opredeljevala tehnologija, ki se bo uporabljala za to, da bo delo opravljeno. Neodvisno od kraja in časa.

Kako drugače bomo delali in sodelovali?

Delali bomo na daljavo, sodelovali bomo na daljavo, čas in kraj bosta imela čedalje manjšo vlogo. Ko ti tehnologija omogoča, da imaš na voljo vse potrebne informacije in dostop do kolegov, je pomembno le še to, da je delo ustrezne kakovosti pravočasno opravljeno. Tudi pri tem nam bosta močno pomagala umetna inteligenca in internet vsega.

Konica Minolta se želi preobraziti v ponudnika celostnih IT-storitev. Kakšen je pravzaprav vaš cilj?

Cilj je morda precej generičen in zveni nekako takole: Konica Minolta želi postati vodilni ponudnik na področj­u IT-inovacij prihodnosti. Že dolgo ne ponujamo le izdelkov in storitev, povezanih s poslovnim tiskanjem, čeprav smo po tem najbolj poznani. Delujemo precej širše, ponujamo poslovne IT-rešitve in storitve, profesionalni tisk, industrijski tisk, rešitve s področij medicine in zdravstva ter industrijsko metriko. Imamo pet raziskovalnih laboratorijev za inovacije, ki delujejo na tako raznovrstnih področjih, da je skoraj nemogoče našteti vse. Naj jih poudarim samo nekaj: obogatena resničnost, večmodalna interakcija, navidezna resničnost, internet vsega, robotika, digitalna patologija, umetna inteligenca.

Kateri tehnološki dejavniki bodo v praksi najbolj vplivali na digitalno preobrazbo podjetij?

Bolj kot na tehnološke se moramo osredotočiti na človeški dejavnik. Tehnologija ne bo težava. Že danes je je na voljo več kot dovolj. Ob eksponentni rasti je težko s prstom pokazati in opozoriti na posamezne dejavnike, tisti za prihodnost najpomembnejši morda sploh še niso v ospredju. Skrbeti nas morajo ljudje. Imel sem priložnost opazovati, kako so v nekem podjetju kljub očitnim prednostim opustili digitalizacijo, ker zaposleni niso sprejeli spremembe. Lažje jim je bilo delati po starem, čeprav v primerjavi z optimizacijo neučinkovito, kot narediti korak naprej. Vodstvo pa je ocenilo, da kot podjetje sociološko še niso dovolj zreli za ta korak.

AVTO
Novice
Novice (dieselgate) S tožbo nad Volkswagen tudi več tisoč Slovencev

V pomoč jim utegne biti danes objavljena odločitev kölnskega sodišča, da kupci vozil z nameščenimi odklopnimi napravami lahko...

FINANCE
Članki
Članki Facebook - za »brezplačni« dostop plačate s podatki 1

Česa ne bi smeli preslišati s senatnega zaslišanja šefa Facebooka Marka Zuckeberga

FINANCE
Članki
Članki Vse, kar morate vedeti o slovensko-hrvaškem sporu glede stare LB 2

(Ozadje) Pojasnjujemo, za kaj gre pri sporu o prenesenih starih deviznih vlog hrvaških varčevalcev LB, in katera tri vprašanja v zvezi s...

FINANCE
Članki
Članki Bo Opec občutil negativno stran svoje strategije? 4

Lani se je naftni kartel Opec z zmanjšanjem dnevnih kvot načrpane nafte trudil zvišati povprečno ceno surove nafte in to mu je uspelo;...

FINANCE
Članki
Članki (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in...

FINANCE
Članki
Članki Se obeta rekordni japonski borzni debi?

O IPO za mobilni telekom razmišljajo pri Softbank Group

OGLAS
FINANCE
Prihaja največji logistični kongres v regiji

Prihaja največji logistični kongres v regiji ter stičišče strokovnjakov in vodilnih s področja industrije, logistike, prevozništva...