Komentar

Opredelitev strategije na področju trženja vina

Čas branja: 4 min
26.10.2017  13:03

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Vinarji nenehno poslušamo, da bi morali tudi mi razumeti, da živimo v globaliziranem svetu in da bi se zato morali ustrezno prestrukturirati oziroma prilagoditi. Skoraj ni kritičnega članka na račun velikih kleti, kjer ne bi omenili, da te niso znale pravočasno odgovoriti na izzive prehoda v tržno gospodarstvo. Velikokrat slišim, da bi lahko vinarji pripravili strategijo razvoja vinogradništva in vinarstva mimo države. Ekonomisti vemo, da tako ne gre.

Marsikdo pri nas ne razume besede trženje oziroma marketing v pravem pomenu. V angleškem jeziku marketing pomeni celovito trženjsko strategijo, velikokrat se uporablja tudi kot sinonim za trženjsko komuniciranje. V slovenskem jeziku je marketing sopomenka za »celovito trženjsko strategijo«, čeprav jo marsikdo narobe uporablja za »tržno komuniciranje« ali celo samo kot oglaševanje. Seveda je tržno komuniciranje, ki zajema oglaševanje, odnose z javnostmi, neposredno trženje, pospeševanje prodaje in osebno prodajo, del celovite trženjske strategije.

Davčna politika je pomemben del makroekonomske politike države in močno vpliva na poslovanje vsakega gospodarskega subjekta v okolju. Tudi na vinarje. Večkrat sem že opozoril, da bi morala biti sprejeta taka makroekonomska strategija razvoja vinogradništva in vinarstva, ki bi bila do vseh akterjev na trgu enako poštena. Kdo bo boljši na mikro ravni, pa naj odločijo znanje, sposobnost in pridnost.

Trženjska strategija vina povzema modele, koncepte in zakonitosti, ki na splošno veljajo v trženju kot vedi. Moulton & Lapsley zapišeta, da univerzalni trženjski pristopi oziroma principi, kot so tržna segmentacija, produktna diferenciacija, menedžment distribucijskih poti, v skladu s pričakovanji in vedenjem potrošnikov ter regionalnimi trženjskimi cilji tako veljajo tudi pri trženju vina.

Vino je navadno obravnavano kot določen tip predelanega kmetijskega proizvoda. Vendar pa pisatelj in publicist Drago Medved v Vinskih bravurah zapiše, da je vino tudi velika posebnost. Medved za vino pravi takole: »Če ga ne poznamo in ne razumemo, bomo hodili drug mimo drugega. Celo obsojali ga bomo za nekaj, kar se ga ne tiče.« Dodaja, da ima v današnjih dneh javna podoba vina dve plati: pozitivno in negativno. V pozitivni podobi je vino pijača z mogoče najdaljšo kulturno in civilizacijski tradicijo človeka, v negativni pa samo alkohol, ki ga je treba preganjati. Več o različnih pogledih na fenomen vina in o tem, kako ga vidi generacija Y, bom pojasnil v prihodnje.

Ker se bliža martinovo, želim vsem vinarjem dober letnik, vsem častilcem te plemenite pijače pa lepo praznovanje prihajajočega Martinovega praznika.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice Kako bi vinogradništvo in vinarstvo potegnili iz stagnacije

Če bi vsi vinogradniki in vinarji prijavili dejanske količine grozdja in vina, bi dobili podlago, da izkoreninimo prodajo vina na črno

FINANCE
Slovenija
Slovenija Koliko vina zares pridelamo v Sloveniji? 1

Država je s tem, ko ni hotela urediti trga vina, spodbujala sivi trg in tako velike kleti postavila na trgu v popolnoma neenakopraven...

FINANCE
Članki
Članki Premierno: Vinski vodnik 2017

Vas zanima, kaj se vinskega dogaja v deželi tej? Pred nami je nova, druga izdaja vinskega vodnika O vinu, edinega relevantnega kataloga...

FINANCE
Članki
Članki Zasedanje Opeca: četrtkova odločitev bo usmerila ceno nafte

Potem ko že vso jesen cena surove nafte narašča, zdaj na trgu nestrpno pričakujejo, kaj se bodo na četrtkovem zasedanju Opeca njegove...

PRO
Članki
Članki Blockchain bo prevetril letalsko industrijo

Z vpeljavo tehnologije veriženja podatkovnih blokov bi letalska industrija na svetovni ravni lahko povečala prihodke in hkrati znižala...