Oglasno sporočilo

Poletite v oblake z rešitvijo PRO.cloud

Čas branja: 6 min
03.10.2017  23:59
V četrtek, 5. oktobra, bo v Golf klubu Smlednik zanimiv poslovni dogodek »Poletite v oblake«, ki ga organizira podjetje Unistar Pro; predstavili bodo vidike oblačne varnosti, digitalne transformacije, zgodbo o uspehu svojega projekta PRO.cloud in še mnogo več

Podjetja zadnja leta pospešeno spoznavajo področje računalništva v oblaku, a je pri številnih še vedno čutiti strah pred selitvijo poslovanja v oblak, zaradi česar vztrajajo pri svojih lokalnih rešitvah in spremljajočih bolečinah. Prav zato je treba proces selitve poslovanja v računalniški oblak zaupati strokovnjakom, ki imajo zadosti izkušenj s tovrstnimi tehnološkimi podvigi. Eno takšnih je podjetje UnistarPro, ki se z računalništvom v oblaku ukvarja že od leta 2007.

Računalništvo v oblaku je računalniška sedanjost in prihodnost. Prenos poslovanja v oblak – delno (hibridno okolje) ali v celoti – je za podjetja, ki želijo ostati konkurenčna z vidika učinkovitosti in obvladovanja stroškov IT-okolja, praktično nujen. Lokalno IT-okolje ob hitri ali razvejeni rasti poslovanja podjetja kaj hitro pokaže svoje omejitve – tako glede zmogljivosti opreme, prostora in/ali kadrov IT. Za podjetje računalniški oblak pomeni tudi finančno zelo ugodno alternativo in predvidljiv mesečni strošek za IT-storitve, medtem ko klasična informatika na lokaciji prinaša znatno finančno breme tako z vidika opreme kot zaposlenih.

Prehod ali preskok?

Za manjša podjetja je selitev poslovanja v računalniški oblak pogosto preprostejša izbira. Večina poslovnih aplikacij jim je na voljo kot storitev iz oblaka, od aplikacij za upravljanje odnosov s strankami, računovodskih programov do blagovnega vodenja poslovanja, sodelovalnih aplikacij in podobno. Manjša podjetja tudi ne potrebujejo naprednejše integracije z obstoječim IT-okoljem, za njihovo brezhibno poslovanje zadostujejo že v internet povezane naprave s spletnim brskalnikom. V tem primeru gre lahko za skoraj hipen (pre)skok v oblak. Povsem drugačna zgodba so srednja in velika podjetja, kjer se prehoda ne da izvesti tako enostano, kot zasučeš gumb.

V družbi Unistar Pro, ki je eden največjih slovenskih sistemskih integratorjev, za področje rešitev v oblaku skrbi kar 70 ljudi, njihovi strokovnjaki so specialisti na posameznih področjih, kot so omrežja, strežniki, telekomunikacije, varnost ..., zato stranke vedno najdejo kompetentnega sogovornika.

Za zanesljivost in varnost oblaka se ni bati

Računalniški oblaki so pravzaprav podatkovni centri specializiranih ponudnikov. Ta okolja so bistveno zanesljivejša in varnejša kot povprečno IT-okolje podjetja. Ne le, da so podatkovni centri načrtovani za zahtevne obremenitve, v njih deluje vrhunska strojna in programska oprema, za katere kondicijo skrbijo pravi profesionalci – specialisti za posamezna področja. Medtem ko informatike v podjetjih večkrat preseneti odpoved kakšnega računalnika ali strežnika, so ti primeri v podatkovnih centrih bistveno redkejši, saj so rešitve podvojene, zanesljivost sistemov v podatkovnih centrih se meri z devetkami – veliko devetkami. To pa so odstotki, o katerih lahko lokalna IT-okolja, ki ne premorejo sistemov brezprekinitvenega napajanja, vrhunskih strežnikov in sistemov hrambe podatkov ter podvojenih ali potrojenih komunikacijskih poti, le sanjajo.

Varnost je pri ponudnikih podatkovnih centrov in storitev iz oblaka pisana z veliko začetnico. Ponudniki se zavedajo, da njihov poslovni model temelji na zaupanju, brez njega ne obstajajo. Z varnostjo v svetu IT ni šale, upravitelji podatkovnih centrov jo postavljajo na vrh prioritet. Varnost je večplastna. Na strojni in programski ravni upravitelj podatkovnega centra skrbi za varno delo s podatki, ti so vedno na varnem, saj se shranjujejo v obliki varnostnih kopij na več fizičnih lokacij in so podjetjem na voljo tudi ob morebitni katastrofi. Resni ponudniki storitev iz oblaka redno izvajajo varnostne preglede in revizije, kjer tako imenovane penetracijske teste in druge preglede opravijo zunanji specialisti za informacijsko varnost, na primer etični hekerji. Po drugi strani pa se zelo visoke ravni varnosti in stalne prisotnosti osebja, ki skrbi za informacijsko varnost, zavedajo tudi hekerji in drugi napadalci – ti si bodo za tarčo raje izbrali podjetja kot ponudnike oblaka, saj imajo v tem primeru bistveno večje možnosti, da jim bo uspelo ukrasti podatke in informacije, ki bi jih lahko monetizirali.

Oblak kot poslovni model

Storitve iz oblaka so danes zelo praktičen poslovni model, kjer stranke plačujejo najem opreme (strojne in programske) ter storitev, ki si jih morebiti zaradi visokih začetnih vložkov same ne bi mogle niti privoščiti (denimo najem superračunalniških zmogljivosti obdelave podatkov s kreditne kartice). Odvisno od vrste najema gre lahko za mesečni ali drugačen terminski zakup, nekateri ponudniki pa storitve IT zaračunavajo glede na število uporabnikov, glede na dejansko uporabo in podobno. Stranka s ponudnikom, ki je običajno tudi upravljavec in vzdrževalec storitev IT, sklene pogodbeno razmerje, ki jasno določa raven storitev, ki jih stranka zakupi.

Večina podjetij se za prenos vsaj dela poslovanja v oblak odloča zaradi prihrankov. Teh je res veliko, pogosto tudi takšnih, ki sprva niso očitni. Poleg neposrednih prihrankov, ki nastanejo zaradi odprave naložb v opremo in njeno vzdrževanje (to je na plečih ponudnika), podjetje pridobi zanesljivo IT-okolje z vrhunsko podporo. Prenos poslovanja v oblak zahteva tudi natančen popis in optimizacijo poslovnih procesov, že ta pa ob večji avtomatizaciji procesov zelo pozitivno vpliva na poslovanje, saj ga pohitri, (človeških) napak je manj in podobno.

Oblak je priložnost tudi za IT-oddelek

Interni oddelki informatike pogosto nasprotujejo prehodu v oblak, saj se zaposleni bojijo za svoja delovna mesta. Po prehodu v oblak IT-oddelku res ne bo več treba opravljati toliko del, povezanih z vzdrževanjem IT-okolja, saj bo za to skrbel ponudnik oblaka. Odvisno od implementacije oblačnih rešitev in storitev pa lahko lokalni IT-oddelek še vedno ohrani popoln nadzor in upravlja IT-storitve.

V resnici bi morali biti zaposleni v IT-oddelku (naj)večji zagovorniki oblaka, saj jih ta rešuje tistih del, ki jih ne marajo – predvsem vzdrževanja, po drugi strani pa prinaša neskončne možnosti dokazovanja. Namesto da se ukvarjajo s krpanjem lukenj in posodabljanjem programske opreme, se lahko posvetijo načrtovanju boljšega IT-okolja in razvojnim izzivom, ki jih prinaša poslovni jutri, ter tako vodstvu podjetja dokažejo, kako pomembni so za posel. S takšnim pristopom in delom si bodo prislužili tudi višjo plačo. Oblak torej ni sovražnik informatikov, temveč priložnost za dokazovanje.

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo najbolj občutil, da je Umar izboljšal napoved rasti BDP 4

Deset stvari, ki jih morate vedeti o sveži napovedi gospodarske rasti v Sloveniji, ki so jo pripravili na Umarju in jo glede na pomlad...

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Peter Altmaier, ki bo začasni nemški finančni minister 4

Wolfgang Schäuble je privolil, da bo vodil nemški parlament, v državi pa so določili, kdo bo prevzel njegov položaj do oblikovanja...

FINANCE
Članki
Članki (Brexit) Dve omehčani britanski stališči, ki bi ju morali poznati

Pogajalski ekipi EU in Velike Britanije začenjata četrti krog pogajanj o brexitu; ta bo predvidoma tekel v senci petkovega govora...

PRO
Članki
Članki Rekordno število zaposlenih v drugem pokojninskem stebru

Konec leta 2018 je po zadnjih podatkih ministrstva za delo, družino in socialne zadeve za dodatno pokojnino varčevalo že 548.189...