(v živo s SMK) Kako se spreminjati in prodajati izdelke ob novih tehnologijah

30.05.2017  12:50
(v živo s SMK) Kako se spreminjati in prodajati izdelke ob novih tehnologijah
Timo Elliott iz podjetja SAP
Foto: Jure Makovec

Danes ni dovolj biti vodja marketinga, treba je biti vodja izkušenj, je na 22. Slovenski marketinški konferenci poudaril Timo Elliott iz podjetja SAP, pri tem pa navedel dva primera, ko sta se podjetji preusmerili iz marketinga v prodajo izkušenj. Prvi primer je TUI Travel: »Našli so težave, ki jih je prinesel splet pri načrtovanju potovanj, jih proučili in obljubili rešitev. TUI ne prodaja potovanj, ampak užitek za vso družino.«

Podobno je k marketingu pristopil Asics: ne prodajajo le športnih copat, ampak celotno izkušnjo in občutke ob teku.

Zmagali bodo tisti z največ informacijami

Zato je Elliott opozoril, da je treba premisliti, kdo so vaše stranke, kakšne težave imajo in kako jih vi lahko rešite ter kaj sploh prodajate: danes pač ne prodajate več izdelka, ampak preobrazbo. Zato se vprašajte, kakšno preobrazbo potrebuje vaša stranka, kakšne težave ima ob tem in kako jih lahko rešite. »Izkušnja strank je odločilna. Če do strank pristopate prek e-pošte, pomislite, ali delate prav. Pri izboljšanju izkušenj strank pa uporabite tudi umetno inteligenco in veliko podatkovje. Tisti z največ informacijami bodo zmagali,« je še dodal Elliott.

Le s poznavanjem novih tehnologij lahko vemo, v katero smer se spreminjati

»Slišimo različne napovedi, denimo da polovice delovnih mest, ki jih imamo danes, čez deset let ne bo več,« je opozoril Matej Čer iz podjetja Avantcar in dodal, da je pri vseh inovacijah in novih tehnologijah odločilen tudi marketing. »Pove nam, katere so te nove tehnologije in kako dejansko vplivajo na naše življenje.« Pri novih tehnologijah je tako pomembno, da razumemo, kaj se dogaja, da lahko vemo, v katero smer se moramo spreminjati.

Dober primer tega je Tesla, je dodal Čer. Spremenili so tako izdelek kot tudi proizvodnjo in marketing. »Avto ni več le prevozno sredstvo, je naprava z vso možno novo tehnologijo. Pri marketingu pa so pokazali, da ne potrebuješ avta, da se ta prodaja. Tako so ogromno avtomobilov model 3 prodali, še preden so sploh začeli proizvodnjo,« je povedal Čer.

Potem so tu še Hyperloop, Space X … »Gre za podjetje, ki ne oglašuje, ampak razvija, spreminja svet in šele nato uporabi marketing, da ljudem to predstavi. Prihodnost marketinga bo tako temeljila na ozaveščanju, izobraževanju in iskanju boljšega jutri,« je še dodal Čer.

Kakšen je nov svet?

Danes smo vsi bolj bolj povezani, lažje dostopamo do raznih podatkov, kar nas je privedlo do nove ekonomije – delitvene ekonomije, je povedal Čer. Tako danes ne presnemavamo s CD na računalnik, ampak imamo glasbo denimo na Apple Music.

Tudi roboti so nova distrupcija – ne le roboti v tovarnah, ampak tudi komunikacijski roboti, kot je denimo Applova Siri. »Komunikacija je tako danes že drugačna. Brezpilotni letalniki že ponekod dostavljajo pakete. Samo Siri lahko poveste, da želite dostavo – in to je to. Tudi način plačevanja je povezan z Apple Payem in ni treba skrbeti, kako boste to plačali.«

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: osebni računi hrvaških politikov pred pregledom, olimpijski center naprodaj, Italija pa lovi mafijo v diskontih

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Prodajajte izkušnjo, ne le izdelka 2

V Portorožu poteka 22. Slovenska marketinška konferenca

IZVOZNIKI
Regija
Regija Hitri pregled tedna: Agrokor, dražje cestnine na Hrvaškem in reševanje Alitalie

Izbrali smo nekaj dogodkov, ki so v preteklem tednu zaznamovali dogajanje v državah okoli nas

OK & EN
Dnevi energetikov
Dnevi energetikov Energetske nagrade: En-lite, Avantcar, Borzen, ŠC Kranj

Na Dnevih energetikov smo podelili energetske nagrade Financ za leto 2017

PRO
Članki
Članki Elektrika – danes eksotika, že jutri klasika

Električna vozila so trenutno še eksotika, a se bo to v prihodnosti tudi po zaslugi Volva spremenilo. Ker bodo Švedi kmalu...