Najpodjetniška ideja: Slovenska inovacija, ki je navdušila tudi Unesco

Čas branja: 4 min
26.03.2017  21:11
Feelif je multimedijska naprava, ki omogoča slepim in slabovidnim osebam, da čutijo oblike na ravni površini zaslonov na dotik.
Najpodjetniška ideja: Slovenska inovacija, ki je navdušila tudi Unesco
Feelif sestavlja standardna tablica, na katero se nalepi posebna mrežica ter namesti posebna aplikacija, ki vse skupaj poveže v nepozabno doživetje zvoka in vibracij pod prsti uporabnika.

Obveščaj me o novih člankih:  

Izdelki, ki slepim ali slabovidnim omogočajo uporabo pametnih telefonov in tablic, so večinoma enodimenzionalni, ne spodbujajo kreativnosti, predvsem pa so dragi. Slovenska inovacija feelif, ki jo razvijajo v podjetju 4WEB, vse to rešuje. Slepim in slabovidnim omogoča kreativ­nost, učenje brajlice pa še cenovno dostopna je.

Da gre za posebno, pomembno inovacijo, so prepoznali tudi pri Center for Innovation and Technology Commercialization Foundation, ki deluje pod okriljem Unesca in ima več kot 70 partnerjev z vsega sveta. Ti so namreč feelif uvrstili med 150 najboljših inovacij na svetu. Ni pa bilo to prvo priznanje za feelif: podjetje 4WEB se je uvrstilo med finaliste evropskega turnirja socialnih inovacij, direktorja podjetja Željka Khermayerja pa je Financial Times uvrstil na lestvico sto najboljših voditeljev in inovatorjev v srednji in vzhodni Evropi. Trenutno se v podjetju pripravljajo na predstavitev start-upov v Bolgariji, kjer so finalisti, na tekmovanju d-LAB v Barceloni pa so prišli med 15 najboljših inovacij, ki digitalno tehnologijo približujejo invalidnim osebam.

Rešitev z močnim čustvenim ozadjem

Ideja za feelif se je Khermayerju porodila leta 2013 ob gledanju dokumentarne oddaje o gluhoslepih osebah. »Ganila me je njihova osamljenost, ki je bila predvsem posledica predragih ali zastarelih komunikacijskih naprav. Kot programer in inovator sem bil prepričan, da tem ljudem lahko pomagamo, in tako se je porodila ideja za novo tehnologijo, ki deluje na osnovi vibracij,« ozadje feelifa pojasnjuje sogovornik. Feelif je nastal avgusta 2015, od takrat pa ga izpolnjujejo, nadgrajujejo. Sicer pa v 4WEB sodelujejo tudi s Centrom IRIS, starši slepih in slabovidnih otrok, pomaga pa jim tudi Tehnološki park Ljubljana.

Mrežica, ki slepim in slabovidnim omogoča več kreativnosti

Kako feelif pravzaprav deluje? Sestavlja ga standardna tablica, na katero se nalepi posebna mrežica ter namesti posebna aplikacija, ki vse skupaj poveže v nepozabno doživetje zvoka in vibracij pod prsti uporabnika. S pomočjo vibracij, glasu in zvoka slepa ali slabovidna oseba zazna, kaj je pod njenim prstom. »S feelifom se lahko slepa ali slabovidna oseba uči brajlice, spoznava oblike, posluša glasbo, bere in piše. Lahko pa je tudi kreativna, saj ji feelif omogoča tudi risanje in pošiljanje vsebin prek spleta,« pravi Khermayer.

Uporabnik si lahko namesti tudi tršo mrežico – šablono, ki omogoči še dodatno razdelitev zaslona in slepa ali slabovidna oseba se še lažje orientira. Šablone slepim in slabovidnim osebam dovolijo še več kreativnosti, kot je denimo pisanje not, igranje iger, risanje posebnih oblik … Omejitev ni, pravi Khermayer.

Nastaja tudi odprta platforma Feelif

V kratkem pa nameravajo razviti tudi odprto platformo Feelif, ki bo združevala vse, ki so kakorkoli povezani s slepimi in slabovidnimi – tudi njihove starše, skrbnike, učitelje, podjetja, ki bodo ustvarjala aplikacije za feelif, pa tudi videče osebe, ki bodo želele prispevati vsebine. »Na odprti platformi Feelif bo vsebine možno deliti brezplačno (vsem ali le svojim prijateljem), jih kupovati in prodajati. S tem bomo slepim in slabovidnim dali možnost, da s svojo kreativnostjo tudi zaslužijo, prav tako bodo svoje vsebine lahko tržili tudi učitelji ali pa si jih izmenjevali z drugimi učitelji po svetu. Pri prodaji vsebin bomo še posebej podprli starše slepih in slabovidnih otrok, saj večino delovnika posvetijo svojemu otroku in tako ostanejo brez zaposlitve ali so zaposleni le delno,« pojasnjuje Khermayer.

Za razvoj feelifa so pridobili nepovratna sredstva iz evropskega sklada za regionalni razvoj, podpisali so tudi pogodbo za konvertibilno posojilo SK75, pogovarjajo pa se tudi z vlagatelji.

Milijoni potencialnih uporabnikov

Konec februarja so začeli zbirati prednaročila za feelif basic, ki je namenjen prvim uporabnikom. Predprodajna cena, ki vključuje reliefno mrežico, posebno aplikacijo in Samsungovo tablico, je 440 evrov in velja do petka, 31. marca. Do zdaj so prodali nekaj feelifov, glede na zanimanje pa predvidevajo, da jih bodo prodali 50 prvim uporabnikom. Z njihovo pomočjo bodo feelif še izpopolnili in dodali vsebine, pojasnjuje sogovornik. Njihova ciljna skupina so šole za slepe in slabovidne, do katerih pristopajo prek lokalnih krovnih organizacij, pred nedavnim pa so se povezali tudi s skupino Slepi in slabovidni v Sloveniji na Face­booku. Druga skupina pa so starši slepih in slabovidnih otrok in odrasle slepe osebe.

Trg potencialnih kupcev pa je velik. Na svetu je 285 milijonov slepih in slabovidnih. Če od teh odštejejo tiste, ki zaradi drugih zdravstvenih razlogov niso njihovi potencialni uporabniki, pridejo do 88 milijonov potencialnih kupcev. Postopoma bodo začeli feelif prodajati v EU, sledijo še ZDA, Kanada … Njihov dolgoročni cilj je, da dosežejo 10 milijonov uporabnikov in postanejo največja spletna skupnost slepih in slabovidnih.

Konkurenca je, a je (pre)draga

Feelif temelji na novi tehnologiji in neposredne konkurence nima, ima pa zato posredno. »Izdelek, ki omogoča tudi čutenje oblik, je Graphic-Display, katerega cena se giblje okoli 50 tisoč evrov,« pojasnjuje Khermayer. Danes slepi in slabovidni za risanje in čutenje oblik uporabljajo pozitivno folijo, 3D-pisala ali termopapir, a to je vse za enkratno uporabo, hkrati pa še drago.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Top 3 rešitve za mlade pri maturi, zapiskih in prevozu

Matura, zapiski, prevoz. to so top »težave«, ki pestijo mlade. Tri inovativne ekipe dijakov in študentov, ki to doživljajo tudi sami,...

MLADI
Slovenija
Slovenija Top 3 rešitve za mlade pri maturi, zapiskih in prevozu

Matura, zapiski, prevoz. to so top »težave«, ki pestijo mlade. Tri inovativne ekipe dijakov in študentov, ki to doživljajo tudi sami,...

OK & EN
Elektrika
Elektrika (video) Svetloba, ki izboljša kakovost življenja slabovidnim

Ponudnik električne energije RWE Ljubljana je predal donacijo ljubljanskemu centru za slepe in slabovidne IRIS.

MLADI
Slovenija
Slovenija Preverite, kakšne podjetniške čudeže so ustvarili mladi v le 24 urah

Ne boste verjeli, kakšne inovativne ideje kapnejo mladim v 24 urah! Izumili so naročnino za ležišča, iznašli center za igranje igric,...

FINANCE
Slovenija
Slovenija Najpodjetniška ideja: Fundtickr – aplikacija za pomoč pri vlaganju

Fundtickr je sestavljen iz dveh delov: pogovornega asistenta in seznama skladov z vsega sveta

PRO
Članki
Članki Nove tehnologije še vedno predvsem orodje za zadovoljstvo strank

Za uspeh na vse zahtevnejšem trgu v prihodnje ne bo dovolj le vlaganje v nove tehnologije. Odnosi ter dobra uporabniška in nakupna...