Najpodjetniška ideja: Podjetje, ki ponuja vse za celostno avtomatizacijo hiše

26.02.2017  22:30
Go4Panda želi v središče pametne hiše postaviti uporabnika, ne tehnologije
Najpodjetniška ideja: Podjetje, ki ponuja vse za celostno avtomatizacijo hiše
Foto: Shutterstock

Tudi hiše že nekaj časa niso le hiše. Dom lahko spremenite v pametnega, takega, kjer lahko tudi na daljavo upravljate ogrevanje, razsvetljavo in še kup drugih naprav. Podjetje Go4Panda pa želi s svojim pristopom k avtomatizaciji hiš ponuditi celostno rešitev, torej ne le tehnologije.

»V središče želimo postaviti uporabnika, tehnika je le moderna oprema. Da to dosežemo, imamo v Podjetniškem inkubatorju v Novem mestu demo center, v katerem nenehno povezujemo različne naprave med seboj, ustvarjamo scene oziroma sosledje dogodkov, ki jih na podlagi uporabnikovih želja in življenjskega sloga v obliki 'možganov' vgradimo v tehnologijo, ki to podpira,« pojasnjujeta Damjana Pirnar in Peter Verščaj iz podjetja Go4Panda. To ne pomeni, da ciljajo le na novogradnje, saj se tudi »navadna« hiša lahko spremeni v pametno.

»Primanjkuje integratorjev«

Njihova glavna prednost je v tem, da prek interneta stvari ponujajo celovito integracijo naprav za upravljanje doma, pravita Pirnarjeva in Verščaj. Tehnologija, ki jo v Go4Panda uporabljajo za avtomatizacijo domov in na kateri deluje internet stvari, pa je sicer še v začetni razvojni fazi, pojas­njujeta sogovornika.

»Iz že uveljavljenih in novih rešitev želimo uporabnikom ponuditi rešitev za njihove izzive ter omogočiti udobnejše in pametno upravljanje vseh funkcionalnosti naprav. Naša prednost je tudi ponudba opreme, ki deluje brezžično in je zaradi manjšega zagonskega vložka, saj ni potrebna žična napeljava, cenovno dostopnejša in primerna tudi za vgradnjo v stare objekte, torej nismo omejeni le na novogradnje,« pojasnjujeta Pirnarjeva in Verščaj. Čeprav so v podjetju tudi prodajalci nekaterih rešitev, ki so že na trgu, to dopolnjujejo tudi z napravami drugih proizvajalcev. Oziroma, kot pravita sogovornika, ali za ukaze svoji hiši uporabljate Siri (Apple), LiLi (Fibaro), Alexo (Amazon) ali kakšno drugo »pomočnico«, zanje ni pomembno.

Niso pa na področju avtomatizacije hiš prvi. A kot je pokazala njihova analiza konkurence v sosednjih državah, prodajalcev opreme za pametne hiše ne primanjkuje. Primanjkuje pa integratorjev – torej tistih, ki vam vgradijo opremo in vam pokažejo, kako jo v celoti izkoristiti. In to vrzel želijo v Go4Panda zapolniti.

Najprej do proizvajalcev

S svojim pristopom do avtomatizacije hiš želijo v Go4Panda doseči štiri ciljne trge. Zato so rešitve, ki jih razvijajo, ločili na štiri dele: rešitve za končne uporabnike, za proizvajalce montažnih hiš in mobilnih enot, za arhitekte in inženirje hiše pa tudi za proizvajalce stavbnega pohištva, monterje elektroinštalacij, dobavitelje klimatskih naprav in sistemov ogrevanja …

A kot pravita Pirnarjeva in Verščaj, je pristop do končnega kupca najdražji. Zato so začeli s proizvajalci hiš, projektanti, arhitekti. In kot dodajata sogovornika, zanimanje je.

Prvi cilj: dober položaj

Ker so še novo podjetje, želijo najprej postati finančno stabilni, saj, kot pravita Pirnarjeva in Verščaj, so njihove želje velike. Prvi cilj pa je, da se bodo na trgu, ki se še razvija, tudi dobro umestili. »Želimo si več uspešnih, reprezentativnih projektov, ki bodo dobra referenca tudi za posle v tujini,« pravita sogovornika.

Trije lastniki podjetja Go4Panda so podjetje ustanovili lani, dva izmed njih, tako Pirnarjeva kot Verščaj, sta se z letošnjim letom v podjetju tudi zaposlila. Sicer si želijo letos v podjetje pripeljati vsaj še enega sodelavca. »Ideja je sicer v glavah obstajala že nekaj časa, vendar je kot vsaka stvar morala dozoreti. Na trgu nismo novi, izkušenj imamo veliko, vsak od nas ima za seboj uspešno izvedene projekte,« opisujeta sogovornika.

Najprej sosednje države, potem svet

Kot pravita Pirnarjeva in Verščaj, se ne nameravajo ustaviti v Sloveniji. »Do zdaj smo delali mednarodno in te izkušnje želimo izkoristiti tudi pri novem poslu.« Prvi cilj so sosednje države. Tam konkretnih korakov še niso naredili, za zdaj so le opravili analizo trga, kmalu pa nameravajo iti tudi na sejme in dogodke, pravita sogovornika in dodajata, da se ne bodo ustavili tam. Cilj namreč je, da bi s svojim poslovnim modelom prodrli tudi dlje od Evrope.

Dolgoročnejši, desetletni cilj pa je, da bodo na področju avtomatizacije stavb postali prvi igralec. »Pomemben igralec želimo postati tudi na področju vpeljave rešitev, pisanih na kožo posameznim podjetjem na področju učinkovitejše rabe energije ali spremljanja proizvodnje (komunikacija stroja s strojem oziroma »machine to machine« – M2M). Na višjo raven pametne rabe želimo spraviti naprave, ki so nekako priklopljene na omrežje, bodisi gre za večje proizvodno podjetje, sodobno hišo, hotel, stanovanjski blok bodisi počitniški objekt,« v prihodnost gledata Pirnarjeva in Verščaj.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Nepremičnine
IZVOZNIKI
Novice
Novice To so pametna vrata s katerimi si je Pirnar prislužil nagrado German Design Award

V zadnjih štirih letih je Pirnar podvojil prodajo. Zaradi nemške nagrade German Design Award si je še bolj na široko odprl vrata na...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Riko Hiše rastejo hitreje od trga in vlagajo v nove tehnologije

Prodajo so najbolj povečali v Italiji in Nemčiji, njihov največji trg ostaja Anglija

OK & EN
Novice
Novice Priložnosti lesarstva: montažne hiše in izkoriščanje ponora ogljika 1

Razmere v delu lesne panoge so se v zadnjem letu ali dveh spremenile – na bolje.

FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine (TOP 10) To so najdražje prodane slovenske hiše minulega leta

Razkrivamo deseterico stanovanjskih hiš, za katere so kupci lani plačali največ