Najpodjetniška ideja: Sistem COPS@factory poskrbi, da v tovarnah nesreč sploh ni

Čas branja: 4 min
27.11.2016  22:30
Pametni sistem izboljša varnost pri delu tako, da pešce in vozila v realnem času opozarja na nevarnost trka
Najpodjetniška ideja: Sistem COPS@factory poskrbi, da v tovarnah nesreč sploh ni

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

»Da bi v tovarnah povečali varnost in preprečili trke tam, kjer se srečujejo pešci, viličarji in druga vozila, smo na Lekovo pobudo razvili opozorilni sistem COPS@factory. Letos smo jih postavili 14, dvakrat več bi jih radi prihodnje leto,« pravi Peter Korun, direktor mariborskega podjetja Aktivna signalizacija Korun (A. s. K.).

COPS@factory je izpeljanka iz njihovega osnovnega opozorilnega sistema za ceste COPS@road, ki voznike, motoriste, kolesarje in pešce na nevarnih točkah v realnem času opozarja na nevarnost trka. »Podobno s sistemom za tovarne, ki detektira vozila in pešce, s svetlobnimi in zvočnimi opozorili preprečujemo nesreče pri delu – na transportnih poteh in drugih voznih površinah v tovarnah, kot so proizvodne dvorane in hodniki, kjer se srečujejo pešci, viličarji, vozički in druga industrijska vozila,« pojasnjuje Korun.

Spremljajo prometno statistiko

Opozorilni sistem za večjo varnost v tovarnah so sicer razvili na pobudo Leka, nasploh pa so delovne nesreče v EU resna težava. Po Korunovih besedah raziskave kažejo, da v EU vsake tri minute in pol nekdo umre zaradi nesreče na delovnem mestu. Smrtnim žrtvam v prometu v tovarnah bi se lahko izognili s COPS@factory. Ta spremlja tudi prometno statistiko – beleži število vozil, njihovo hitrost in smer vožnje ter zapisuje število prehodov oseb in število kritičnih srečanj. »Na podlagi teh podatkov lahko v tovarnah dodatno optimizirajo transportne poti in prometno ureditev,« dodaja Peter Korun.

V Leku optimizirajo transportne poti

Prvi testni sistem COPS@factory so v Leku postavili lani, letos so z njim opremili še nekaj lokacij. »S COPS@factory zagotavljamo največjo možno varnost pri delu in zmanjšamo število delovnih nezgod,« pravijo. S temi opozorilnimi znaki so povečali varnost zaposlenih na nevarnih mestih, zaposlenim in zunanjim sodelavcem pa zagotovili bolj varno gibanje in dvignili raven varnostne kulture. COPS@factory jim omogoča tudi, da prek telemetrije spremljajo pretočnost, hitrost in gibanje zaposlenih ter transportnih vozil, s tem pa analizirajo možne kritične dogodke. S pridobljenimi podatki ozaveščajo zaposlene o njihovi varnosti in načrtujejo manipulacije s transportnimi vozili takrat, ko je pretok zaposlenih na kritičnih poteh najmanjši.

H ključnim kupcem Peter Korun prišteva industrijske obrate z lokacijami, kjer lahko denimo viličar trči v pešce ali druga vozila na transportnih poteh. Ceno COPS©factory prilagodijo posamezni lokaciji, saj jih opremljajo projektno – glede na dejanske potrebe in problematiko. Stane od dva do 20 tisoč evrov na lokacijo – odvisno od kompleksnosti in števila postavljenih enot. COPS©factory tržijo sami v Sloveniji in iščejo tovarne, ki bi rade povečale prometno varnost na kritičnih mestih, kjer lahko vozila trčijo v pešce. Pozneje bi radi ta opozorilni sistem za tovarne tržili tudi v tujini, dodaja Korun.

Razvoj in proizvodnja v Mariboru

Opozorilni sistem za tovarne vključuje svetlobne prikazovalnike, detektorje, ki zaznajo odpiranje vrat ter približevanje vozil in oseb, laserje, generatorje zvočnih signalov in komunikacijske module RF in GPRS. V podjetju A. s. K. imajo svoj razvoj in proizvodnjo. Nekatere sestavne dele jim izdelujejo slovenska podjetja, nekaj komponent dobavljajo iz tujine, večinoma iz EU in ZDA. Kot rečeno, so v Leku že namestili 14 opozorilnih sistemov, dvakrat več naročil si želijo v prihodnjem letu. Letos bodo v A. s. K. prvič presegli 200 tisoč evrov prihodkov. Velik del teh vlagajo v razvoj in izboljševanje opozorilnih sistemov, ki morajo izpolnjevati najstrožja merila, dodaja Korun.

Za 80 odstotkov manj nesreč na 35 cestnih odsekih

Do zdaj so svoj prvi opozorilni sistem COPS@road postavili na 35 nevarnih točk na cestah po Sloveniji, kjer se je od takrat število prometnih nesreče zmanjšalo za več kot 80 odstotkov, poudarja Korun. Od leta 2014 sodelujejo z Zavarovalnico Triglav, ki občinam sofinancira postavitev teh sistemov na cestah. V partnerstvu z zavarovalnico so doslej opremili 15 nevarnih križišč in podvozov, v prihodnjih mesecih bodo opozorilni sistem postavili še na devetih nevarnih prometnih točkah po državi, napoveduje Peter Korun. Opozorilni sistem COPS@road stane od štiri do 13 tisoč evrov, cena je odvisna od kompleksnosti sistema in števila enot na lokaciji. »V sodelovanju z direkcijo za infrastrukturo smo naše sisteme COPS@road in prikazovalnike hitrosti izpopolnili, da ustrezajo novim merilom,« dodaja.

Posel za ruske železnice stoji

S podobnimi opozorilnimi sistemi COPS@rail so doslej opremili pet nezavarovanih železniških prehodov v Sloveniji. »Ker pri odgovornih ni interesa za sodelovanje, se še nismo dogovorili o polnem delovanju sistema z detekcijo prihoda vlaka, tako da ti sistemi za zdaj delujejo v poenostavljenem načinu,« priznava Korun.

Zahtevnejšo različico sistema COPS@rail pripravljajo za ruske železnice, s katerimi sodelujemo od leta 2012. Ob politični krizi med Rusijo in EU se je projekt ustavil, vendar sogovornik pričakuje, da se bo premaknilo, ko se bodo gospodarski odnosi uredili.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Okoljsko srečanje
Okoljsko srečanje Lek: do okolja prijazna in finančno učinkovita inovacija

V Leku, članu skupine Sandoz, so prenovili izdelavo zdravila z učinkovino omeprazol.

MANAGER
Slovenija
Slovenija Joc Pečečnik – zmagovalec desetih let

Takšnih, ki so se med stoterico najbogatejših uvrstili vseh deset let, je 12. Prvi med njimi je zaradi visokih uvrstitev in velike rasti...

NEP&GRAD
Gradnja in bivanje
Gradnja in bivanje Kranjskogorski hotel Lek bo dobil novega lastnika 2

Novartis je z nizozemskim podjetjem Comfort Hotel Management podpisal pogodbo o prodaji družbe Hotel Lek.

OK & EN
Novice
Novice (video) Senzorji v telesu in zdravila po meri 2

Kakšna bo medicina prihodnosti, smo med drugim slišali na danšnji obletnici Leka in Novartisa

NEP&GRAD
Gradnja in bivanje
Gradnja in bivanje (anketa) Letos precej bolje kot prejšnja leta, rahel optimizem pa spremljajo tudi strahovi

Nepremičninske družbe po vsej državi smo vprašali, kako ocenjujejo letošnje poslovno leto in kaj pričakujejo prihodnje leto

TRANS-LOG
Novice
Novice Kuehne + Nagel prevzema skladiščenje za Lek, na obzorju velika naložba na Brniku 2

V Leku reorganizirajo skladiščenje in distribucijo; sedanjih približno deset skladišč po Sloveniji bodo združili in centralizirali

PRO
Članki
Članki Vrhunski šport, osebni bankroti in dvojna kariera

Vrhunski športniki se pogosto znajdejo v finančno izjemno zahtevnih položajih. Od velikih zaslužkov v mladih letih do potrebe po...