Najpodjetniška ideja: Dolenjci vas bodo naučili sodobnih IT-veščin

Čas branja: 2 min
17.07.2016  22:30
SmartNinja s tečaji informacijsko-tehnoloških veščin prodira na severne trge
Najpodjetniška ideja: Dolenjci vas bodo naučili sodobnih IT-veščin
Na fotografiji so Matej Ramuta (v ospredju) inMiha Fabjan, ustanovitelja podjetja SmartNinja, ter Larisa Stanescu (v ospredju) in Eva Krizsanits, ki vodita posel v Avstriji.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Mlado novomeško podjetje SmartNinja se ukvarja z organizacijo in vodenjem tečajev, na katerih udeležencem pomagajo razviti tehnološke talente in veščine - od razvoja spletnih strani, mobilnih aplikacij do načrtovanja podatkovnih baz in uporabe rešitev JavaScript.

Tečaji trajajo od nekaj dni pa do treh mesecev; nekateri so namenjeni začetnikom, drugi takim, ki že imajo predznanje. »Najbolj priljubljen tečaj se vrti okoli postavljanja spletnih strani in je primeren za popolne začetnike,« razlaga Matej Ramuta, ki družbo vodi skupaj z Miho Fabjanom.

 

Letos dvakrat več tečajev

Od ustanovitve pred tremi leti pa do danes je podjetje SmartNinja izvedlo 59 tečajev, trenutno pa jih poteka pet. Letos so uspešno izpeljali 29 tečajev, kar je dvakrat več kot v istem obdobju lani, razlaga Ramuta in pričakuje, da bo njihove delavnice v 2016 obiskalo vsaj 700 ljudi. Novomeško ekipo sestavlja devet ljudi, tečaje pa izvaja prek 20 inštruktorjev. Ramuta pravi, da bodo jeseni spet zaposlovali, iščejo predvsem ljudi v trženju.

 

Povezovanje tečajnikov in podjetij

SmartNinja želi postati tudi nekakšen zaposlitveni most med podjetji in talentiranimi tečajniki, ki so jih najprej povezovali prek predstavitvenih elektronskih sporočil, zadevo pa so pred časom avtomatizirali. Postavili so namreč podstran na spletni strani, ki je dostopna za zdaj še omejenemu krogu podjetij. Tam lahko delodajalci vidijo seznam in profile najboljših tečajnikov ter z njimi sami navežejo stik.

In kako uspešni so pri povezovanju? »Za potrebe analitike merimo število kontaktov, ki so bili narejeni prek te podstrani, in trenutno je številka pri 40. V kratkem bomo naredili večjo anketo med vsemi tečajniki SmartNinja, s katero bomo ocenili, koliko jih je zaradi naših izobraževanj uspelo dobiti službo,« napoveduje sogovornik.

 

»Smo bolj fleksibilni in relevantni«

Ramuta konkurenco SmartNinji vidi predvsem v zasebnih ustanovah, ki spadajo v tradicionalni izobraževalni sistem. Te organizacije imajo po njegovih besedah običajno višje stroške delovanja, zato so njihova izobraževanja tudi dražja - razen v primeru javno financiranih programov.

»Naša prednost je v tem, da smo bolj fleksibilni in ponujamo izobraževanja v tehnologijah, ki so trenutno vroče in iskane. Kot prvi v Sloveniji in v Avstriji smo izvedli tečaj izdelave botov za Facebook Messenger. To je tehnologija, ki jo je Facebook uvedel šele pred nekaj meseci,« navaja Ramuta.

 

Širitev na sever

Od marca letos Novomeščani vztrajno prodirajo tudi na avstrijski trg. »Država je zanimiva zaradi bližine, števila prebivalcev in velike kupne moči. Smo na Dunaju, ki je tudi dobro izhodišče za nadaljnji pohod na nemški trg,« medtem razlaga Miha Fabjan.

V Avstriji so do zdaj izvedli deset tečajev, kar je po besedah sogovornika primerljivo z lanskim začetkom v Sloveniji. »Trenutno imamo več tečajev v Sloveniji kot pa v Avstriji, saj smo pri nas že bolje zasidrani, vendar se trend počasi obrača in do konca leta pričakujemo, da bo Avstrija na mesečni ravni prinašala več novih tečajev,« pravi.

 

V Avstriji še enkrat višja cena

Mlada podjetnika sta v Avstriji ustanovila podjetje, postavila lokalno ekipo, ki tečaje izvaja v nemškem jeziku, in sklenila nova partnerstva z lokalnimi podjetniškimi organizacijami, kot so Impact Hub, Sektor5 in Austrian Startups.

Letos nameravajo na Dunaju izpeljati najmanj 30 tečajev za okoli 400 udeležencev. »Ker je kupna moč prebivalcev precej večja kot v Sloveniji, lahko tukaj tečaje tržimo po še enkrat višji ceni,« dodaja sogovornik. Cene tečajev so sicer odvisne od dolžine in zahtevnosti, za slovenske stranke se gibljejo od dobrih sto do okoli 800 evrov.

 

Naslednja postaja: Berlin

Ramuta razlaga, da se želijo v prihodnjih mesecih utrditi na že osvojenih trgih, a načrti so večji. »V prihodnjih desetih letih želimo postati največje IT izobraževalno podjetje v Evropi. Zato se želimo že konec leta 2016 ali pa v začetku 2017 razširiti v Nemčijo, najverjetneje v Berlin,« načrte razkriva Miha Fabjan.

 


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 11

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Članki
Članki Kdo bo najbolj občutil, da je Umar izboljšal napoved rasti BDP 4

Deset stvari, ki jih morate vedeti o sveži napovedi gospodarske rasti v Sloveniji, ki so jo pripravili na Umarju in jo glede na pomlad...

FINANCE
Članki
Članki Ko centralni bančniki zrejo v inflacijske krivulje 2

Kje je inflacija na dolarskem in evrskem območju – ter kaj trg pričakuje od tokratnega zasedanja ameriške centralne banke Fed

PRO
Članki
Članki (Natečaj Agrobiznis hi-tech) Kako z novimi tehnologijami spraviti več od njive do mize?

Iščemo ponudnike in uporabnike novih tehnoloških rešitev, ki lahko izboljšajo učinkovitost skozi celotno prehransko verigo. Ste eni...