Najpodjetniška ideja: Za novo hitro potovalno jadrnico seascape 24 ne manjka kupcev

Čas branja: 3 min
17.04.2016  22:30
Za ljubljansko podjetje Seascape je to tretja barka, od katere si obetajo znatno rast prodaje
Najpodjetniška ideja: Za novo hitro potovalno jadrnico seascape 24 ne manjka kupcev
Seascape 24 je tretja hitra potovalna barka iz istoimenskega podjetja. Razvili so jo za vse, ki so občudovali enostavnost manjše barke seascape 18 in jadralni potencial večje jadrnice seascape 27. V vodo jo lastnik splovi na klančini, pod krovom ponuja štiri postelje in stane 50 tisoč evrov.

Obveščaj me o novih člankih:  

»Seascape 24 prodajamo od januarja in imamo že 15 naročil. Do konca leta bi radi izdelali 25 jadrnic tega modela,« pravi Andraž Mihelin, vodja prodaje in trženja v podjetju Seascape. Zadovoljen je tudi s prodajo drugih dveh jadrnic: »Kmalu bomo z naročili zapolnili proizvodne zmogljivosti tudi pri manjši jadrnici seascape 18 in večji seascape 27.« S tem bodo letošnjo prodajo povečali za petino, na 2,7 milijona evrov. V slabih osmih letih se je Seascape, nekdanja Issa, po anketi vodilne evropske navtične revije Yacht prebil med pet najbolj zaželenih blagovnih znamk hitrih potovalnih jadrnic. Kupcem po svetu so dostavili že prek 400 plovil in z njimi osvojili več priznanj za jadrnico leta.

 

Poskočna barka za ljubiteljske jadralce

 

Po oceni vodilne evropske navtične revije Yacht je Seascape med petimi najbolj zaželenimi blagovnimi znamkami hitrih potovalnih jadrnic v Evropi.

Vse tri Seascapove barke izpolnjujejo isto nalogo. »Izkušnjo jadranja z modernimi tekmovalnimi jadrnicami, ki zmagujejo na čezoceanskih regatah, prinesejo v roke rekreativnim jadralcem, ki na morju preživijo do 40 dni na leto,« pojasnjuje Mihelin. Čeprav so njihove jadrnice videti kot športne, več lastnikov z njimi križari, kot pa tekmuje na regatah. Povprečna starost lastnikov teh bark je 55 let.

Razvoja komercialnih jadrnic z lastnostmi športnih bark se je Mihelin lotil s Kristianom Hajnškom po tem, ko sta skupaj več let profesionalno jadrala v razredu najekstremnejših čezoceanskih regatnih jadrnic open 650. Najprej so predstavili seascape 18, ki smo jo razglasili za Najpodjetniško idejo 2010, istega leta je postala tudi evropska barka leta. Je majhna, enostavna, 5,5 metra dolga jadrnica za obalno plovbo. Stane 25 tisoč evrov in je z več kot 300 prodanimi kosi ena najbolje prodajanih jadrnic v svojem razredu. Sledila je kompleksnejša, osem metrov dolga jadrnica seascape 27, ki je jadralcem omogočila, da se podajo na odprto morje. Je tudi dražja - popolnoma opremljena stane od 80 do 90 tisoč evrov. S štirimi ležišči in ločenim straniščem je primerna tudi za družinska križarjenja.

»Pred preskokom na večje jadrnice smo se odločili utrditi vodilni položaj pri hitrih potovalnih barkah, ki jih lahko prevažamo s prikolico. Seascape 24 smo razvili za vse, ki so občudovali enostavnost osemnajstice in jadralni potencial sedemindvajsetice,« razlaga Mihelin. V vodo jo lastnik splovi na klančini, pod krovom ponuja štiri postelje in stane 50 tisoč evrov. »Ljubiteljski jadralci so na takšno barko, ki nadomešča tisoče zastarelih jadrnic enake zasnove, čakali več kot 30 let, zato ni presenetljivo, da se dobro prodaja,« dodaja.

 

Krvav prehod iz obrtništva v podjetništvo

Letos so proizvodnjo seascape 24 omejili na največ 30 jadrnic, prihodnje leto računajo na več naročil. Letos bi radi prihodke povečali z lanskih 2,2 na 2,7 milijona evrov. Sami barke prodajajo v južni Nemčiji, Švici, Sloveniji in na Hrvaškem. Za skandinavske trge, ZDA, Avstralijo in Francijo imajo zastopnike.

S tretjo jadrnico stopajo na trg bolj previdno, kot so pred tremi leti s predhodnico seascape 24. Zanjo so, kot smo že pisali v članku ( Kako dizajn menedžement prenovi poslovni model), dobili toliko naročil, da jim vsi podizvajalci niso mogli slediti in so z dobavo zamujali. To bi lahko podjetje potopilo, ker je vsa proizvodnja slonela na podizvajalcih, Hajnšek in Mihelin pa sta skrbela samo za kontrolo in prodajo.

Rešili so se s prehodom iz obrtništva v podjetništvo. Uspelo jim je zaradi kakovostnih in potrpežljivih podizvajalcev - v Sloveniji je ključni ljutomerski Ultramarin -, prevzema nekaterih proizvodnih procesov v podjetju, novih lastnikov in srečne roke pri povečanju ekipe, ki zdaj šteje 16 zaposlenih. Odločilna za uspeh je bila agresivnejša vpeljava dizajna v razvoj novih bark, kar jim je omogočilo lažjo diferenciacijo na trgu in uvrstitev v višji cenovni razred, ki edini omogoča preživetje v njihovi tržni niši.

 

Dizajn je alfa in omega

Dizajn so vpeli v vse pore podjetja - od strateških usmeritev do blagovne znamke. »Dizajn razumemo kot orodje za reševanje problemov uporabnika. Obljuba naše znamke je, da bo jadrnica enostavna, zabavna in praktična, kar pomeni razvozlavanje mnogo protislovnih zahtev. Sodelovanje z Gigodesignom in izobraževanje prek Kompetenčnega centra za dizajn management je bilo ključno za kreiranje vrhunskih bark in njihovo upravljanje,« pravi Mihelin. Pri oblikovanju storitev za svoje stranke so se povezali s sorazmerno novo vejo dizajna -storitvenimi dizajnerji, ki jim z različnimi orodji pomagajo povečati možnosti za uspeh njihovih storitvenih produktov.

 

Pripravljeni na rast z velikimi koraki

Prehod v resno podjetje je po eni strani narekovala vpeljava dizajn menedžmenta, po drugi strani pa reševanje težav s podizvajalci. »Finančno je bil ta prehod zelo naporen, ker ga nismo predvideli in smo ga izpeljali brez dokapitalizacije. Zadnja tri leta smo preživeli s posojili, dobro podporo podizvajalcev in z denarjem štirih novih lastnikov, ki smo jih na hitro pripeljali v podjetje,« razlaga Mihelin. Ekipo so na hitro povečali za sedemkrat, prodajo pa v treh letih za 2,5-krat. »Zdaj se je finančni tok umiril, s sedanjo ekipo in organiziranostjo lahko v prihodnjih letih mirno rastemo s kar velikimi koraki,« sklene Andraž Mihelin.

 

 



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Najpodjetniška ideja: Kako je Seascape skočil med vodilne svetovne znamke v navtiki 2

Po nagradi za ameriško, angleško in francosko jadrnico leta je seascape 24 pred tednom dni postala še evropska jadrnica leta

FINANCE
Članki
Članki Mobitelov Veliki Viharnik je naprodaj, kam ga bo tokrat odneslo?

Nekoč največjo slovensko regatno jadrnico ljubljanski Burin YC prodaja, največ zanimanja za nakup pa je iz Italije in Velike Britanije

FINANCE
Članki
Članki Kako dizajn menedžement prenovi poslovni model 1

Tako vaši izdelki dobijo dodano vrednost

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

PRO
Članki
Članki Izjemne zgodbe in potenciali pri povezovanju kmetijstva in turizma (brezplačna revija)

V deželi, kjer se točita med in vino, se vse bolj uspešno povezujeta panogi kmetijstva in turizma. Poglejte, kako to uspeva najboljšim.