Kopilot Germanwingsu prikrival bolezen, letalske družbe spreminjajo pravila

Čas branja: 3 min
27.03.2015  18:20
Andreas Lubitz bi moral biti na dan strmoglavljenja na bolniškem dopustu
avtor

Obveščaj me o novih člankih:  
Andreas Lubitza dodaj
Germanwings dodaj
Bild dodaj
Lufthansa dodaj
Adria Airways dodaj

Tri dni po strmoglavljenju nemškega airbusa A320 v Franciji v javnost curljajo podrobnosti o kopilotu, ki naj bi namerno povzročil tragedijo. Preiskovalci so ugotovili, da bi moral biti v torek na bolniškem dopustu in da je v preteklosti imel težave z depresijo. Na kraju tragedije se nadaljuje iskalna akcija, letalske družbe pa spreminjajo pravila.

ThinkstockPhotos-97505131.1427476729.jpg.w.960px.jpg

Moral bi biti na bolniški

Preiskovalci so med četrtkovo preiskavo stanovanja 27-letnega kopilota Andreasa Lubitza med drugim našli zdravniško potrdilo, da je bolan in da bi moral biti na dan strmoglavljenja na bolniškem dopustu. Za kakšno bolezen naj bi šlo, ni znano. Preiskovalci domnevajo, da je kopilot pred svojim delodajalcem in tudi pred sodelavci skrival bolezen, saj je bilo zdravniško potrdilo raztrgano.

Nizkocenovnik Germanwings navedb, da bi moral biti Lubitz v torek na bolniškem dopustu, ni ne potrdil ne zanikal. Tiskovni predstavnik družbe je le dejal, da družba ni mogla vedeti za to, če ji kopilot ni predložil zdravniškega potrdila.

Bolnišnica kartoteke posredovala tožilstvu

Na univerzitetni kliniki v Düsseldorfu so potrdili, da se je kopilot zdravil pri njih, a zanikali navedbe, da bi bil v kliniki zaradi depresije. Sporočili so še, da je bil na kliniki februarja letos, nazadnje pa 10. marca, in sicer zaradi pojasnil diagnoze. Podrobnosti niso mogli navesti, poudarili so le, da bodo kartoteke bolnika še danes posredovali tožilstvu v Düsseldorfu.

V Lubitzevem stanovanju v Düsseldorfu sicer preiskovalci niso našli niti poslovilnega pisma niti kakšnega drugega sporočila, v katerem bi namignil, kaj bo storil. Prav tako niso našli ničesar, kar bi kazalo na politično ali versko ozadje torkove tragedije. Preiskovalci so v četrtek preiskali tudi hišo v Montabauru, kjer naj bi Lubitz živel pri starših, a niso našli ničesar sumljivega.

Leto in pol na psihiatričnem zdravljenju

Nemški tabloid Bild piše, da je imel kopilot v zadnjem času "resne težave v odnosu s svojim dekletom", kar mu je zlomilo srce in zaradi česar je bil ves iz sebe.

Sicer pa naj bi po poročanju nemških medijev v preteklosti imel tudi težave z depresijo. Glede na navedbe internih dokumentov in virov Lufthanse, matične družbe Germanwingsa, je Lubitz preživel leto in pol na psihiatričnem zdravljenju. Zasebnega terapevta naj bi še vedno obiskoval.

Pri nizkocenovniku, ki je hčerinska družba Lufthanse, je bil Lubitz kot kopilot zaposlen od septembra 2013 in je opravil 630 ur letenja.

Glede na ugotovitve francoskih preiskovalcev je Lubitz iz pilotske kabine zaklenil kapitana, ko je ta šel na stranišče. Nato naj bi namenoma začel spuščati letalo in ga strmoglavil v pobočje Alp na jugu Francije.

Iskanje druge črne skrinjice

Reševalci na jugu Francije so medtem nadaljevali iskanje ostankov ponesrečenega letala. Posebno pozornost usmerjajo predvsem v iskanje druge črne skrinjice, ki beleži podatke o letu in bi lahko dodatno osvetlila zadnje trenutke letala, na katerem je bilo 150 ljudi. Prvo črno skrinjico, snemalnik zvoka v pilotski kabini, so našli v torek zvečer, dan kasneje pa so odkrili tudi ohišje druge brez vsebine.

Sodelujoči v iskalni akciji so po navedbah žandarmerije doslej našli okoli 400 delov trupel žrtev, ki so jih poslali na analizo. Kot je v kraju Seyne-les-Alpes, ki je od prizorišča oddaljen približno sedem kilometrov, pojasnil predstavnik žandarmerije, se DNK nekaterih posmrtnih ostankov ujema z vzorci, ki so jih dali svojci žrtev. Koliko časa bo iskanje še trajalo, ni želel povedati. Dejal je le, da bo to med drugim odvisno od vremenskih pogojev na območju.

Letalske družbe spreminjajo pravila

V letalskih družbah po ugotovitvah preiskovalcev, da je kopilot pilotu preprečil vrnitev v pilotsko kabino in strmoglavil letalo, ko je bil sam, spreminjajo pravila glede prisotnosti v pilotski kabini in po novem zahtevajo, da sta v njej ves čas poleta dva člana posadke.

Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je letalskim družbam že priporočila, naj bosta v pilotski kabini prisotna vsaj dva člana posadke, od tega najmanj en izšolan pilot.

To pravilo so sicer nekatere letalske družbe, predvsem ameriške, uvedle po terorističnih napadih v ZDA 11. septembra 2001. Kot je v četrtek za slovenske medije povedal pilot in vodja usposabljanja pri Adrii Airways Sandi Slodej, ga že dolgo spoštujejo tudi pri slovenskem letalskem prevozniku.

Nekatere letalske družbe so pravilo dveh v pilotski kabini same uvedle v četrtek v odzivu na tragedijo, danes pa so jim sledili tudi vsi avstrijski in nemški letalski prevozniki, tudi Germanwings in Lufthansa.

Bo tudi EU spremenila zakonodajo?

Tudi v EU v odzivu na nesrečo preučujejo možnost uvedbe pravila o obvezni stalni navzočnosti dveh članov letalske posadke v pilotski kabini. Po veljavnih pravilih morata biti na letalu vselej dva pilota. Ni pa pravila, da mora pilota, ki izjemoma začasno zapusti položaj zaradi fizioloških ali operativnih potreb, nadomestiti drug član letalske posadke.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Mirno dihanje pilota Lubitza 13

Zakaj je letalska katastrofa v francoskih Alpah za naš občutek varnosti hujša nočna mora od terorizma..

FINANCE
Članki
Članki Zakaj so Bosanci pred Slovenci 21

Bosanec je srečen, če ni vojne, Slovenec pa nesrečen, ker ni več prvi

FINANCE
Članki
Članki Velika obogatitev človeštva in kako jo v 21. stoletju nadaljevati 5

Če ji bomo dovolili, se bo rumena nit inovacij še postavljala po robu malthuški krizi.

FINANCE
Članki
Članki Ne naše ne vaše, normalne! 3

Privatizacija bi rešila vse težave z »našimi« in »vašimi«, predvsem pa z neučinkovitim upravljanjem premoženja.

FINANCE
Članki
Članki Živeti s spominom na Auschwitz 4

Kar zadeva drugo svetovno vojno, se bomo spravili, ko bodo medvojni in povojni revolucionarni poboji, državljanska vojna in kolaboracija...

FINANCE
Članki
Članki Tadej Toš, komik: Kot družba se vrtimo v krogu, kot v nakupovalnem centru

Stand up komik in televizijski voditelj o tem, zakaj je pustil redno službo, kaj združuje in razdvaja Slovence ter zakaj je dobro na...