Oglasno sporočilo

Intervju: Veliki podatki oživljajo poslovno analitiko

Čas branja: 3 min
26.03.2014  22:30
Poslovna analitika postaja znova odkriti vzvod, s katerim lahko podjetja pridobijo konkurenčno prednost in ustvarijo pogoje za novo poslovno rast, pravi evangelist poslovne analitike Jack Esselink

Podjetja se čedalje bolj zavedajo kapitala, ki ga imajo ali nimajo v svojih podatkih. Tehnologije za obvladovanje velikih količin podatkov dajejo nov zagon poslovni analitiki, ki iz podatkov ustvarja vrednost. O smernicah na področju poslovne analitike smo se ob dogodku »Think Big. Think Future.« pogovarjali z nizozemskim strokovnjakom Jackom Esselinkom, ki deluje kot evangelist poslovne analitike pri IBM Evropa. Po vsem svetu svetuje podjetjem, kako uvesti poslovno analitiko in ustvarjati boljše rezultate kot konkurenca.

esselink-jack-2.1395869745.jpg.o.600px.jpg
"Z uporabo velikih podatkov lahko organizacije izboljšajo odločanje in načrtovanje. Je pa res, da to zahteva bolj strukturirano poslovno analitiko. Treba je dobro določiti opazovalne prostore in obravnavane predmete ter zagotoviti informacije v kontekstu." Jack Esselink, evangelist poslovne analitike pri IBM Evropa

Kateri so danes ključni izzivi na področju poslovne analitike?

Ljudje poslovno analitiko želijo uporabljati, pri čemer imajo na voljo veliko tehnologije. Vendar je le malo uspešnih primerov uporabe. Dejansko se vse začne z analitično kulturo. V tem se razlikujejo fantje od moških, analitično zrela podjetja od nezrelih. Naslednji izziv je cunami podatkov. Zdaj imamo poleg tradicionalnih notranjih podatkov - na primer s področja financ, prodaje in logistike - še vrsto zunanjih virov, na primer iz socialnih medijev, in geoprostorske podatke. Postavlja se vprašanje, kaj početi s temi podatki. Ne samo s tehnološkega vidika, ampak kako jih uporabiti, kakšna vprašanja nam pomagajo reševati. Treba je znati postaviti prava vprašanja, da lahko pričakujem kaj uporabnega iz podatkov. Ljudje, ki uporabljajo podatke, so bolj uspešni od preostalih. Enako velja za podjetja.

Podjetja še vedno največ uporabljajo standardna poslovna poročila. Malo jih v resnici uporablja sisteme BI oziroma sisteme za poslovno obveščanje, zdaj pa imamo opraviti še z velikimi podatki. Kakšna je sploh razlika med sistemi BI in velikimi podatki? Je Big data, kakor v angleščini poimenujete velike količine podatkov, samo krilatica ali v resnici pomeni preskok pri izkoriščanju podatkov?

Biga data je prepogosto uporabljen izraz, pri čemer ni enotne definicije, kaj naj bi sploh pomenil. Opažam, da ima pomemben vpliv, pravzaprav je gonilo zanimanja za podatke. Sami podatki so v resnici neuporabni, brez smisla. Osmisli jih šele poslovna analitika. Big data je danes gonilo zanimanja za podatke. Big data je torej množica podatkov, BI pa je orodja za to, da nekaj dobiš iz vseh teh virov podatkov. Pri IBM zato veliko raje govorimo o vseh podatkih, na primer da se lahko povežemo z vsemi podatki o stranki in da na drugi strani omogočimo vso analitiko. Da lahko govorimo s podatki in iz njih dobimo neki smisel.

Kakšen je najboljši poslovni pristop k vzpostavljanju sistema velikih podatkov? Koliko stane v primerjavi s sistemom BI?

Pristop bi moral biti enak kot pri podatkovnem skladišču. Vprašanje je, kako definiraš Big data in BI. Big data je tehnologija za shranjevanje in dostop do podatkov, arhitektura analitične rešitve je sicer podobna, vendar bolj zabrisana. Osnovno izhodišče pri obdelavi velikih količin podatkov je dopustna zakasnitev. V nekaterih primerih je nedopustno, da so podatki zakasnjeni, kar se dogaja pri podatkovnih skladiščih. V določenih primerih zbiraš podatke v realnem času in jih primerjaš s prejšnjimi opazovanji. Tako lahko napoveš, kaj se bo zgodilo. Kar se tiče cene, ponavadi ni problem v denarju, koliko stane, ampak bolj v tem, koliko denarja lahko tako ustvarimo.

Zgodovinsko gledano podjetja večinoma nimajo podrobnih podatkov o potencialnih kupcih s spletnih strani ali družabnih omrežij. Ali morajo podjetja za pridobivanje kakovostnejših podatkov razviti nove prodajne modele in orodja, da bodo lahko upravljala tekoče poslovanje in strategijo?

Več podatkov kot imaš, boljše informacije lahko dobiš. Pri tradicionalnih B2B-podjetjih ne potrebuješ družabnih omrežij, če pa si recimo Adidas in bi rad prodrl z novim športnim čevljem, potem pa boš spremljal, o čem ljudje govorijo. Potrebne so predvsem naložbe v analitične sisteme in v analitično kulturo. To prinaša vrednost in prednost. Pametne informacije se dobijo z vlaganjem v analitiko. Seveda so velika težava same sposobnosti ljudi, kaj lahko dobijo iz svojih podatkov. Danes je eden najbolj seksi poklicev strokovnjak za podatke. Potrebujejo ljudi z znanji o podatkih, o programiranju, statistiki in poslovanju. Takih pa je zelo malo. Res pa je, da se programska oprema hitro razvija in z novimi algoritmi iščejo vzorce in povezave med podatki. S tem strokovnjak za podatke pomaga analitikom in jih usmerja. Programska oprema je vse bolj pametna, prihaja tudi programiranje v človeškem jeziku. Računalniku nekaj poveš v svojem jeziku, ta pa ti vrne rezultat. Gre za kognitivno računalništvo, ki ga v IBM razvijamo v okviru projekta Watson. Gre za to, da procesiraš naravni jezik.

Kako bodo veliki podatki vplivali na razvoj sistemov CRM? Lahko pričakujemo kakšne nove rešitve za trženje in prodajo?

Pri CRM se dejansko učiš od svojih strank. Te postajajo vse bolj fragmentirane, obiskujejo različne spletne strani, imajo svoje medije, povezujejo se prek družabnih omrežij. Tradicionalni pristop CRM je v redu za določen del, ampak za 360-stopinjski pogled na kupca ni dovolj. Potrebuješ dodatne vire, ki odkrijejo, kaj stranke zvedo na družabnih medijih, po čem sprašujejo v klicnem centru, kdo je z njimi že govo­­ril ... Tu pridejo zraven veliki podatki, ki dajo skupno sliko kupca.

Katera poslovna področja bodo največ pridobila z velikimi podatki?

Največ bodo seveda pridobili v prodaji in trženju, predvsem podjetja iz finančne in telekomunikacijske panoge. Veliko bi lahko pridobile tudi javne ustanove za obvladovanje demografske politike, za upravljanje pametnih mest - kako poteka promet, kakšne so zahteve v zvezi z energijo in podobno. Z uporabo velikih podatkov lahko organizacije ne glede na dejavnost izboljšajo odločanje in načrtovanje. Je pa res, da to zahteva bolj strukturirano poslovno analitiko. Treba je dobro določiti opazovalne prostore in obravnavane predmete ter zagotoviti informacije v kontekstu.

S klikom na sliko si lahko prenesete celotno oglasno prilogo IKT informator.

iktinformator56-1395869014-jpg-o-600px.1395869585.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TOP JOB
Delodajalci
Delodajalci Rast plač po slovensko: v katerih panogah je najvišja in kakšna bo v prihodnje?

Kupna moč povprečne plače se je letos okrepila za 2,5 odstotka

SUBV
Članki
Članki Pogajanja za evropski denar: koliko ga bomo imeli za ceste in železnice od leta 2021

Evropska unija ima poseben mehanizem za sofinanciranje gradnje prometne infrastrukture

TOP JOB
Ambasadorji
Ambasadorji (intervju) Ko v Londonu gledaš nezadovoljne vodje, se vprašaš, ali res to hočeš 2

Lilijana Mikluš o tem, zakaj se je po šestih letih dela v London Cityju vrnila domov

Tovarna
Dobre prakse
Dobre prakse Reportaža: Kako v Salonitu Anhovo vsak dan izdelajo tri tisoč ton cementa

Mešanico apnenčastih in glinenih surovin v cement spremenijo v dveh urah; na leto izdelajo milijon ton cementa, vsak teden vanj predelajo...

PRO
Članki
Članki Nepremičninski svetovalec je lahko uspešen mediator pri dedovanju in ločitvah

Čustvene zamere v družinah pogosto pripeljejo do nezmožnosti dogovora v primeru ločitev, dedovanj ali drugih življenjskih dogodkov v...

FINANCE
Kdo je Lynda Blanchard, nova veleposlanica ZDA v Sloveniji 44

Ameriški senat je s 54 glasovi za in 40 proti potrdil Lyndo Blanchard iz Alabame za veleposlanico ZDA v Sloveniji. Kdaj bo prišla, še ni...

FINANCE
Bertoncelj nad priljubljen davčni trik borznih trgovalcev, kratko pa bodo potegnili tudi mali vlagatelji 4

Sprememba upoštevanja normiranih stroškov pri nakupih in prodajah vrednostnih papirjev buri duhove med vlagatelji

AVTO
Novice
Novice Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo

Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti