Dobra boniteta prinaša zaupanje in nove posle

Čas branja: 2 min
26.03.2014  16:11
Nagrado 'Rating leta' so letos prejela podjetja DEWESoft, Magneti Ljubljana in Papirnica Vevče.

Bonitetna hiša Dun & Bradstreet in Bonitetna hiša I iz Ljubljane, sta letos že petnajstič podelili nagrado 'Rating leta' slovenskim podjetjem za najvišjo bonitetno oceno v preteklem letu.

Bonitetni hiši vsako leto izbereta petdeset najbolje ocenjenih slovenskih družb, izmed katerih nato nagradita tri najboljše. Ocenjujejo družbe, ki so po višini lastniškega kapitala v zgornjih vrednostnih razredih in imajo dodeljen najugodnejši faktor tveganja, to je 1, poleg tega pa je v letu 2013 kdorkoli tudi preverjal njihovo bonitetno oceno.

bonitetne-nagrade13-be.1395907031.jpg.n.960px.jpg
Nagrajenci Ratinga leta (z leve): Marko Jagodič (Papirnica Vevče), Albert Erman (Magneti), Andrej Orožen (DEWESoft). Foto: Nagrada podjetjem neposredno koristi pri poslu, saj dokazuje, da gre za podjetja z najugodnejšim faktorjem tveganja, ki svoje obveznosti plačujejo v roku, poslujejo uspešno ter brez ogrožajočih poslovnih in kapitalskih potez. Zato med dobavitelji, bankami in zavarovalnicami veljajo za zaupanja vredne in zanesljive partnerje, kar jim izboljša pogoje, denimo pri pridobivanju posojil, določanju zavarovalnih premij, jim omogoči daljše plačilne roke in podobno, so prepričani v bonitetnih hišah.

Najboljši rating ima po merilih Dun & Bradstreet 4,8 odstotka slovenskih družb. Verjetnost, da družba z najboljšim ratingom ne plača dogovorjene obveznosti je le triodstotna, ocenjujeta bonitetni hiši.

Andrej Orožen, direktor DEWESoft:

Po mojih izkušnjah nam je še vsaka nagrada nekje pomagala. Tuji partnerji pogledajo tudi nagrade iz lokalnega okolja, pri Ratingu leta pa gre vendarle za nagrado svetovno znane hiše.

V podjetju smo pričeli podpisovati globalne pogodbe, kar pomeni, da če je kupec z nami zadovoljen, se zaveže, da bodo tudi vsa njegova hčerinska podjetja po svetu kupovala pri nas. Lahko jim pokažemo, da imamo rejting in sredstva, da smo sposobni svoje zaveze izpolniti.

Nagrada nam pomeni potrditev, da nismo 'čudni' zaradi načina kako poslujemo. Z večinskim lastnikom podjetja sva že v začetku sklenila, da se ne bomo zadolževali. Rasli smo počasneje, kot bi lahko - čeprav je naša rast v zadnjih trinajstih letih pravzaprav zavidanja vredna -, vendar smo ves razvoj financirali z lastnimi sredstvi in smo danes zato v dobri kondiciji. Tako smo tudi v letih največje krize, med leti 2008 do 2010, ko so vsi skušali kar najbolj skrčiti stroške, naredili največji korak v razvoju in osvojili ves svet. Kriza je nam pomenila priložnost.

Albert Erman, direktor podjetja Magneti:

»Mi večinoma poslujemo v tujini, smo globalno prisotni in upamo, da bomo nagrado vnovčili pri dobaviteljih. Opremo in surovine večinoma kupujemo na Kitajskem, kjer imajo 'redke zemlje' še razmeroma ugodno ceno in seveda bomo partnerjem povedali, kaj nagrada pomeni. Vendar pa ima še močnejši vpliv boniteta države.

Moja finančna politika je aktivna. Raje vzamem nekoliko več kredita, z namenom da bomo zanesljivo poravnali vse naše obveznosti, podizvajalce, partnerje. Z dobro boniteto lahko zahtevamo daljše plačilne roke, vendar pa bodo dolgovi ob zapadlosti zagotovo poravnani. Vedo, da kar rečemo, drži stoodstotno in od leta 1986, kar sem direktor, še nismo z nobenim plačilom zamujali niti en dan. S tem si pridobiš zaupanje tudi med svojimi zaposlenimi, kar veliko pomeni.

Držim se tudi načela, da 75 odstotkov dobička vložimo v nadaljnji razvoj, 10 odstotkov gre za dividende, 10 odstotkov dobijo zaposleni na koncu leta, 5 odstotkov pa damo v dobrodelne namene.«

Marko Jagodič, direktor Papirnice Vevče:

Ker naše poslovne odnose gradimo na dolgi rok, nove partnerje pa dobimo tudi prek obstoječih, nam ta nagrada pomeni tudi potrditev korektnih poslovnih odnosov, tako na strani dobaviteljev kot kupcev in finančnih institucij.

Naše vodilo je ne pretiravati, gojiti svoje prednosti in izobraževati zaposlene, s čimer se borimo za svoj košček posla, predvsem v tujini - naš izvozni delež je 96 odstotkov, večinoma v Evropi, pa tudi drugje po svetu. Če so poslovni odnosi odkriti, se da poslovati. Treba je gojiti zaupanje, saj se to hitro skrha, če se kaj zamolči in leta porabiš, da ga pridobiš nazaj.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TOP JOB
Ambasadorji
Ambasadorji (intervju) Ko v Londonu gledaš nezadovoljne vodje, se vprašaš, ali res to hočeš 5

Lilijana Mikluš o tem, zakaj se je po šestih letih dela v London Cityju vrnila domov

FINANCE
Članki
Članki G7 svari: libra bi lahko destabilizirala svet, če ne bo regulirana 1

Vprašanje kriptovalut je naposled doseglo raven, ko se pristojni sprašujejo o razmerju korporacij proti državam, zlasti ker prve...

FINANCE
Deset let od padca tajkunov Šrota, Bavčarja in Kordeža je že. Kaj je nastalo na njihovih pogoriščih? 15

Smo zdaj opravili z "nacionalnim interesom", ki nas je skoraj potopil, kje in kako se kaže danes?

NEP&GRAD
Slovenija
Slovenija Nepremičnine: Kaj vse se bo gradilo v Mariboru 1

Načrtuje se gradnja več kot 1500 stanovanj – letos jeseni jih bo vseljivih 21, nekaj več kot 500 jih bodo zgradili prihodnje leto,...

SUBV
Članki
Članki Pogajanja za evropski denar: koliko ga bomo imeli za ceste in železnice od leta 2021

Evropska unija ima poseben mehanizem za sofinanciranje gradnje prometne infrastrukture

PRO
Članki
Članki Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev

Podjetja se vse bolj zavedajo, da tehnologija videoklica postaja nuja pri zagotavljanju podpore strankam

FINANCE
Poletje sprememb 1

Ali pri spremembah nazadujemo, obremenjujemo podjetnike s pikolovskimi bedarijami?

TOP JOB
Delodajalci
Delodajalci Rast plač po slovensko: v katerih panogah je najvišja in kakšna bo v prihodnje?

Kupna moč povprečne plače se je letos okrepila za 2,5 odstotka

NEP&GRAD
Ljubljanski nepremičninski trg se je ohladil 1

Kaj se je v prvem polletju dogajalo na ljubljanskem trgu nepremičnin in kakšna so pričakovanja za drugo polovico leta - o tem smo...