Kako se odločajo slovenski potrošniki

Čas branja: 1 min
29.01.2013  15:50  Dopolnjeno: 29.01.2013 16:03
Valicon in iPROM sta analizirala proces nakupne odločitve kupcev

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Valicon dodaj
Iprom dodaj
Rok Hrastnik dodaj

potrošnja trgovina TV

Valicon in iPROM sta konec lanskega leta izvajala prvo slovensko raziskavo o nakupni poti slovenskega potrošnika. Ugotavljala sta, kako pri slovenskih kupcih poteka nakupna pot - od začetnega dražljaja prek iskanja informacij do nakupa in ponakupne izkušnje. Raziskava, ki je zajela več kot 2500 kupcev, kaže, katere stične točka potrošnika s ponudbo in prodajalci so najbolj vplivne v različnih fazah nakupne poti.

Potrošniki vse bolj racionalni

»V zadnjih dveh letih smo zaznali večje spremembe v nakupnih navadah slovenskih potrošnikov. Ti postajajo izrazito bolj racionalni in vse pogosteje se vprašajo, kaj resnično potrebujejo in koliko so pripravljeni za to plačati. Nakupno odločanje postaja kompleksen proces, trgovci in ponudniki pa ga vse težje obvladujejo. Z internetom je postala ponudba precej bolj transparentna in primerljiva, razmah mobilnih tehnologij pa to kompleksnost in transparentnost samo še poglablja,« je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedal Rok Hrastnik, izvršni direktor podjetja iPROM.

Na nakupno odločitev vpliva vrsta različnih stičnih točk

Raziskava je zajela devet kategorij izdelkov in storitev - nakup avtomobila, najem kredita, bančne storitve, zavarovanje, gospodinjski aparati, prehranska dopolnila, potovanje ali počitnice, kozmetični izdelki ter zabavna elektronika in računalništvo. Valicon in iPROM sta ugotovila, da ne glede na kategorijo izdelkov in storitev potrošnik svojih nakupnih odločitev zagotovo ne sprejema samo na osnovi enega oglasa, enega kataloga in tako dalje.

Na potrošnika vplivajo novi in klasični mediji

Od trenutka, ko potrošnik zazna potrebo, nanj močno vplivajo tako internet kot klasični mediji z objavljenimi oglasi. V tej fazi ostajajo pomemben dejavnik odločitve tudi neformalni pogovori v ožjem socialnem okolju. Ko pa potrošnik preide v fazo raziskovanja, nekoliko bolj do izraza pride internet. Dokončna odločitev je sicer najpogosteje še vedno sprejeta na prodajnem mestu, ob prisotnosti prodajnega osebja.

Za nakup avtomobila si Slovenec vzame vsaj pol leta

Raziskava v kategoriji »nakup avtomobila« je pokazala, da od trenutka, ko se kupec odloči za nakup, do dejanskega nakupa v povprečju mine več kot šest mesecev. Dobra tretjina pa si za nakup vzame leto ali več.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Zlorabe spletne banke: bodo banke odslej morale vračati škodo?

NLB mora komitentu vrniti pet tisočakov, izgubljenih z zlorabo spletne banke, je odločilo višje sodišče; to bo sodna praksa za podobne...

FINANCE
Članki
Članki Jezerc iz NLB: Čutim se objektivno odgovornega za bančno luknjo 20

"Bančniki nismo bili tako pametni in vsevidni, da bi predvideli krizo," pravi nekdanji šef področja poslovanje s podjetji v NLB Tomaž...

FINANCE
Članki
Članki Zakrajšek: Banke je v težave pahnilo neukrepanje 18

"Če se ljudje zaprejo v svoje pisarne, potem je rezultat tak, kot je," je pred preiskovalno komisijo DZ dejal Boris Zakrajšek

FINANCE
Članki
Članki Casinoju Bled prihodki letos upadli za petino 4

Gold Club čaka na soglasje vlade za prodajo državnega deleža, s čimer bi postal večinski lastnik igralnice

FINANCE
Članki
Članki Kdo je managerski izzivalec 2015, ki bi rad naredil letečo preprogo

Izjava iz naslova, čeprav šaljiva, ilustrira način razmišljanja Janeza Novaka iz RLS Merilne tehnike: podjetje inovira in skokovito...

DRAŽBE
Članki
Članki Razblinjen lesk hrastniškega Sijaja

Zakaj je cvetel in kako je propadel ta izdelovalec svetil; kmalu bodo tretjič prodajali njegovo premoženje; na pogorišču že dela...

OGLAS
FINANCE
DDV in poslovanje s tujino: kako ga pravilno obračunati

DDV sistem je nemalokrat zakompliciran, posebej pri poslovanju s tujino – pogoste so namreč dileme, ko je storitev predmet obdavčitve v...