Valicon in iPROM sta konec lanskega leta izvajala prvo slovensko raziskavo o nakupni poti slovenskega potrošnika. Ugotavljala sta, kako pri slovenskih kupcih poteka nakupna pot - od začetnega dražljaja prek iskanja informacij do nakupa in ponakupne izkušnje. Raziskava, ki je zajela več kot 2500 kupcev, kaže, katere stične točka potrošnika s ponudbo in prodajalci so najbolj vplivne v različnih fazah nakupne poti.
Potrošniki vse bolj racionalni
»V zadnjih dveh letih smo zaznali večje spremembe v nakupnih navadah slovenskih potrošnikov. Ti postajajo izrazito bolj racionalni in vse pogosteje se vprašajo, kaj resnično potrebujejo in koliko so pripravljeni za to plačati. Nakupno odločanje postaja kompleksen proces, trgovci in ponudniki pa ga vse težje obvladujejo. Z internetom je postala ponudba precej bolj transparentna in primerljiva, razmah mobilnih tehnologij pa to kompleksnost in transparentnost samo še poglablja,« je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedal Rok Hrastnik, izvršni direktor podjetja iPROM.
Na nakupno odločitev vpliva vrsta različnih stičnih točk
Raziskava je zajela devet kategorij izdelkov in storitev - nakup avtomobila, najem kredita, bančne storitve, zavarovanje, gospodinjski aparati, prehranska dopolnila, potovanje ali počitnice, kozmetični izdelki ter zabavna elektronika in računalništvo. Valicon in iPROM sta ugotovila, da ne glede na kategorijo izdelkov in storitev potrošnik svojih nakupnih odločitev zagotovo ne sprejema samo na osnovi enega oglasa, enega kataloga in tako dalje.
Na potrošnika vplivajo novi in klasični mediji
Od trenutka, ko potrošnik zazna potrebo, nanj močno vplivajo tako internet kot klasični mediji z objavljenimi oglasi. V tej fazi ostajajo pomemben dejavnik odločitve tudi neformalni pogovori v ožjem socialnem okolju. Ko pa potrošnik preide v fazo raziskovanja, nekoliko bolj do izraza pride internet. Dokončna odločitev je sicer najpogosteje še vedno sprejeta na prodajnem mestu, ob prisotnosti prodajnega osebja.
Za nakup avtomobila si Slovenec vzame vsaj pol leta
Raziskava v kategoriji »nakup avtomobila« je pokazala, da od trenutka, ko se kupec odloči za nakup, do dejanskega nakupa v povprečju mine več kot šest mesecev. Dobra tretjina pa si za nakup vzame leto ali več.