Blog: Ne opazimo nove generacije digitalnih podjetnikov

Čas branja: 1 min
25.09.2012  13:33
...

Nekdo je rekel, da če je v osemdestih bilo moderno imeti svoj punk bend v garaži, je danes moderno imeti startup, kakor radi rečemo mladim spletnim podjetjem. Torej takim, ki nimajo zgodovine, jim je zato oteženo poslovanje po običajnih poteh in se morajo znajti po svoje. Zahtevajo relativno malo kapitala in največkrat niso omejena na državne meje, ne v glavah, ne v poslu.





Ta podjetja niso organizirana v zbornicah, nimajo krovnih organizacij, ne sindikatov. Po zadnjem štetju zaposlujejo 800 ljudi, in vsaj še enkrat toliko se jih pripravlja, da bodo začeli nekaj novega. Večina podjetnikov v teh podjetjih nima izkušenj s podjetništvom. V to so se vrgli na glavo, ker niso imeli druge izbire ali pa zaradi že omenjene mode. Poskušajo poslovati s tujino, ker je domovina enostavno premajhna in konkurirajo s celim svetom. Stari so med 20 in 30 in prav malo jih briga pokojninska reforma, pa zlato pravilo, pa pravičnost razporejanja premoženja, Istrabenzi, pivovarne in podobno. Še najbolj se jim zaplete, ko se morajo na banki dogovoriti, da bi njihovo podjetje imelo kreditno kartico.





Pred očmi nam raste nova generacija digitalnih podjetnikov pa jih ne vidimo. V zadnih petih letih je od prvih poskusov Zemante, Celtre in podobnih nastala nova industrija, ki zaposluje vedno več mladih na delovnih mestih z visoko dodano vrednostjo. Od 0 do 800 v petih letih, in vedno več jih je!





Vsa ta delovna mesta je ustvarila odrinjena generacija (ali pa prav zato). Ko so ministri reševali tragično ugasnjena delovna mesta v Prekmurju, gradbince, banke, so ti fantje in dekleta pri starših zbirali denar za letalske karte za London, New York in San Francisco, gostovali po kavčih znancev, ter nabirali kapital in izkušnje.





Ko je Renault grozil, da bo ugasnil proizvodnjo v Sloveniji, je minister Lahovnik z lahkoto primaknil nekaj deset miljonov za ohranitev mezdnih delovnih mest. In to takoj. Ker so sindikati bili preveč glasni, ali pa volitve preblizu.





Ko pa se premakne generacija, ki ji ni naravno, da protestira in debatira, ampak raje nekaj naredi, to pač ni politični problem. Je pa gospodarski!

In ni več vprašanje kdaj bodo digitalno družbo prihodnosti ustvarjali ljudje, ki jih tako lahkotno ignoriramo. Pravo vprašanje je le še kje?





Aleš Špetič

Aleš Špetič je podjetnik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Očitki ministrstvu za zdravje o »kuhinji« pri nabavi CT-aparatov

Ali gre le za nizke udarce v boju za velik posel ali pa je res kaj na tem, še ni znano; na razpis sta sicer prispeli samo dve ponudbi

MANAGER
Manager
Manager (intervju) Na Balkanu vre na več koncih – kako resne so napetosti?

V zadnjem letu je na zahodnem Balkanu znova bolj nemirno – demonstracije v Srbiji, protesti v BiH, kosovsko zvišanje carin … Kaj se...

TRANS-LOG
Novice
Novice Kitajci odpovedujejo najemno pogodbo na mariborskem letališču 3

SHS Aviation je obvestil ministrstvo za infrastrukturo, da odpovedujejo najemno pogodbo s šestmesečnim odpovednim rokom, v tem času bodo...

FINANCE
Kaj bo s plačilnim prometom, z računi, priznanjem pogodb in sodnih postopkov, z zavarovanji in s podjetji ob trdem brexitu 1

Pripravili smo vprašanja in odgovore o brexitu – trdem ali manj trdem –, ki so specifični za posel in pomembni tudi za ljudi

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Nove tehnologije za spopad s poslovnimi prevarami

Poslovne prevare v nabavnih postopkih podjetjem še vedno povzročijo veliko škode. Kakšne rešitve prinašajo nove tehnologije in zakaj...

MANAGER
Manager
Manager Kdo je najbogatejši Madžar, ki ga v Sloveniji zanimata Emonika in Abanka 3

Sandor Csanyi, prijatelj Viktorja Orbana, že 27 let vodi banko OTP, ki je postala največja finančna ustanova v regiji. Prek podjetja...

FINANCE
Vas je udaril račun za elektriko? Ste prepričani, da ne plačujete več, kot je treba?

Gospodinjstva in manjši poslovni odjemalci, preverite, ali vas vaš ponudnik elektrike z novim letom ni vrgel iz ugodnejše, akcijske cene...

FINANCE
Car sharing: kako sem se iz skeptika prelevil v navdušenca 2

In kako sem opustil idejo o nakupu še enega avtomobila, še preden sem o njej začel sploh resneje razmišljati