Slovenci na zamenjavo gum čakamo do zadnjega

Čas branja: 3 min
29.10.2008  11:00
Andrej Bogataj, vodja komerciale v podjetju Špan, o gumarskem trgu in navadah slovenskih lastnikov avtomobilov

Slovenci po besedah Andreja Bogataja, vodje komerciale pri podjetju Špan, večinoma na zamenjavo gum čakamo do zakonskega roka. Internetni ponudniki po njegovih besedah nižajo cene na trgu, precej pogost pojav na našem trgu pa so gume neevropskega porekla, ki so cenejše in slabše, poleg tega pa nimajo garancije.

andrej bogataj
" Razlike med zimsko pnevmatiko in pnevmatiko M+S ni! Oznaka M+S je mednarodna in označuje uporabnost pnevmatike za blato in sneg (mud and snow). Na trgu torej obstajajo letne in zimske (M+S) pnevmatike," tako pojasnjuje vodja komerciale v podjetju Špan Andrej Bogataj.

Kolikšna je discipliniranost Slovencev, že menjajo gume ali čakajo na 15. november? Kako je bilo včasih?

Letošnja zimska sezona ne glede na spremenljive vremenske razmere poteka dokaj normalno. Trenutno že poteka povečan obseg povpraševanja po zimskih pnevmatikah. Večina voznikov se namreč zaveda, da je mesec oktober čas nižjih temperatur in mokrega cestišča, zato ni nič prezgodaj za zamenjavo letnih pnevmatik z zimskimi. Prednost zamenjave v oktobru je poleg ugodnejših predsezonskih cen pnevmatik tudi v tem, da so stranke postrežene takoj, brez čakalnih vrst. Kljub temu pa še vedno ostaja precejšen delež kupcev, ki se za nakup zimskih pnevmatik odloča tik pred zdajci. V takšnem primeru je žal treba računati na možne čakalne vrste pri vulkanizerjih.

Kako velik je po vaši oceni trg letnih in zimskih gum v Sloveniji? Torej koliko gum se proda v letu dni, v kakšnem razmerju so letne in zimske gume?

Slovenski trg pnevmatik je stabilen in v zadnjih letih dosega minimalno rast prodaje. Po naših ocenah se v Sloveniji na letni ravni proda nekaj več kot milijon pnevmatik za osebna in poltovorna vozila skupaj (lahka dostavna vozila). Od tega pripada 45 odstotkov prodaje na zimske pnevmatike, 55 pa na letne.

Kako komentirate nelojalno konkurenco, utaje davkov in prihod gum neevropskega izvora na trg neevropske gume? Kakšne so nevarnosti za kupce?

Nelojalna konkurenca, utaje davkov in neevropske pnevmatike so del vsakdanjika tudi na našem trgu. Skupni imenovalec prodajalcev, ki izvajajo takšne vrste prodaje, so sumljivo nizke cene v primerjavi s cenami, ki se pojavljajo drugod. Težko je namreč razumeti, kako je mogoče, da nekdo prodaja enake proizvode po 25 odstotkov nižji ceni in več od povprečne tržne priznane cene proizvoda na trgu. Seveda so kupci navdušeni nad takšnimi cenami, vendar le za kratek čas.

Prva težava, ki se ponavadi pojavi, je ta, da za opravljen nakup ne prejmejo računa, niti garancijskega lista, ki sta nujno potrebni dokazili v primeru reklamacijskega postopka. Ponavadi takšne pnevmatike niti ne nosijo oznak "E", kar pomeni, da niso homologirane za uporabo po evropskih cestah (težava nastane predvsem pri uveljavljanju škodnih primerov pri zavarovalnicah ...).

Kaj bi jim svetovali, kako ukrepati ali paziti, da se ne opečejo?

Kupcem svetujemo, da za vsak opravljen nakup od prodajalca pnevmatik zahtevajo originalen račun in garancijski list, da na pnevmatikah preverijo skladnost vseh oznak z zahtevanimi, ki veljajo na evropskem trgu, predvsem pa, naj pred nakupom sami pri sebi presodijo, ali nekaj procentov nižja cena odtehta "sumljiv" nakup izdelka ...

Kako bi opisali prednosti in slabosti prodaje gum prek pooblaščenih prodajalcev in prek internetnih ponudnikov? Kakšne so razlike v cenah?

Cene pnevmatik v zadnjih letih ne rastejo. Situacija je ravno nasprotna, saj internetni ponudniki silijo pooblaščene prodajalce in vulkanizerje, da čim bolj prilagajajo cene pnevmatik internetnim ponudnikom. Razlike v cenah vsekakor obstajajo, so pa zelo majhne. Prednost internetnih ponudnikov je predvsem to, da je informacija o cenah in proizvodu uporabnikom interneta zelo hitro dosegljiva. Slabost pa je predvsem v tem, da je poleg vnaprejšnjega plačila treba točno vedeti, kaj in za kakšen namen kupujete.

Pomembno je namreč, da izberete takšno pnevmatiko, ki je homologirana za vaše vozilo. Po naši zakonodaji ni več dovolj, da na vozilo montirate pnevmatiko, za katero vi mislite, da je prava, ampak je treba izbrati pnevmatiko, ki ustreza homologacijskim predpisom proizvajalca vozila. Tu imam v mislih pravo dimenzijo, ustrezen nosilni in hitrostni indeks ter pri zmogljivejših vozilih tudi dodatne zahtevane oznake proizvajalcev vozil, kot so N0, N1, MO, RFT ... Vsemu temu se lahko izognete, če se za nakup odločite pri specializiranih servisih, vulkanizerjih ali drugih pooblaščenih ponudnikih pnevmatik.

Ali ljudje ločijo med zimsko gumo in gumo M+S, se zavedajo razlik, jih lahko prepričate o zamenjavi?

Razlike med zimsko pnevmatiko in pnevmatiko M+S ni! Oznaka M+S je mednarodna oznaka in označuje uporabnost pnevmatike za blato in sneg (mud and snow). Na trgu torej obstajajo letne in zimske (M+S) pnevmatike. Poleg teh dveh segmentov pa se v zadnjem obdobju pojavljajo tudi pnevmatike za celoletno uporabo, ki nosijo poleg oznake M+S tudi komercialno oznako ALL SEASON. Takšne pnevmatike združujejo glavne elemente letnih in zimskih pnevmatik in so nekakšen kompromis za uporabnike, ki letno ne prevozijo velikega števila kilometrov. Večina ljudi loči razliko, zato prepričevanje o smiselnosti zamenjave pnevmatik ni potrebno.

Koliko je običajnih zamenjav, koliko ljudi kupi poleg gum še kolesa in zamenja vse skupaj?

Število običajnih zamenjav (demontaža letnih pnevmatik s platišč in montaža zimskih pnevmatik znova na ista platišča) je še vedno precej, vendar pa se vedno več in več voznikov odloča za nakup zimskih kompletov (pnevmatik in platišč), saj tako v zelo kratkem času upravičijo nakup platišč in s tem prihranijo pri stroških zamenjave. Na našem servisu takim strankam, ki hkrati koristijo tudi sezonsko hrambo pnevmatik, tudi v viških sezone ponujamo štiri ekspresne menjalne linije, kjer zamenjava poteka brez čakalnih vrst!



Avtor: Miloš Milač

Članek je bil objavljen v prilogi Priprava avta na zimo, oktober 2008.

Več iz teme:  

Preberite tudi:

28.10.2008

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Nasveti
Nasveti V katere letne pnevmatike obuti jeklenega konjička 12

Lastniki vozil lahko od danes na svojih jeklenih konjičkih zamenjajo zimske pnevmatike za letne - pri AMZS so sicer že opravili test...

AVTO
Novice
Novice Katere pnevmatike priporoča, katere odsvetuje nemški ADAC 6

Zakon in vreme že nekaj časa dovoljujeta obuvanje vozil v letne pnevmatike, kdor tega še ni storil, mu je lahko v pomoč tudi veliki...

AVTO
Nasveti
Nasveti Obiskal nas je sneg, kaj morate vedeti za volanom? 3

Na zasneženi cesti ali v snežni brozgi imajo pnevmatike že pri 80 kilometrih na uro komaj kaj oprijema

AVTO
Nasveti
Nasveti Enotna avtomobilska obutev za dež, sneg in sonce 12

Celoletna pnevmatika je primerna za voznike, ki prevozijo manj kilometrov, vozijo predvsem po mestu in se zavedajo, da so celoletne...

AVTO
Nasveti
Nasveti AMZS test letnih pnevmatik: katero poletno obutev na avto 24

Lastniki vozil lahko zimske pnevmatike zamenjate za letne, v pomoč pri izbiri pa vam je lahko tudi AMZS test letnih pnevmatik dveh...

AVTO
Novice
Novice Revolucija: Pnevmatike, ki bodo same proizvajale električno energijo 15

Goodyear je razkril konceptualno pnevmatiko, ki sama proizvaja električno energijo in lahko pomembno spremeni prihodnost električnih vozil

PRO
Članki
Članki Od česa boste živeli leta 2040?

S staranjem prebivalstva je pokojninska blagajna pod vse večjim pritiskom. Poleg tega študije kažejo na nadaljni upad deleža redno...