Internetna panika pokosila delnice United Airlines

Čas branja: 1 min
09.09.2008  10:17
Potem, ko je Bloomberg objavil šest let staro novico o ponovnem bankrotu United Airlines, je cena delnic z 12 dolarjev kot kamen padla na en sam cent za delnico.

Vse podrobnosti dogodka so še nejasne, saj se razlikujeta opis dogodkov vodstva Tribune Co., lastnika časopisa Chichago Tribune, ki je novico izdal 10. decembra 2002, in Googla, katerega iskalnik je novici dal datum 6. 9. 2008.

1-2-3 objave starih novic.

Predstavnik Googla, Gabriel Stricker, je dejal, da je nenadna aktivnost na spletni strani časopisa privabila pozornost Googlovega programa za indeksiranje spletnih strani - »bota«.

Po mnenju Garya Weitmana, predstavnika za stike z javnostjo pri Tribune Co., je notranja preiskava ugotovila, da se je novica pričela širiti potem, ko je Googlov »bot«, ki indeksira spletne strani, obiskal spletno stran časopisa in v soboto, približno ob 22:30 po lokalnem času, našel zgodbo, ki je bila brez datuma.

Oba zgoraj omenjena se strinjata, da je program dal novici iz decembra 2002 datum 6. 9. 2008 in jo uvrstil na portal za novice Google News. Tam je zgodba do nedelje postala ena najbolj popularnih.

V ponedeljek zjutraj je raziskovalec s pojmom »bankrupcy 2008« (bankrot 2008) preiskoval Google News in našel novico ter jo ob 9:53 po lokalnem času posredoval na Bloomberg. Nekaj trenutkov kasneje se je na njihovi spletni strani pojavila naslovnica, da je United Airlines za znižanje stroškov zaprosil za bankrot po t.i. »Chapter 11«. V le nekaj minutah je cena delnice te letalske družbe strmoglavila z 12 dolarjev.

Nasdaq je ob 10:07 ustavil trgovanje in minila je skoraj ura, da je vodstvo Uniteda demantiralo novico kot neresnično. Trgovanje se je normalno nadaljevalo od 11:29 naprej.

Izmikanje raziskovalca.

Vodja raziskovalne agencije, ki je posredovala novico na Bloomberg, se izgovarja, da je le-ta bila opremljena s sobotnim datumom in je bil v njej celo omenjen orkan, zato se jim je novica zdela pristna.

V časopisu, ki je novico prvotno izdal, pa pravijo: »Zgodba vsebuje informacije, ki bralca jasno vodijo do sklepa, da opisuje dogodke iz leta 2002. Tudi komentarji, ki so objavljeni poleg zgodbe, vsi nosijo datum iz leta 2002.

Novica ni bila daleč od resnice.

Kot poroča prvotna novica je United Airlines je leta 2002 resnično zaprosil za stečaj, katerega je zaključil leta 2006. Zelo kmalu se je letalska družba vrnila na stara pota pridelovanja izgub. Samo v drugem četrtletju letošnjega leta si je družba nabrala za 2,7 milijarde dolarjev izgube. Tako ne preseneča, da so investitorji brez pomisleka pograbili novico kot resnično.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MANAGER
Manager
Manager Adria Airways propada? Kaj se dogaja in temelji superhikovske ekonomije 1

Podržavljenje Adrie bi pomenilo odtok denarja revnih k bogatim

TRANS-LOG
Prevozi
Prevozi Kako so potniki čutili propad nacionalnih letalskih družb Malev in Estonian Air? 1

Iz Budimpešte zdaj leti 44 letalskih prevoznikov, iz Talina pa 16; na obeh letališčih število potnikov narašča hitreje kot v...

DRAŽBE
Članki
TOP JOB
Delodajalci
Delodajalci Evropski gradbeni delavci hočejo preiskavo slovenskega sistema napotitve delavcev

"Slovenija je ena največjih izvoznic tujih delavcev v Zahodno Evropo, predvsem Avstrijo in Nemčijo. Številni delavci z Zahodnega Balkana...

FINANCE
V UKCL redno zaposlili otroškega srčnega kirurga iz Srbije – zakaj to ni dovolj in ne moremo biti mirni 

Kadrovske težave na drugih dveh oddelkih otroškega srčnega programa – intenzivi in kardiologiji – se nadaljujejo

NEP&GRAD
Gradbeništvo
Gradbeništvo Po letu dni Počivalškove obljube akcijski načrt digitalizacije gradbeništva za javne projekte še ni sprejet 1

Akcijski načrt uvedbe digitalizacije na področju grajenega okolja v Sloveniji je obstal v predalih vladnega kabineta in ministrstev

PRO
Članki
Članki Brezplačna priloga Nepremičnine 2019

Slovenski trg nepremičnin ima dva obraza. Povpraševanje po stanovanjih je zelo veliko, zato se v dveh največjih slovenskih mestih gradi...

AGROBIZ
Kako težko je v naši državi biti mesar in zakaj čedalje težje dihajo 2

Ste vedeli, da lahko lokalni mesarji le četrtino svojega blaga prodajo gostilnam? Tudi sami niso, dokler jih niso zalotili inšpektorji...

AVTO
Novice
Novice Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov 1

Avtomobilske blagovne znamke izgubljajo v primerjavi s storitvenimi in tehnološkimi podjetji. Med 100 najbolj vrednimi svetovnimi...

OK & EN
Novice
Novice Za tretjega člana poslovodstva HSE imenovan Mirko Marinčič

Nadzorni svet Holdinga Slovenske elektrarne (HSE) je na današnji izredni seji za tretjega člana poslovodstva, poslovnega direktorja s...