Serotonin, hormon zadovoljstva

Orodja za deljenje niso prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...
0
V času prebujanja narave moramo najti lastne vrelce energije

[A] Kazinic-Kreho_Prehrana_tisk.1316711923.jpg

S pravilno izbranimi živili je mogoče izboljšati tudi razpoloženje in zmanjšati stres, in sicer z živili, ki dvigajo raven hormona zadovoljstva serotonina. Hrana, bogata s triptofanom (ki je esencialna aminokislina in vpliva na dvig serotonina, na primer sveže gobe, puranje in piščančje prsi na žaru z rjavim rižem in kuhanimi zelenimi stročnicami, cvrtje iz jajc s polnozrnatim kruhom, tofu, banane, špinača, jagnjetina, sojina omaka, divji losos, škampi), je naravni prozac, ki izboljšuje razpoloženje. Jesti bi jo morali na prazen želodec in v kombinaciji z vitaminom C (na primer s sadnim sokom) za še boljšo absorpcijo.

Vitamin B uravnoteža izločanje hormonov

Polnovredna žita in lanena semena, bogata z vitaminom B, uravnotežijo raven hormonov, čaj iz ingverja omili migreno. S hrano je mogoče krepiti tudi spolno moč. V kitajski medicini velja za naravni afrodiziak cimet. Libido naj bi povečevali tudi temna čokolada, oves, med, granatno jabolko (imenovano tudi ljubezensko jabolko), plave ribe (na primer divji losos in divja postrv), zelena, špinača in ingver. Za baziliko, aromatično rastlino, ki greje telo in pospešuje krvni obtok, s tem pa krepi spolno poželenje, pravijo, da njen vonj obnori moške in si zato nekatere ženske vtirajo suho baziliko na prsi.

Pred pesticidi se lahko delno zavarujemo

Pred strupi iz okolja in škodljivimi posledicami sprememb, ki jih je v naravi povzročil človek, se je mogoče zavarovati z živili, ki zmanjšujejo tveganje za nastanek bolezni ali ki vsaj upočasnjujejo rast rakavih celic. To so zlasti soja, ajda, olivno olje, zelje, blitva, ingver, brusnice, kurkuma, temno grozdje, temna čokolada in zeleni čaj. Nekateri znanstveniki so prepričani, da večino rakavih obolenj povzroča to, kar jemo, pijemo in vdihavamo. Čeprav število obolelih narašča, pa se povečuje tudi število tistih, ki bolezen premagajo. Pri tem nima zaslug le zgodnejše odkrivanje bolezni in boljše zdravljenje, ampak tudi prizadevanje izboljšati prehranjevalne navade in način življenja.

Članek je bil objavljen v prilogi Weekend.

Orodja za deljenje niso prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...
0
0
Komentiraj

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.